Immigratie, goed voor ons?

Geplaatst door Hans Roodenburg op 28 mei, 2011 - 18:07 in Frontpage
immigratie

De adviesraad RMO trok de aandacht met het voorstel om coulant om te gaan met de gebrekkige beheersing van het Nederlands door immigranten. Maar er is meer. 

Raad voor Maatschappelijke Ontwikkeling

De Raad voor Maatschappelijke Ontwikkeling (RMO) is een adviesraad van de regering. Voorzitter is Sadik Harchaoui, een kleurrijke figuur, die deze week nog in opspraak kwam toen hij in verband werd gebracht met dubieuze financiële praktijken, c.q. zakkenvullerij. De rest van deze raad bestaat uit grijze muizen. Voor zover bekend heeft geen van hen zijn of haar sporen verdiend op het gebied van immigratie. 

Migratiepolitiek voor een open samenleving

Het rapport, getiteld 'Migratiepolitiek voor een open samenleving', steunt dan ook in belangrijke mate op twee bijlagen geschreven door externe deskundigen. Onder hen valt vooral de naam op van Han Entzinger, de nestor van multiculturalistisch academisch Nederland.

'Openheid'

Wie geen zin heeft dat hele rapport door te worstelen kan terecht bij het persbericht en de samenvatting. Die samenvatting zet meteen de toon:

Nederland is een open samenleving. Vrijheid – van meningsuiting en ondernemerschap, van levensovertuiging en leefwijze – is het fundament van de open samenleving. Een open samenleving biedt mensen kansen om het eigen talent te benutten en vooruit te komen. Dat betekent ruimte voor eigenheid van mensen en voor diversiteit. 

Wat we moeten verstaan onder dat modieus klinkende 'open samenleving' is mij niet helemaal duidelijk, en of die open samenleving een wenselijke situatie is evenmin. Mogelijk verwijst het naar een boek van Popper, maar vooralsnog kan ik er geen chocola van maken. Geen overtuigende opening dus, wat mij betreft. Maar het kan nog erger. Want vervolgens lezen we:

Openheid heeft Nederland, dat een van de grotere economieën van de wereld heeft, welzijn en de welvaart gebracht. Migratiepolitiek zou daarbij moeten aanhaken en daarvoor ook versterking moeten bieden. Maar in plaats van een realistische en toekomstgerichte migratiepolitiek te voeren, zijn problemen met migranten leidend in het migratiedebat. De negatieve toon in het integratiedebat en het mede daarop gebaseerde restrictieve migratiebeleid draagt bij aan een cultuur van geslotenheid en ontmoedigt de komst van migranten die Nederland juist graag ziet komen.

Er staat 'Openheid', maar gesuggereerd wordt natuurlijk 'Immigratie'. Even door het verhullende taalgebruik heenprikken en we weten wat voor vlees we in de kuip hebben.

Aanbevelingen

Het rapport komt met een aantal aanbevelingen (zie ook het persbericht):

(1) Selecteer op talenten en vaardigheden van migranten waar behoefte aan is

(2) Faseer de toegang tot de voorzieningen van de verzorgingsstaat

(3) Migranten behoren de democratische rechtsstaat te eerbiedigen

(4) Wees terughoudend met het stellen van culturele eisen

Die laatste aanbeveling leidt tot de versoepelng van de taaleis, waarover door anderen al het nodige is gezegd. De voorlaatste aanbeveling over het eerbiedigen van de rechtsstaat, daar kan niemand tegen zijn. Wel kan je je afvragen of immigranten die hun opvattingen over de rechtsstaat ontlenen aan een goddelijke openbaring, een boodschap zullen hebben aan de hier te lande geldende seculiere principes.

Blijven over de eerste twee aanbevelingen: (1) selectie op economische potentieel en (2) gefaseerde toelating tot de verzorgingsstaat. Beide niet nieuw, doch wat mij betreft prima uitgangspunten. Maar biedt zo'n benadering een oplossing voor de problematische immigratie die nog steeds voortgaat? Het antwoord op deze vraag moet helaas ontkennend luiden.

Brussel en Straatsburg

Als we die aanbevelingen (1) en (2) opvolgen krijgen we hoogstwaarschijnlijk meer immigranten binnen die economisch zelfredzaam zijn, maar de problematische immigratie wordt er niet door afgeremd. Problematisch is vooral de niet-westerse immigratie via het asielkanaal en in het kader van gezinsvorming of -hereniging. De betrokken immigranten vormen - gemiddeld genomen - door een onevenredig beroep op collectieve voorzieningen en soms ook door onaangepast gedrag een grote belasting voor de draagkracht, respectievelijk de spankracht van de samenleving. En juist deze categorieën genieten immuniteit tegen regelgeving die voortvloeit uit de genoemde aanbevelingen.

Hiervoor zorgen het immigratiekeurslijf van de EU en de bemoeizucht van het mensenrechtenhof in Straatsburg. Dat eerste met dank aan onverantwoordelijke politici onder aanvoering van Jan Peter Balkenende, die het verdomde om, toen het nog kon, een opt-out te bedingen. Door deze megablunder moet minister Leers nu met de pet in de hand door Europa om medestanders te vinden voor aanscherping van de regels, en moeten we ons laten kapittelen door die volkomen wereldvreemde Eurocommissaris Malmström.

Bevolkingstoename

De aanbevelingen van de RMO vormen dus geen antwoord op de problematische immigratie. Hoogstens leiden die tot meer - zij het misschien wel zelfredzame - immigranten. Daar is op zich niet zoveel mis mee, al zitten we in dit overbevolkte land natuurlijk ook niet te wachten op een significante bevolkingstoename.

 

Reacties

Hugo op 28 mei, 2011 - 18:14

Ze zijn in dit rapport iets

Ze zijn in dit rapport iets wezenlijks vergeten. ik mis de paragraaf waarin wordt beschreven hoe we ongewenste bevolkingsgroepen zullen laten remigreren.

Caroline op 28 mei, 2011 - 18:14

Kijk, als je de sociale

Kijk, als je de sociale zekerheid loskoppelt van de migratie en niet voorde hele wereld openstelt, dan hoef je niets te doen, en krijg je hooguit mensen die hier komen omdat ze hier wilen zijn en werken. Nou ja, niets doen? De Raad voor de Maatschappelijke Ontwikkeling opheffen, dat even wel.

Mar op 28 mei, 2011 - 18:19

Inburgering buitenland

Rapportage monitor inburgeringsexamen in het buitenland 1 november 2010:

In de eerste helft van 2010 zijn 5097 examens afgelegd, waarvan 4502 eerste
examens (ten opzichte van respectievelijk 4596 en 4003 in de tweede helft van
2009). Van de kandidaten die de eerste keer examen hebben gedaan is 90,8%
geslaagd en 7,2% gezakt. Het slagingspercentage is ten opzichte van de tweede
helft van 2009 met 3% gestegen. Van de kandidaten was 71% van het
vrouwelijke geslacht. Het slagingspercentage van vrouwen en mannen was vrijwel
gelijk (respectievelijk 90% en 93%). In de rapportage wordt verder zichtbaar dat
de meeste kandidaten 35 jaar of jonger zijn (80%). De meeste kandidaten
hebben de Turkse (21%), Marokkaanse (16%), Thaise (6%), Chinese (6%) of
Braziliaanse nationaliteit (4%).

Van de examenkandidaten is 23% laagopgeleid en 72% middelbaar of hoogopgeleid.

Joost Niemoller op 28 mei, 2011 - 18:51

Helemaal eens met het stuk

Helemaal eens met het stuk van Hans Roodenburg.

Maar er viel mij nog iets opmerkelijks op aan het rapport.

Er wordt in gesteld dat de economische aspecten essentieel zijn bij het beoordelen van de effecten van immigratie. Prima, zou je zeggen. Maar er werd geen econoom bij gehaald voor de samenstelling van het rapport. Het is in handen van een socioloog en een bestuurskundige. Hoe wil je zo inzage geven in de economische effecten van immigratie?

Bij de lijst van personen die geraadpleegd zijn, zag ik de naam van maar één econoom die zijn sporen verdiend heeft op immigratiegebied: Van Dalen. Maar niets van diens ideeën is terug te vinden in het rapport.

M.a.w. weer een typisch staaltje van multiculti handjeklap, verpakt in een quasi modern jasje.

Het idee om immigranten gefaseerd toegang te geven is inderdaad niet nieuw. Of het zal werken vraag ik me af. Ik ben meer voor een systeem van binnen is binnen. Want dat is toch de werkelijkheid. Remigratie is een illusie. Sancties zullen nooit worden uitgevoerd. De linkse politiek zal bij elk signaal van 'tweedeling' aan de bel trekken in de media, net zoals dat nu gebeurt met asielzoekers die het land uit moeten. Ik zie het al helemaal voor me: Poolse tomatenplukker komt zonder werk, op straat, geen uitkering. Schande, zal er geroepen worden. Waarom geen huis van de staat? Nee, dat gaat niet werken.

drnomad op 28 mei, 2011 - 18:52

Dit land is alleen

Dit land is alleen overbevolkt omdat we de ruimte hebben beperkt. De overheid voert een ruimtelijk ordening beleid, dat het gevoel van dichtbevolktheid behoorlijk versterkt. Er is ruimte zat. Een koe heeft 11 keer zoveel ruimte als een mens in dit land.

drnomad op 28 mei, 2011 - 19:13

En aanvullend. Beter is om de

En aanvullend. Beter is om de sociale zekerheid voor iedereen af te schaffen, althans, als overheidstaak. Privaat kan natuurlijk wel.

Het zit namelijk zo. De sociale zekerheid (uitkering & gezondheidszorg) is te duur, en migratie-maatregelen zijn erop gericht om de kosten te drukken, op een plek waar de pijn onzichtbaar is. De buitenlander die hier niet mag komen, is een pijn die je niet ziet, of makkelijk kunt baggatelliseren.

Echter door de vergrijzing zullen er relatief minder mensen gaan produceren, en het consumptie gedrag verschuift. 't Is bekend, men koopt dan minder auto's, en juist meer zorg.

Dit effect is zo groot dat alle anti-immigratiemaatregelen een druppel op een gloeiende plaat zal zijn. Ofwel, nog meer maatregelen zijn nodig, want de sociale zekerheid is nog steeds te duur. Over 25 jaar kunnen jongeren in ongeveer geen enkele sector nog carriére maken, dan de zorg; en daar gaan een hele hoop jonge mensen niet blij mee zijn. Ik zie nog wel gebeuren dat Nederland een soort Berlijnse Muur om zich heenbouwt, om te voorkomen dat talentvolle mensen dit land verlaten. Geen echte muur misschien, maar iets met hetzelfde effect, een grote (maatschappelijke) schuld die je opbouwt tijdens de (verplichte) schooljaren bijvoorbeeld.

Privatisering van de sociale zekerheid is de enige manier om de kosten te drukken. Wie niet werkt zal niet eten zal mensen tot productie (arbeid) dwingen. Plus dat zorghuizen bij vrije migratie ook in het buitenland op zoek kunnen naar personeel.

Doen we dit niet, dan zal de sociale zekerheid steeds meer vrijheid en welvaart van ons afpakken. De pijn valt misschien nu nog onzichtbaar aan de grenzen van het land - bij de immigranten - dat is echt nog maar het begin.

Henk Veldman op 28 mei, 2011 - 23:25

Joost Niemoller op 28 mei,

Joost Niemoller op 28 mei, 2011 - 18:51Joost Niemoller op 28 mei, 2011 - 18:51

Goed zo Joost het is zoals je zegt:
["Het idee om immigranten gefaseerd toegang te geven is inderdaad niet nieuw. Of het zal werken vraag ik me af. Ik ben meer voor een systeem van binnen is binnen. Want dat is toch de werkelijkheid. Remigratie is een illusie. Sancties zullen nooit worden uitgevoerd. "]
Je zult zien dat mensen die hier als ze her eenmaal zijn en het hen bevalt dat ze wewigeren weg te gaan terwijl toch inmiddels is vast kom,en te staan dat ze hier alleen maar zijn gekomen om er zelf beter van te worden terwijl eelke doorsnee extreem-rechtse Wilders aanbidder soals jij juist hard werkt om Nederland er een beetje er bovenop te helpen na 60 jaar linkse onderdrukking.
Wedden Joost dat hoeveel sttraf je die "kolonisten" ook gaat geven, al die slappe D66 rechters zullen weigeren ze die ook op te leggen hoe hard je ook schreeuwt.
Ondertussen moeten wij ons al bedelend op straat begeven terwijl die vie immigranten met hun verderfelijke ideologie in de mooiste huizen woen.
Zo is het toch Joost?

Zeg Joost. Wist jij dat er jaarlijks 200.000 keurig nette kindertjes van Nederlandse bloede worden geboren?
Wist jij dat voor onderwijs van die kindertjes € 35.000.000.000,- per jaar wordt uitgetrokken? Dat dat dus per kindje gemiddeld € 175.000,- is?
Joost ik neem aan dat je zo'n 15 jaar op school hebt gezeten. Jij hebt dus van o.m. mij als hardwerkende belastingbetaler zo'n € 2.650.000,- opgestreken.
Voor een immigrant heb ik dat niet hoeven te betalen.
Jij wel?
Joost, immigranten worden als parasieten gezien, zeker als ze van niet westerse oorsprong zijn want dan zijn ze immers ook nog eens inferieur zoals je van onze grote leiders Wilders, Bolkesteyn en Fortuyn hebt geleerd.
Toch Joost ben ik het niet met jullie eens.
Ik acht jullie veel meer parasieten dan wie dan ook.
Ik eis dan ook dat je onmiddelijk gewoon alles terugbetaald wat je via je studie hebt verkregen. Immers ten onrechte verkregen subsidie dient gewoon teruggestort te worden. Blijf je in gebreke dan draai je de bak in en dien je die subsidie alsnog terug te betalen.

trias politica op 28 mei, 2011 - 23:26

goed stuk

Het RMO rapport stelt: "Openheid heeft Nederland, dat een van de grotere economieën van de wereld heeft, welzijn en de welvaart gebracht..."

 

Ow, heb ik iets gemist dan ? Zou de commissie dat misschien willen larderen met voorbeelden die deze mening onderbouwen ? Persoonlijk denk ik dat het namelijk eerder het omgekeerde is. Welke statistiek je er ook bijhaalt, van criminaliteit tot uitkeringsafhankelijkheid, van scholing tot integratievermogen, het is allemaal kommer en kwel. Immigratie kost ons minimaal 7 tot 7,5 MILJARD EURO per jaar.

Henk Veldman op 28 mei, 2011 - 23:43

@Hugo op 28 mei, 2011 -

@Hugo op 28 mei, 2011 - 18:14

["Ze zijn in dit rapport iets wezenlijks vergeten. ik mis de paragraaf waarin wordt beschreven hoe we ongewenste bevolkingsgroepen zullen laten remigreren."]

Daar heeft Wilders al een oplossing voor.
Het is immers gewoon stemvee en vee kun je net als destijds de Joden in veewagens afvoeren.

Henk op 29 mei, 2011 - 00:02

Hulde voor Henk Veldman

Henk Veldman heeft € 2.650.000 aan belasting afgedragen, zodat Joost Niemoller zijn onderwijs kon genieten. Hadden we maar meer mensen zoals Henk Veldman. 

Henk Veldman op 29 mei, 2011 - 00:23

[" Ow, heb ik iets gemist dan

[" Ow, heb ik iets gemist dan ? Zou de commissie dat misschien willen larderen met voorbeelden die deze mening onderbouwen ? Persoonlijk denk ik dat het namelijk eerder het omgekeerde is. Welke statistiek je er ook bijhaalt, van criminaliteit tot uitkeringsafhankelijkheid, van scholing tot integratievermogen, het is allemaal kommer en kwel. Immigratie kost ons minimaal 7 tot 7,5 MILJARD EURO
per jaar."]
Laten we eens uitgaan van de volgende cijfers.
Jaarlijks komt er een massa van 50.000 stuks stemvee binnen, dat doodleuk ook nog onderdak en eten wil hebben terwijl ze toch overduidelijk inferieur zijn en hier alleen maar zijn gekomen om ons onder de voet te lopen en ons mooie Nederland te koloniseren.
Zij hebben in de wel wel een goede opleiding gehad wat eigenlijk idioot is als je naar Nederland wil komen omdat je juist de doorsnee Wilderisaanbidder veruit superieur zonder of maar enige opleiding.
Zoals ik Joost hierboven ook al heb uitgelegd kost een kins/leerling gemiddeld € 175.000,- per jaar. Laten we er van uitgaan dat zo'n parasiet en onderdrukker 12 jaar naar school gaat. Da's dus zo'n € 2.100.000,- per verachtelijk wezen. Voor die 50.000 hebben we dus € 105.000.000.000 ofwel 105 MILJARD EURO per jaar niet hoeven uit te geven.
Nu is het natuurlijk wel zo dat die slampampers alleen maar geld opstrijken en nooit wat uitgeven.
Je zult nooit ze ook maar in één winkel zien want als bekend steken ze alles in de zak of sturen het naar hun thuisland. Dus economisch gezien hebben we niks aan hun. Er zitten hier zo'n 3.200.000.000 van die gasten de God- of Allah-ganse dag hun centen die ze hier van ons hardwerkende Nederlanders hebben afgetroggeld naar het buitenland te sturen. Want ze werken ook nog praktisch niet en in die tijd dat ze dat wel doen zijn ze óf werkloos of trekken van de bijstand óf ze zijn al Islamiserend hun vrouwen in elkaar aan het slaan.
Normale wél fatsoenlijke Nederlands zoals Wilders-aanbiders dat zijn, geven ongeveer € 5.000,- per jaar uit bij neringdoenenden in de buurt.
Die 50.000 die hier jaarlijks binnenstromen zouden dus ook gewoon als ze wel netjes, aangepast en geintegreerd zijn € 250.000.000, naar de winkelier brengen, dus die 3,2 miljoen zouden als ze zich goed zouden gedragen € 16.000.000.000 omzetten.
Maar ja. Dat doen ze niet. Da's logisch.
Dat heet onze Grote Geestelijk Leidr Wilders haarfijn aan jullie volgelingen uitgelegd. Toch hebben jullie daar wel een mazzel bij.
Jullie mogen weer mensen vervolgen, schofferen en beledigen. Da's jullie jarenlang verboden door de linkse elite.

Henk Veldman op 29 mei, 2011 - 00:27

[" Hulde voor Henk

[" Hulde voor Henk Veldman

Henk Veldman heeft € 2.650.000 aan belasting afgedragen, zodat Joost Niemoller zijn onderwijs kon genieten. Hadden we maar meer mensen zoals Henk Veldman. "]
Dank je maar ik kan niet tegen jou op. Jij betaal (tenminste als je hardwerkende Nederland bent, waar ik wel vanuit ga, want anders kon je het nooit opbrengen) maar liefst € 7.500.000.000,- aan die uitvreters.

trias politica op 29 mei, 2011 - 00:27

@ henk V.

Mijn advies aan u: neem een lauwwarme douche en drink tenminste 2 glazen koud water. Lees daarna nog eens wat u zojuist schreef. Cool down man, je zet jezelf voor gek hier.

Henk Veldman op 29 mei, 2011 - 00:53

Excuus Trias Je hebt

Excuus Trias Je hebt gelijk.

Ik misgun jullie het plezier om mensen te kunnen vervolgen.

Het is logisch dat je niks moet hebben van mensen als ik die aantonen dat lieden als Wilders jullie misbruiken om net als vroeger bij (ons) Joden weer allerlei kutsmoezen aan te reiken om maar te "bewijzen"hoe terecht het is als je ze het land uitschopt.

Kun je me overigens aangeven welk genot je gaat ervaren als je strak niet meer geïslamiserd wordt of dat je eindelijk ook eens in een huis mag wonen?

Overigens nu ik je toch aan de lijn heb.

Wat denk jij, zou Hitler nog zo fout zijn geweest als hij de moslims had vervolgd in plaats van de Joden?

Zou je me daar antwoord op willen geven?

Vind je trouwens ook dat als we dat stemvee die ons jarenlang heeft gepaparasiteert het land uit schoppen dat we ze alles moeten afnemen omdat ze immers gewoon voortduren hebben geprofiteerd van ons hardwerkende mensen of mogen ze nog wel wat meenemen als we ze op de veewagens zetten?

Sjoerd op 29 mei, 2011 - 00:54

Eenheden, Henk, Eenheden!

Henk, je maakt een denkfout.

U zegt: "Wist jij dat er jaarlijks 200.000 keurig nette kindertjes van Nederlandse bloede worden geboren?
Wist jij dat voor onderwijs van die kindertjes € 35.000.000.000,- per jaar wordt uitgetrokken? Dat dat dus per kindje gemiddeld € 175.000,- is?"

Tot zover correct (aangenomen dat je getallen correct zijn).


Dan zegt u: "Joost ik neem aan dat je zo'n 15 jaar op school hebt gezeten. Jij hebt dus van o.m. mij als hardwerkende belastingbetaler zo'n € 2.650.000,- opgestreken."

Incorrect.

Die 200,000 kinderen zijn PER JAAR, die 35 miljard is ook PER JAAR. Dus die mag je op elkaar delen, en dan krijg je dus 175,000 euro per kind. Merk op dat daar geen PER JAAR meer in voorkomt. Dus dit is al het totaal over de hele schoolcarriere van een kind!

Denk maar zo: die 35 miljard moeten niet alleen met de 200,000 babies van dit jaar worden gedeeld, maar ook met de 200,000 van vorig jaar, de 200,000 van het jaar daarvoor, enzovoorts. Aangenomen dat een kind zo'n 15 jaar op school zit (Henk noemt dat getal, ik neem het voor het gemak maar over), moet je die 35 miljard dus door 3 miljoen kinderen worden gedeeld. Elk kind kost dus nog geen 12,000 euro per jaar om naar school te sturen.

Goh, als we nou die bijna 12,000 euro per jaar weer vermenigvuldigen met 15, komen we ook op 175,000 euro in totaal uit! En nee, dat is geen toeval.

Kortom: Henk, je getallen zijn een factor 15 te hoog.

Een beetje letten op de eenheden, zoals mij ooit bij natuurkunde op de middelbare school is geleerd, had deze fout kunnen voorkomen.

Sjoerd op 29 mei, 2011 - 01:02

Kinderen opleiden

Een immigrant kost ons netto gemiddeld zo'n 450,000 euro per immigrant. Daar is de belasting die de succesvolle immigrant afdraagt al in meegerekend.

Een kind opleiden kost volgens Henk, na correctie, 175,000 euro.

Lijkt me een duidelijke keuze dan: we kunnen beter onze eigen kinderen opleiden dan ongeschoolde immigranten binnen halen!

trias politica op 29 mei, 2011 - 01:08

@ Henk V

U stelt mij vragen waar ik eigenlijk geen zin heb om op te antwoorden. Niet omdat er geen antwoorden zijn, maar omdat u zo verschrikkelijk het plankje misslaat dat ik vermoed dat er van uw kant bewuste opzet in het spel is. Nochtans stelt u mij vragen. Aangezien ik netjes ben opgevoed, zal ik u antwoorden. Eenmalig.

1) Ik hoopte dat u uw berekeningsfout zou herstellen door mijn comment 'herlees en cool down'. Helaas heeft Sjoerd u het gras voor de voeten weggemaaid.

2) U bent Jood ? Dat vraag ik mij af. Mag ik u een vraag stellen ? Wat is de centrale boodschap van Chaim Potok in diens boek 'The Chosen' ? U mag internet gebruiken om na te gaan wie Chaim Potok is en waar het boek over gaat.

3) De Islam is een politieke religie, die de kernwaarden van de Westerse cultuur niet erkent, te weten, vrijheid om te zeggen wat je vindt en verdraagzaam ten opzichte van andersdenkenden. Dat omvat niet alleen tolerantie ten opzichte van anders gelovigen of niet-gelovigen, maar ook gelijkwaardigheid tussen man en vrouw, acceptatie van homoseksualiteit en het toelaten dat een moslim zijn 'geloof' vaarwel zegt zonder bang te hoeven zijn voor repercussies van zijn 'geloofsgenoten'. Met andere woorden, beste Henk, er is nog een lange weg te gaan voor de modernisering van de orhtodoxe Islam die in honderden moskeeen in dit land beleden wordt. Wil de moslim, de islamitische medemens hier in deze cultuur aarden, dan zal zij zich moeten aanpassen. Haar geloof belijdt men dan in stilte in het prive domein. Geen Nederlander die daarover zal piepen. Maar aggressiviteit, intolerantie en brutaliteit zullen we niet accepteren. Ik in elk geval niet. En positieve discriminatie evenmin.

Hans Roodenburg op 29 mei, 2011 - 01:12

@Joost Niemöller

@Joost Niemöller

Hoewel ik het principe van gefaseerde toelating tot de verzorgingsstaat onderschrijf, zijn er inderdaad, zoals hij opmerkt, praktische bezwaren. Het kan leiden tot een ruimhartiger toelatingsbeleid en tot agitprop door de 'zieligheidsindustrie' met het doel de handhaving te dwarsbomen.

Sjoerd op 29 mei, 2011 - 01:14

@trias politica

@Trias: Sorry dat ik je plannen doorkruisde en Henk niet de gelegenheid gaf z'n eigen fout in te zien.

Helaas is de fout die Henk maakt zeer gebruikelijk, in de politiek en in de media. Het is zelden duidelijk of een bedrag per jaar is, of een totaal over de gehele looptijd.

Het kan niet liggen aan het moderne onderwijs: zelfs Den Uyl wist niet eens dat incidentele inkomsten geen goede dekking zijn voor structurele uitgaven, dus ook vroeger was het onderwijs al niet goed op dat punt.

Obomov op 29 mei, 2011 - 01:58

Er is wel meer economisch voordelig

Vanzelfsprekend is het economisch voordelig om immigranten hierheen te halen wanneer ze meer bijdragen door werk dan ze opsouperen. Zo is er wel meer economisch voordelig: geen vakantie of vrije dagen meer en het pensioen opheffen zijn ook economisch voordelig. Dat maakt het verder niet minder ongewenst. Uiteindelijk hebben we allemaal onze verlanglijstjes die we trachten te realiseren en elk overheidsprogramma is een belemmering daartoe omdat ze een deel van je middelen afpakken om hun idealen na te streven ipv die van de individuele burger. Dat is verder ook onmogelijk omdat er te veel en te verschillende individuele wensen zijn. 

Frank op 29 mei, 2011 - 07:31

Jammer hoor Henk Veldman, met

Jammer hoor Henk Veldman, met je oude socialistische mantra's. Wij hebben het hier nu eenmaal niet zo op de uitkeringsbeluste etnische profiteurs die jij zo graag de hand boven het hoofd houdt. En de belastingbedragen waar jij het over hebt heb je in je leven nog niet bijelkaar gezien. Ga maar lekker op Joop.nl posten, zit je tussen gelijkgestemden.  

Gielah op 29 mei, 2011 - 09:16

Niet zo moeilijk.

In al zijn posten gaat hij uit van WIJ en ZIJ en JULLIE.

Driemaal raden van welke afkomst iemand is, die dat consequent en overal doet.

Zelfs zonder de taalfouten en de haat naar de geachte heer Wilders toe, moet dat vrij snel te begrijpen zijn.

Mar op 29 mei, 2011 - 09:38

Onze wensen

Wie niet onze wensen uitvoert, is links.

Drie maal raden wie dit predikt.

Gielah op 29 mei, 2011 - 09:47

Mis!

U hebt in elk geval NIET geraden wat ik bedoel, @ Mar.

Er bestaat een ideologie die nog verderfelijker is dan links... hoewel links die ideologie natuurlijk wel degelijk braaf voorthelpt en steunt.

Mar op 29 mei, 2011 - 10:02

Zeg genoeg

@Gielah

Het zegt meer dan genoeg dat u alleen de PVV rechts acht en geen enkele andere partij in Nederland. Wat u onder rechts verstaat, behelst maar één ding.

Mijn wil is wet, is dat nu links of rechts?

Ann op 29 mei, 2011 - 10:45

Immigratie goed voor ons ?

Immigratie goed voor ons ? Kom op , het heeft ons naar de sodemieter geholpen , elke keer komt er weer iets naar buiten waarvan je denkt , flikker op , tis niet waar , ja  tis wel waar , net gelezen  dat er aan tolken , vanwege  ziekenhuis/dokter bezoek  van de verrijkers  , 19 Miljoen per jaar wordt uitgegeven , dat is toch  f*cking waanzin  . Ik begin steeds beter te begrijpen waarom  onze ouderen de koekjes en andere kleinigheden zelf  maar moeten betalen , de pot wordt leeggevreten door  figuren die ( itt.  de senioren die vaak 50/55  jaar gezwoegd hebben , erger  , het land opgebouwd hebben  )  hier binnen komen om te profiteren van hun bloed , zweet en tranen .  Diegenen die dit soort waanzin hebben toegestaan zijn de schaamte voorbij .

Juul 2 op 29 mei, 2011 - 10:53

Henk Veldman

Alweer een tijd terug las ik wel eens de comments op de opiniesite van de Volkskrant. Henk Veldman is een van de redenen daar niet meer te komen. Iedereen met gezonde argumenten maakte hij uit voor Hitler of erger, omdat hij zelf nooit argumenten heeft. Probeert met een vast ((opgetrommeld?) krapuul-groepje steeds iedere gezonde discussie te slopen.Het bekende extreem-linkse liedje. Hij is dan ook een groot bewonderaar van Thomas van der Dunk. Hij steekt regelmatig de loftrompret over Marokkanen, die naar later bleek zijn familie bevolken. Vandaar dan ook dat volgens hem alle problemen met die bevolkingsgroep leugens zijn. En uiteraard zijn volgens hem alle blanken automatisch rascisten. Het DNA van Joop.nl kortom.

Henk op 29 mei, 2011 - 11:21

Vergoeding tolken

Misschien had Ann voor de volledigheid erbij kunnen vertellen dat de vergoeding voor tolken vanaf volgend jaar wordt geschrapt, Een goede maatregel. Dat immigranten de Nederlandse taal (of Engelse taal; bijna iedereen in dit land spreekt Engels) niet machtig zijn, is hun eigen verantwoordelijkheid en niet de verantwoordelijkheid van de Nederlandse overheid. Overigens is 19 miljoen een druppel op een gloeiende plaat, maar alle kleine beetjes helpen, zullen we maar zeggen.  

Mar op 29 mei, 2011 - 11:33

Nederlandse tolken buitenland

Weet iemand wie betaalt voor Nederlandse tolken in bijvoorbeeld Spanje, waar veel oudjes overwinteren?

Mar op 29 mei, 2011 - 11:53

Websites en vervelende reageerders

Door de vele buiten de regels gaande reacties hebben de volgende websites actie moeten ondernemen:

Telegraaf

Elsevier (sluit tegenwoordig nog wel eens een artikel voor mogelijkheid tot reageren)

AD (heeft mogelijkheid tot reageren totaal geschrapt)

Joost Niemöller (hetzelfde als AD)

Ann op 29 mei, 2011 - 12:11

In Spanje zitten de oudjes te

In Spanje zitten de oudjes te genieten van hun eigen geld  (ze betalen gewoon alle premies ) waar ze krom voor hebben gelegen  en juist omdat er zovelen zijn , is er geen gebrek aan Nederlandse artsen , niet Spanje hoort de zorg  te betalen  voor Nederlanders , itt.  dit zieke land waar zoals blijkt  alles voor de import wordt betaald  .  Enne ik vind het wel een enorm verschil  om de verrijkers , die hier soms 40 jaar wonen ,  te vergelijken met ouderen die hun oude dag slijten in Spanje . Waarom heb je het niet over die fantastische regeling die Aboutaleb er nog net ff had  doorgedouwd in de kamer , om de  oudere ( geen 65 +ers ) marokkanen , met rugklachten , natuurlijk met behoud van volledige uitkering en kinderbijslag gezellig terug naar de rif te laten gaan ? 3 maanden op vakantie mochten ze () ook , de Nederlander mag 3 weken .  Alle islamlovers en multicul adepten  zouden vrijwillig   geld moeten storten op een rekening , speciaal  voor de verrijkers en azieligerds die hier de boel uitvreten , ben benieuwd hoeveel euro er binnen zou komen .

Bas op 29 mei, 2011 - 12:52

Vee

Elke boer weet dat nieuw bloed nodig is voor kwaliteit. Tot 50 jaar geleden  gaf emigratie en immigratie onbedoelde positieve impulsen aan het dier mens. Meestal gaf oorlog er de sterkste impuls aan, vrede  nooit.

Gelovigen zijn als groep interessant door dat je vaak het eind resultaat ziet van jarenlang inbreeding , neem  maagden in een hemel als voorbeeld. Als dat eindresultaat emigreert  naar landen die net bekomen zijn van deze plaag dan krijg je conflicten die veeboeren welbekend moeten voorkomen.

Henk Veldman op 29 mei, 2011 - 14:07

Petje af!

@Juul 2 op 29 mei, 2011 - 10:53

["Alweer een tijd terug las ik wel eens de comments op de opiniesite van de Volkskrant. Henk Veldman is een van de redenen daar niet meer te komen. Iedereen met gezonde argumenten maakte hij uit voor Hitler of erger, omdat hij zelf nooit argumenten heeft. Probeert met een vast ((opgetrommeld?) krapuul-groepje steeds iedere gezonde discussie te slopen.Het bekende extreem-linkse liedje. Hij is dan ook een groot bewonderaar van Thomas van der Dunk. Hij steekt regelmatig de loftrompret over Marokkanen, die naar later bleek zijn familie bevolken. Vandaar dan ook dat volgens hem alle problemen met die bevolkingsgroep leugens zijn. En uiteraard zijn volgens hem alle blanken automatisch rascisten. Het DNA van Joop.nl kortom."]

Ai, Juul toch. Een biografie van mij nog tijdens m'n leven.
Ik word er verlegen van.
Tja, bij die Volkskrant heb ik al nooit argumenten gehad, bij Krapuul niet en ook hier niet.
Nooit kom ik met een onderbouwing. Altijd schreeuw ik gewoon dat iedereen die mij niet bevalt nazi's of fascisten zijn. M'n moslim-familie blijken wel degelijk dankzij jou en je geestelijk leider Wilders crimineel te zijn en dat ik zonder argumenten het tegendeel beweer komt omdat ik een tamelijk simpel mens ben.
Ik zie niet in dát ze zijn wát ze zijn, verachterlijk crimineel en achterbaks, terwijl jij zelfs, zelfs met je lage opleiding dat altijd al hebt gezegd, precies zoals je heer en meester Wilders dat ook al jarenlang heeft beweert.
Weet je wat ik zo knap vind van jullie, Juul?
De meeste mensen hebben een bepaalde hoeveelheid intelligentie nodig om over iets te oordelen.
Jullie zijn in staat om zonder enige intelligentie toch te bepalen hoe de wereld in elkaar steekt, hoe Nederland geregeerd dient te worden, welke mensen goed en/of fout zijn en welke maatregelen er moeten worden genomen om aan alle ellende een eind te maken.
Dat is reuze knap hoor!
De meeste mensen hebben er een jarenlange opleiding voor nodig, maar jullie schudden dat maar gewoon uit mouw. Jullie laten je niks op de mouw spelden.

Gielah op 29 mei, 2011 - 14:14

' JULLIE'.  Trek uw

' JULLIE'.

Trek uw conclusies.

Henk Veldman op 29 mei, 2011 - 14:22

Mooi meid!!!

@Gielah op 29 mei, 2011 - 14:14

' JULLIE'.

Trek uw conclusies.

Goeie opmerking, meid.
Terwijl JULLIE God en Wilders-aanbidders al eeuwenlang mensen hebben vervolgd met groot plezier!!!
Daar mag niemand tussen komen.
JULLIE kennen toch al zo weinig plezier in je leven!
Meid, er staat nog steeds een vraagje open die je niet hebt beantwoord. Waarom hebben jullie Christenen eeuwenlang ons Joden vervolgd, terwijl jullie toch wel wisten dat moslims juist de grootste smeerlappen zijn?

Raaf op 29 mei, 2011 - 14:31

Neeeeee Henk veldman heeft

Neeeeee Henk veldman heeft DDS gevonden. My God dat wordt weer ruiterlijk genieten van deze sleetjes stokoude grijze plaat.

Gielah op 29 mei, 2011 - 14:33

Quatsch!

U bent geen Jood.

Lieg niet.

Maak maar eens, fonetisch, deze zin af:

Jevarechecha ' adonaj wejiesmerecha......

Ann op 29 mei, 2011 - 14:35

De laatste zin is  zooooooo

De laatste zin is  zooooooo correct   14.07 .

Julius op 29 mei, 2011 - 14:42

@Gielah

Ehm, leer eens normaal Nederlands zodat alle Nederlanders zonder tolk kunnen lezen wat je nu weer hebt neergetikt. Of kickt u op dit soort superiore kleinigheidjes?

Wel grappig dat u bewijs wilt voor het echte joodzijn. En als hij het nu niet kan vertalen? Afvoeren?

(ik hoop niet dat ik nu een godwinnetje maak ;)

Raaf op 29 mei, 2011 - 14:46

1) actief remigratie

1) actief remigratie politiek

2) ontnemen dubbele paspoort bij criminelen (voor lichte criminaliteit zou je kunnen denken aan een systeem van three strikes and you're out) 

3) opzeggen dictariale internationale verdragen

4) grenzen potdicht edoch (zie 5)

5) migratie beleid voeren zoals in Nieuw Zeeland

6) Opvang in eigen regio, dus bv. geen Somalische asielzoekers meer toelaten in NL

7) migranten geen uitkering meer

 etc

ps inzake het actief remigratie politiek. Mag dit niet vanwege de geijkte multiculti Poco (euro) terreur dan mogen ze ook aan de inheemse bevolking financiele tegemoetkomingen aambieden wanneer ze bereid zijn om te emigreren. Laten we zeggen 50.000 per persoon.

Count me in.

Henk Veldman op 29 mei, 2011 - 15:46

Schuldigverklaring...

["Quatsch!

U bent geen Jood.

Lieg niet."]



Meisje, ik ben half-joods omdat m'n moeder maar niet m'n vader Joods is.
Voor Joden zelf echter ben ik juist omdat m'n moeder maar niet m'n vader Joods is, dus wel 100% Joods.
Het zijn niet "mijn" regels maar wat m.n. de Joden hebben bedacht.
M'n moeder is echter artikel 31 opgevoed, m'n vader Katholiek.
M.a.w. mijn Jood-zijn heeft slechts te maken met wat de Joden er zelf van bakken. Zelf ben ik voor de volle 100% atheïst. Iets wat m'n moslims-familie wel weet te respecteren, maar m'n Joodse en Christelijke familie dus juist niet.
Jij ook niet!

Maar ondertussen wil ik nog steeds weten waarom jullie Christenen ons Joden eeuwenlang hebben vevolgd terwijl jullie toch wel weten dat juist moslims hartstikke fout waren en tot op de dag van vandaag nog steeds zijn?

Raaf op 29 mei, 2011 - 15:52

Neeeeeeee niet Henk Veldman

Neeeeeeee niet Henk Veldman weer met zijn vastgeroeste eenkennige pavlov plaat.

Hugo op 29 mei, 2011 - 15:55

@Henk Veldman Je zit op het

@Henk Veldman

Je zit op het verkeerde blog fijne vent. Voor haat moet je tegenwoordig op Joop.nl zijn...

Trudy op 29 mei, 2011 - 16:37

Weet iemand wie betaalt voor

Weet iemand wie betaalt voor Arabische tolken als de ongeletterde islamieten naar b.v. de dokter, huisarts en ziekenhuis moeten?

Ja mensen dat wisten jullie nog niet maar al deze islamieten krijgen een gratis tolk mee als zij  b.v. naar een huisarts etc..etc..moeten..Dat heet nu inburgering mensen!

Je moet eens weten wat wij allemaal nogl voor hen betalen wat wij nog niet weten!

Henk Veldman op 29 mei, 2011 - 16:38

Sterke argumenten!!!

@Hugo, Raaf en nog wat anderen, jullie hebben me overtuigd.

Jullie met je sterke mooi onderbouwde argumeten hebben me de weg gewezen om eindelijk toch maar weer mensen te mogen vervolgen.

Jullie hoeven het niet op deze plaats te doen, maar zouden jullie via deze site me willen laten weten hoe ik m'n moslim-familie het best op transport kan zetten. Immers ze weigeren toe te geven dat ze verachtelijk, misdadig en slecht zijn. Dat ze domweg net als wij Joden vroeger wel degelijk er op uit zijn om de hardwerkende Wilders-aanbidder hun fascistische ideolgie op te dringen, met inbegrip van het vrouwenslaan en de schaamlippen af knippen.

Raaf op 29 mei, 2011 - 16:40

Neeeeee Joop.nl Guru Henk

Neeeeee Joop.nl Guru Henk Veldman zit nog steeds op de lijn. Dan heb ik nog liever ruis !!!

Trudy op 29 mei, 2011 - 16:50

In Rotterdam is een 80 jarige

In Rotterdam is een 80 jarige man in elkaar geslagen door een 18 jarige....nader bericht volgt nog, identiteit niet!

Ann op 29 mei, 2011 - 16:52

Ik had er geen idee van dat

Ik had er geen idee van dat dergelijke waanzin  , door ons de belastingbetalers  wordt opgebracht , f*cking 19 miljoen euri's  en ze stoppen er pas volgend jaar mee , dat heet bezuinigen ,  hoe ziek is dit land , ik begrijp  steeds beter waarom we , misschien  tot we  69/70  zijn moeten doorwerken  , kan het me voorstellen met  het landverziekende beleid  wat ze al  jaren uitvoeren , zolang we de straat  (net als in andere landen ) niet opgaan met honderdduizenden , zullen ze het beleid  en de slogan  "   Eigen volk achteraan sluiten "  uitdragen.

Hugo op 29 mei, 2011 - 16:53

@Trudy  Laat me raden....

@Trudy

Laat me raden.... familie van Henk Veldman zeker?

Trudy op 29 mei, 2011 - 16:58

Zou kunnen, in ieder geval

Zou kunnen, in ieder geval geestverwanten van Henk  Veldman! @Hugo...

Ann op 29 mei, 2011 - 17:03

raden ...

@ Hugo 16.53

U heeft  voorkennis  of ervaringen , kan niet anders , in mijn woonplaats is een vrouw van 76 beroofd van haar tas met daarin het enorme kapitaal van 40 euri   , voor die prijs heeft ze nu  een gebroken heup . U mag weer raden ...........

Hugo op 29 mei, 2011 - 17:13

@Ann Raden??? Als het

@Ann

Raden??? Als het loopt als een Veldman en het kwaakt als een Veldman dan is het ook een Veldman.

I.p.v. de naam Finnen gebruiken we tegenwoordig maar de naam Veldman... is wel zo makkelijk!

Ann op 29 mei, 2011 - 17:17

finnen

Het woord finnen is al heel lang wel  ingeburgerd , vreemd he ? Veldmannen ?  Tja tis ff wennen .

Trudy op 29 mei, 2011 - 17:24

@Hugo #17:09: Daarom is het

@Hugo #17:09: Daarom is het kostenplaatje van de gezondszorg zo hoog, aangezien inteelt afwijkingen met zich meebrengt!

Je herkent deze gedragsstoornissen vooral via de termen: "je moeder is een hoer" "kankerhoer" en gewoon "hoer" 

Hugo op 29 mei, 2011 - 17:29

@trudy & ann  Ik verbaas me,

@trudy & ann

Ik verbaas me, moeten jullie niet policolor D66 taal gebruiken?? ideologisch enzo met bloemetjes en bijtjes... vrede enzo?

Of houden jullie niet van spruitjes :))

kees rudolf op 29 mei, 2011 - 17:31

Bij de eerste aanbeveling uit

Bij de eerste aanbeveling uit het rapport ("selecteer op talenten en vaardigheden van migranten waar behoefte aan is") vraag ik me af hoe daaraan gevolg zou kunnen worden gegeven. Een examentje voor iedere aspirant-immigrant vóór binnenkomst? Even aangenomen dat er tot ieders tevredenheid en algemene consensus kan worden vastgesteld aan welke talenten en vaardigheden in dit land behoefte is, hoe zou dan een examentje er uit moeten zien waarmee met een redelijke mate van zekerheid kan worden vastgesteld dat een immigrant de talenten en vaardigheden in zijn mars heeft waaraan in dit land behoefte is?

Je hoort wel eens beweren dat er in dit land meer behoefte aan hoger-opgeleiden is  dan aan lager opgeleiden. Je zou dan dus op opleidingsniveau moeten selecteren, ofwel op de potentie een hoog opleidingsniveau te kunnen halen. In dat laatste geval zou je naast een IQ-test misschien ook een motivatietest moeten afnemen. Allemaal nogal hypothetisch. Extra probleem: qua economisch nut  is de ene hoge opleiding de andere niet. Stel bijvoorbeeld dat we er in slagen een systeem door te voeren waarin alleen bovengemiddeld intelligente immigranten binnenkomen, maar dat die immigranten vevolgens allemaal hun intelligentie aanwenden om kunstgeschiedenis te gaan studeren. Dan hebben ze ook in dat geval niet de vaardigheden verworven waaraan (in die mate) behoefte is. Ook aan nog meer afgestudeerden in zwets- en schertsvakken is niet zo veel behoefte. Je moet dan dus op meer selecteren dan op opleidingsniveau alleen. We stellen bijv. vast dat we te weinig wiskundigen hebben, te weinig scheikundigen, misschien ook te weinig mensen die goed Duits kunnen spreken. Van dat soort vakken hoor je geregeld dat daarin veel te weinig mensen afstuderen of een behoorlijk niveau halen. Okee,  nu laten we alleen immigranten binnen die deze vakken hebben gestudeerd, of kunnen studeren en vervolgens ook met succes gaan studeren. De theorie is aardig, maar hoe je het zo voor elkaar zou willen krijgen? Ik zie het niet.

Dat het toelaten van massa's analfabeten en halve analfabeten niet verstandig is is natuurlijk duidelijk. Maar het is niet a priori uitgesloten dat die halve analfabeten, eenmaal hier, alsnog een ontwikkelingssprong kunnen maken, of dat anders hun kinderen dat wel kunnen. In eigen, autochtone bevolking zijn er immers ook veel voorbeelden van hoogontwikkelde lieden, met ouders of grootouders die het soms niet verder brachten dan 5 jaar lagere school, of zelfs dat niet. Ontwikkeling is dus soms mogelijk. Alleen blijkt -en nu moeten we het beestje misschien toch bij de naam noemen- een islamitische culturele achtergrond relatief ongunstig te zijn voor die ontwikkelingsmogelijkheid. Dus dan maar -zoals Wilders bepleit- geen immigranten erin die uit islamitische landen komen?  Nadeel is o.a. dat het toch wel een beetje grof selectiecriterium is. Zo is niet iedereen die uit die landen komt altijd even islamitisch, of op dezelfde manier islamitisch, en hebben sommigen best heel wat in hun mars. Een algemeen selectiecriterium dat met individuele verschillen geen rekening houdt heeft toch iets onrechtvaardigs.

Michael van der... op 29 mei, 2011 - 17:48

Redactionele opmerking: er

Redactionele opmerking: er zijn zojuist wat reacties verwijderd, met name van Hugo. Dames en heren, wilt u zich houden aan de huisregels? Het staat u allen vrij om te reageren - als u geregistreerd bent, tenminste - maar u hoeft anderen niet buiten te sluiten onder het motto "oh nee! Een andersdenkende!" Dat soort gedrag wordt niet geaccepteerd, ook niet door vaste klanten.

Hugo op 29 mei, 2011 - 18:21

@Michael Excuses voor mijn

@Michael

Excuses voor mijn wangedrag. Soms laat ik mij te veel meeslepen.

Henk Veldman op 29 mei, 2011 - 18:27

Reken even mee Sjoerd

@Sjoerd op 29 mei, 2011 - 00:54

Bedankt voor je reactie maar je hebt kennenlijk iets niet door.
Je schrijft:
[" Die 200,000 kinderen zijn PER JAAR, die 35 miljard is ook PER JAAR. Dus die mag je op elkaar delen, en dan krijg je dus 175,000 euro per kind. Merk op dat daar geen PER JAAR meer in voorkomt. Dus dit is al het totaal over de hele schoolcarriere van een kind! "]
Klopt helemaal!
Maar het is dezelfde kromme redenering die Wilders toepast als hij het heeft over 7½ miljard die de immigratie jaarlijks ons kost.
Want hoe je het ook wendt of keert.
Als er 50.000 immigranten zijn dan is dat bedrag € 150.000,-  dus € 25.000,- minder dan als zo iemand hier is geboren. Let wel dit gaat uitsluitend over de opleiding.
Reken je het over alle 3,2 miljoen immigranten dan kom je op € 2.350,- all in, dus opleiding + huisvesting + zorg etc.
De eerste en laatste 20 jaar van je leven kost je alleen maar geld.
Zou je een auto zijn dan zou je productiekosten tot het moment dat je veilig de weg op kunt zo rond € 200.000,- zijn ofwel € 10.000,- per jaar.
Daarna is je afschrijfperiode zo'n 40 jaar.
Die investering in de eerste 20 jaar kan  best uit want in die periode tussen je 20ste en 60ste jaar lever je zo'n € 20.000,- tot € 35.000,- bruto per jaar op, ongeacht vanuit welk land je als auto bent geïmporteerd of een product van eigen bodem bent. Globaal dus in die periode iets tussen € 800.000 en € 1.400.000,-
Uiteraard zijn er kosten als benzine en onderhoud maar die staan in geen verhouding met je nut als auto.
Dit is geen onzin. Kijk maar gewoon naar wat je zelf en/of familie en buren/vrienden/kennisen jaarlijks besteden.
Zelf ben ik de laatste 10 jaar als totall loss verklaard.
Jaarlijks moet m'n ziektekostenverzeraar zo tussen de € 5000,- à € 7000,- ophoesten om me op de weg te houden. Het bedrag dus voor wat ook wel eens medicijnen wordt genoemd maar in feite gewoon drugs zijn.
Daarnaast moet ik regelmatig naar de garage. Een maand geleden was er weer een spoedgeval. Reparatiekosten € 8.753,39!

Aan het begin van deze eeuw was ik stervend of in goed Nederlands, totall loss. Men was er na een half uurtje achter gekomen. De monteurs (chirurgen) hadden me opengemaakt en waren er achter gekomen dat er niks met me te beginnen was, iets overigens waar m'n ouders en onderwijzers al 70 jaar eerder achter waren gekomen.
Het onderzoekje van een half uur kostte € 20.139,54!
Geld dus wat maar naar een paar mensen ging. Het bedrag dus wat een doorsnee buitenlander of Nederlander als die niet al te slim is een jaar lang hard voor moet werken of als hij slim is niks voor hoeft uit te vreten.
Ik was toen nog redelijk slim. Ik had al bijna 10 jaar niks uitgevreten en ving in die periode mooi nog z'n € 200.000,- ofwel 2 ton!
Ik ben toen aan het rekenen geslagen.
Ik ben er vanuit gegaan als ik m'n hele leven gezond had geleefd ik minstens rond de honderd zou worden.
Genetisch gezien was dat logisch. M'n moeder leeft nog en zal binnenkort als ze niet binnenkort het tijdelijke voor het eeuwige gaat verwisselen, tegelijkertijd jarig als eeuwig worden. M'n opa van vaderskant zowel als z'n zoon, mijn vader dus,  hebben dat niet gered. Logisch bleek achteraf. Zowel m'n opa als m'n vader zijn ineens gestopt met roken. 14 dagen later waren ze dood! Beide zijn 93 geworden. Mijn oma rookte niet en werd maar 89.
Ik rook nog steeds en ben nog steeds niet 93, laat staan 100. Roken houdt je dus jong!
Hartstikke logisch.
Na m'n berekeningen ben ik in overleg gegaan met de mensen die m'n uitkeringen verzorden, dus de uitkering-gerechtigden. Dat waren m'n ziektekostenverzekeraars, m'n pensioenfonds en de Nederlandse staat die alle gerechtigd waren om mij een bedrag uit te keren zo lang als ik zou leven zonder dat er van mij een tegenprestatie werd verwacht. Iets wat ik al had verwacht nog vóórdát ik ging rekenen.
Nádát ik had zitten rekenen kwam ik er achter dat gegeven m'n achtergrond het er dik in zat dat ik nog zo'n half miljoen zou kunnen opstrijken, uiteraard als ik zou blijven roken en ongezond leven.
Ik heb toen voorgesteld om op zeer korte termijn me te laten ontmantelen ofwel te gaan sterven.
Maar ik heb daar natuurlijk wel een voorwaarde aan gesteld. Ik was van mening dat de 3 partijen ter compensatie mij de helft van de kosten die ze anders zouden hebben gemaakt aan me zouden overmaken.
Dus een kwart miljoen, waar iedereen plezier van had. Mijn familie incluis!
Mooi niet dus! Ze weigerden me dat bedragje omdat ze er vanuit gingen dat ik me er toch niet aan zou houden.
Dat klopte weliswaar wel niet, maar dat nam niet weg dat ik uiteraard geheel teleurgesteld heb besloten toch maar in leven te blijven.
Een beter voorbeeld van hoe roekeloos de overheid met ons belastinggeld omspringt is er haast niet te vinden.

Sjoerd, na deze korte inleiding moet je ook eens aan het volgende denken.
Ondanks het feit dat Wilders samen met z'n gelovigen ervan overuigd zijn dat immigranten/buitenlanders niks uitvreten en hun geld voorde voole 100% naar het buitenland sturen en dat ze zelf geen cent in Nederland besteden liggen de zken toch wel een tikkie anders.
In Nederland is ongeveer 1/5 van allochtone afkomst.
Ze zijn wel degelijk net als 4/5 van de rest van Nederland allemaal consumenten.
Dat houdt dus in als je een omzet/winst rekening van een bedrijf ziet dat 20% van dat aandeel dankzij de allochtonen is verkregen. Een bedrijf als Albert Heijn maakt zo rond de 7-9% winst over een omzet van 9 à 10 miljard. Er wordt dus door AH zo'n 800 miljoen verdiend.
(Terzijde: geen van m'n  cijfers zijn accuraat. Ze dienen slechts om ongeveer aan te geven hoe de zaken er voor staan. Ze komen echter wel in de buurt!)
Omgerekend per Nederlandse inwoner, allochtoon of autochtoon, maakt AH dus € 50,- winst. Stel nu dat we geen immigranten/allochtonen hadden. Dat zou dus betekenen dat AH 3 miljoen maal € 50,- minder winst zou maken, ofwel € 150.000.000,-!
Wij zijn zelf aandeelhouders van Ahold, maar geloof me, ik zou pissig zijn als ik merk dat "we" dankzij Wilders en z'n volgelingen ineens bemerken dat "ons" bedrijf 150 miljoen minder winst maakt.
Ik heb het nu maar over één bedrijf.
Totaal hebben we zo'n 800.000 bedrijven in Nederland waarvan de meeste net zo goed allochtonen als autochtonen als klant hebben. Dus elk van die 800.000 bedrijven hebben 20% van hun omzet en winst te danken aan allochtonen.
Hou eventjes een enquête onder die 800.000 bedrijven, met de vraag of ze het geweldig zouden vinden als Wilders en z'n volgelingen hun zin krijgen wat hun dus 20% minder winst oplevert. Wedden dat ze je voor gek uitmaken?

Henk Veldman op 29 mei, 2011 - 18:47

@Trudy op 29 mei, 2011 - 17:24




[" Je herkent deze gedragsstoornissen vooral via de termen: "je moeder is een hoer" "kankerhoer" en gewoon "hoer"  "]
Tja Trudy. Volgens Christenen heeft Jezus z'n moeder het met z'n broer God gedaan.
Immers Maria is de moeder van God en Jezus is de zoon van God en ook nog eens de zoon van Maria dus kan het niet anders dat Maria een encestueuze verhouding heeft gehad met haar zoon die bekend staat als "God".
En derhalve is het ook heel logisch dat God, Jezus als z'n enige zoon erkent, hoewel zowel de Joden en moslims daar weer een tikje anders over denken.
Ook dat lijkt logisch. Immers als Jezus inderdaad de zoon van God zou zijn, dan zou God tot op de dag van vandaag allimentatieplichtig zijn, omdat Maria immers nadat ze het met haar zoon God heeft gedaan haar relatie met Jozef, wereldberoemd timmerman zowel nu als destijds heeft voortgezet, terwijl de beide echtelieden juist Jezus aan hun z'n lot hebben overgelaten omdat hij immers tijdens z'n pubertijd al de woestijn in is getrokken waar hij samen met 12 andere gozers vast en zeker plezier heeft gemaakt en je weet dat als je zo jong bent dat seks je best kan opwinden dus er zal heus wel in die woestijn het e.e.a. zijn gebeurd tussen de jongens. Jammer dat ik geen homo ben. Ik zou anders stikjaloers zijn geweest.
Want weet je Trudy, stel nu eens dat God wel degelijkde Vader van Jezus zou zijn.
Hoeveel geld zou hij dan inmidddels niet kwijt zijn over de afgelopen 2000 jaar aan kosten en alimentatie voor Jezus?
Bedenk ook dat Katholieke nonnetjes met diezelfde God zijn getrouwd en dat die veelwijverij 'm handen vol geld moet kosten.

Gielah op 29 mei, 2011 - 18:50

Wat het zwaarst is.

Geld is ook niet alles.

Misschien is het vrij en veilig en westers houden van Nederland wel veel belangrijker dan centen.

Al zou men van mij een miljardair maken... dan nog zou ik weigeren in een door islamieten beheerst land te wonen.

No way!

Er zijn meer dan 40 ( veel meer dan 40) door islamieten bestuurde landen op deze planeet.

Wat ze daar uitvreten, daar ga ik niet over.

Maar in MIJN land wil ik deze barbaarse praktijken niet meemaken.

Henk Veldman op 29 mei, 2011 - 19:13

Waar kan ik m'n familie kwijt Gielah

@Gielah op 29 mei, 2011 - 18:50

["Wat ze daar uitvreten, daar ga ik niet over.

Maar in MIJN land wil ik deze barbaarse praktijken niet meemaken."]
Zo is dat meid.
Jullie Christenen hebben eeuwenlang de Joden vervolgd terwijl dat door de moslims werd verboden.
De smeerlappen! De achterbakse hufters.
Eeuwenlang hebben jullie er plezier van gehad om de Joden te vervolgen om wat ooit ééntje onder hen had uitgespookt, namelijk het zoenen in het openbaar met Jezus, terwijl die wel wist dat er doodstraf op stond volgens de Bijbel en wel dus Leviticus 20.
Het is maar goed dat we nu eindelijk weer mensen mogen vervolgen die nota bene ons Christenen verwijten dat je natuurlijk nooit mensen mag vervolgen. Dat je respect moet hebben voor iemand anders geloof.
En mooi dat we dankzij Wilders straks weer net als in die Arabische landen weer wél mensen mogen discrimineren om hun geloof.

Gielah, kan mijn moslim-familie even bij jou in het schuurtje zitten tot je Geestelijk Leider Wilders besluit wat er met ze gedaan moet worden?
Je weet dat het maar (stem)vee is, dus veel hoef je ze niet aan eten te geven. Ze hoeven er niet dik van te worden tenslotte. Misschien kun je je meester helpen door alvast uit te zoeken waneer de veewagens rijden.
Ik neem aan dat je ze niet al te lang bij je in de schuur wilt hebben.

Gielah op 29 mei, 2011 - 19:17

Waarom krijg ik toch altijd gekken over me heen?

Wees zo goed een ander te gaan lastig vallen, zweefmolen.

Ik ga er geen minuut tijd aan besteden.

Hup!

Wegwezen!

toetssteen op 29 mei, 2011 - 19:17

@H.Veldman

Nog afgezien van uw bizarriteit om 17:24, die u natuurlijk volkomen vrij staat om dat te ridiculiseren wat u meent dat bespot moet of kan worden, had u het natuurlijk wel correct moeten doen.

En nu weet ik ook wel dat het zwanger raken van de heilige geest natuurlijk zeer dubieus is (volgens mij was het Jozef zelf en dat maakt het verhaal vrij logisch). Maar enfin, u schoffelt  een entiteit die net zo ontraceerbaar is als eeuwigheid in het aloude aardse patroon. En dat gaat moeilijk samen.

Het is het Eeuwige is geest en geest is het Eeuwige of het is gewoon een manspersoon met twee armen twee benen, en niet vrouwelijk, u weet wel zoals ik er ook uit zie. Maar daarmee beweert u feitelijk dat god mens is en geen geest.

Kort en goed, het lijkt me zeer discussie verstorend om dit op de ene zijde van de weegschaal te leggen en na te laten hetzelfde gewicht op de andere zijne van de schaal te leggen. Dat met het doel daar ook wat over te schamperen.

Het valt me wel vaker op dat men graag de hak zet op dat wat toch geen gevolgen heeft. Sneren is best aardig, maar inhoudloos als het zich kritiekloos richt op een enkel makkelijk te beledigen zaak.

Persoonlijk hekel ik graag alle religie omdat k het een verarming vind van de mens. Hoewel ik me niet te buiten ga in grofheden.

Caroline op 29 mei, 2011 - 19:23

Henk Veldman, als je dan toch

Henk Veldman, als je dan toch aan bijbeluitleg doet, doe het dan goed. Over je uitleg van de alimentatieplicht en de duur daarvan, zal ik het maar niet eens meer hebben.

Uit je verhaaltje blijkt wel dat je alles louter en alleen in seksuele termen weet te duiden, en blijkbaar nog nooit gehoord hebt van zaken als 'geestelijke verbinding' en dergelijke meer.

Aangaande je opmerking dat allochtonen ook allemaal consument zijn, dat zegt niets over het feit of het geld waarmee dat gebeurt, niet eerst aan een ander is ontnomen. Iemand dus, die meer geconsumeerd zou hebben indien hij niet 7 maanen van het jaar voor de staat aan het werken was. Misschien wel andere dingen dan in de supermarkt te koop, maar toch. Bovendien: comsumptie is niet wat de economie drijft, investeringen en productie doen dat. Daarvoor is geld nodig, geld dat beschikbaar komt omdat er gespaard wordt en juist niet alles geconsumeerd wordt.

Dat jij geld kost, zoals je zelf meldt, dat kan zo zijn, en daar ben je voor verzekerd mag ik hopen. Zoals je zult beseffen kan een verzekering alleen uitkeren als niet iedereen een 'slecht risico' blijkt te zijn, en ook iedereen premie heeft ingelegd. Een verzekeringsmaatschappij die wel uitkeert en zich van risicoberekening of premieinleg niets aantrekt, die gaat vroeger of later failliet. Met een samenleving is dat niet anders.

toetssteen op 29 mei, 2011 - 19:27

@Immigratie

Als het westen werkelijk wenst de mensheid naar een hoger plan te helpen, zal men juist de immigratie van mensen die in een volkomen andere cultuur leven ( en dan bedoel ik niet denigrerend), moeten stoppen.

Dat geldt ook voor ontwikkelingssamenwerking op de wijze die we nu kennen. Die schept namelijk een volkomen afhankelijkheid en zulks kweekt alleen vijandschap. Mensen, (kijk maar naar kinderen) , willen zelf doen. Met fouten en al, maar dat geeft niet. Je kweekt geen samenleving als je de eer van de bevolking knakt.

Dan krijg je altijd iets van: kijk domme jongen, zal ik het je nog een paar keer voordoen. Wacht ik maak het je nog makkelijker domoortje, ik kauw het helemaal voor. Ik doe alles voor je, want jij bent toch maar een domoor.

Persoonlijk zie ik dus veel meer in projecten waar we veelbelovende jongeren hier op leiden en dan subiet terugsturen. Daar moeten zíj het aan gaan pakken. Dan laat je mensen in hun waarde.

Sjoerd op 29 mei, 2011 - 19:43

enorme lap tekst

@Henk Veldman

Je bent in een ding wel goed: ellenlange bijdrage produceren.

Maar gelijk in het begin worden alweer allerlei cijfers en aannames uit de lucht worden gegrepen (50,000 immigranten per jaar? Welk jaar hebben we dat gehaald?) en op grond daarvan wordt een enorm verhaal geproduceerd.

Na een snelle scan zag ik alleen maar hoogdravende onzin en onzingetallen, zodat ik besloot geen tijd meer te verspillen aan de rest van je verhaal.

Je schrijft ook: 'Terzijde: geen van m'n  cijfers zijn accuraat". Op dat punt wil ik je echter wel gelijk geven.

Isser op 29 mei, 2011 - 19:55

even een herinnering

Wanneer iemand het niet met een ander eens is, is dat prima, zorg er wel voor dat er NIET op de persoon wordt gespeeld, straks moeten er weer reacties worden weggehaald en volgen huilie-reacties over de vrijheid van meningsuiting en andere zaken die niet echt van toepassing zijn.

bedankt voor de medewerking,

Isser

toetssteen op 29 mei, 2011 - 21:05

@Isser

Pardon? Ik zie een behoorlijke off topic aanklacht staan die Caroline en mij idem wat stekels bezorgen. In de beschaafde zin van het woord, want ik neem aan dat je weet dat schelden bepaald niet mijn lijn ligt en ik weet zeker dat dat ook voor Caroline geldt. Mag ik weten waarom er nu ineens ingegrepen wordt? Ik hoop niet dat het is omdat we een trol met woorden enige damage toebrengen. Buiten dat, ik wens liever on topic te blijven. Wat ik al aangaf in mijn tweede commentaar. En dan blijf ik bij wat ik al schreef op 19:27. Laat mensen in hun waarde. Ik wil er wel aan toe voegen dat een en ander erg moeilijk gaat als waarden die gelijk zijn toch anders beoordeeld worden.
Henk Veldman op 30 mei, 2011 - 14:34

Luier vol Sjoerd?

@Sjoerd op 29 mei, 2011 - 19:43


["Je bent in een ding wel goed: ellenlange bijdrage produceren.

Maar gelijk in het begin worden alweer allerlei cijfers en aannames uit de lucht worden gegrepen (50,000 immigranten per jaar? Welk jaar hebben we dat gehaald?) en op grond daarvan wordt een enorm verhaal geproduceerd.

Na een snelle scan zag ik alleen maar hoogdravende onzin en onzingetallen, zodat ik besloot geen tijd meer te verspillen aan de rest van je verhaal.

Je schrijft ook: 'Terzijde: geen van m'n  cijfers zijn accuraat". Op dat punt wil ik je echter wel gelijk geven."]

Ai Sjoerd, nu heb je me echt te pakken.
Ik had wat globale cijfers gepriduceerd en m'n verhaal is wat lang om je/jullie iets duidelijk te maken.
Maar net als jullie Geestelijk Leider Wilders zien jullie weer kans om gewoon maar door te gaan met jullie discriminerende acties, zoals jullie is bevolgen door de Here Wilders.
Of niet Sjoerd?
Is het niet in feite zo dat je wel degelijk aan het nadenken bent geweest, maar vervolgens voor jezelf hebt besloten dat als ik gelijk zou hebben dat je geen argument meer hebt om weer mensen te kunnen vervolgen?

Sjoerd, ik stel bijna aan iedereen de vraag.
Wat moet er gebeuren met mensen die volgens jullie aantoonbaar slecht zijn, parasieten, mensen dus die gewoon gelukkig willen leven en die weigeren toe te geven dat ze wel degelijk de smeerlappen zijn zoals Wilders cs ze heeft betiteld.
Wat ga jij doen als je zo iemand in de buurt hebt?
Ga je zo iemand net als vroeger je (voor)ouders de Joden toebrulden dat ze een gevaar zijn of bel je 112 of eventueel 144 om melding te doen van de levensgevaaarlijke en bedreigende situatie bij je in de buurt omdat er een immigrant woont die het verdomd zich te laten vernederen door jullie?