rss facebook twitter Pokaż panel
Praca
Katalog Kolejowy
Najnowsze wiadomości
więcej »
Konferencje
Partnerzy portalu:
Kategoria: Pasażer
Data dodania: 2015-04-23 15:53:09
(źródło: Rynek Kolejowy/Koleje Mazowieckie, PKP Intercity)
Korekta rozkładu w IC i KM

Kwietniowa korekta to trzecia z sześciu w tym roku. Jeżeli chodzi o PKP Intercity, oprócz zmian w rozkładach na tory wyjedzie więcej składów Pendolino. W przypadku Kolei Mazowieckich, część pociągów zostanie odwołana.

 Fot. Kacper Pawluk, SM42.pl Fot. Kacper Pawluk, SM42.pl

Zmiany rozkładach w PKP Intercity

PKP Polskie Linie Kolejowe kontynuują bardzo intensywne prace inwestycyjne, m.in. na linii Warszawa - Białystok, „linii łódzkiej” (odcinek Warszawa Zachodnia - Skierniewice), a także między Krakowem a Medyką.

W ostatnią fazę prac wejdzie modernizacja linii nr 271 Wrocław - Poznań. We Wrocławiu, w związku     z przebudową wiaduktu nad ulicą Grabiszyńską, zostanie wprowadzona dla części połączeń zmieniona organizacja ruchu. Zmiana obejmie m.in. pociąg TLK 61100/1 Śnieżka relacji Szklarska Poręba - Warszawa Wschodnia. Skład będzie kursować z pominięciem zatrzymań na stacjach Wrocław Główny i Wrocław Mikołajów, natomiast z zachowaniem postoju na stacji Wrocław Nadodrze.

Prace prowadzone na trasie Zakopane - Kraków spowodują, że od 4 maja do 12 czerwca pasażerowie pomiędzy Krakowem a Zakopanem będą korzystać z autobusowej komunikacji zastępczej.

Intensyfikacja prac na linii Szczecin - Gdynia spowoduje konieczność częściowego wyłączania modernizowanych odcinków z ruchu kolejowego. Zmiany będą dotyczyć pociągów kursujących na trasach Lębork - Słupsk, Słupsk - Sławno, Sławno - Koszalin, Koszalin - Białogard oraz Świdwin - Łobez. W wybranych terminach pasażerowie część trasy będą pokonywać autobusową komunikacją zastępczą.

Kolejne składy Pendolino, jako pociągi Express InterCity Premium, pojawią się na trasach do Wrocławia i Trójmiasta. Zastąpią dotychczas kursujące na trasie Trójmiasto - Kraków pociągi EIC Kaszub i EIC Norwid, na trasie do/z Wrocławia EIC Ślężę, a pomiędzy Warszawą a Krakowem w niedzielę pociąg EIC Lajkonik.

Zmiany rozkładów KM - linia nr 1

Na linii nr 1 będą kontynuowane prace modernizacyjne, podzielone na dwa etapy: od 26 kwietnia do 26 maja 2015 r. oraz od 27 maja do 13 czerwca 2015 r. Liczba pociągów na trasie Warszawa – Skierniewice w porównaniu do obecnie obowiązującego rozkładu jazdy będzie podobna. Do 26 maja największe utrudnienia wystąpią na odcinku Warszawa – Grodzisk Mazowiecki: część pociągów zostanie odwołana, część będzie kursować w skróconej relacji. Na odcinku Pruszków - Grodzisk Mazowiecki - Żyrardów zostanie uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa. Natomiast od 27 maja zwiększy się liczba połączeń na odcinku Grodzisk Mazowiecki – Warszawa. 

W celu zmniejszenia uciążliwości związanych z prowadzonymi pracami modernizacyjnymi na linii nr 1 obowiązuje honorowanie biletów w pociągach interREGIO uruchamianych przez Spółkę ”Przewozy Regionalne”, w pociągach „PKP Intercity” S.A., w pociągach SKM Warszawa oraz autobusach (na wybranych odcinkach) uruchamianych przez Zarząd Transportu Miejskiego, a także w pociągach Warszawskiej Kolei Dojazdowej.

Linia nr 2 Warszawa – Łuków

W związku z trwającą przebudową stacji Warszawa Rembertów i brakiem możliwości korzystania z torów odstawczych, tylko jedna para pociągów będzie kursowała do i ze stacji Warszawa Rembertów. Największe utrudnienia wystąpią w dniach 30 i 31 maja oraz 1 czerwca. Duża część pociągów będzie odwołana. W miarę możliwości pociągi przyspieszone będą miały wyznaczone dodatkowe zatrzymania. Ponadto na odcinku Warszawa Rembertów – Sulejówek od 2 czerwca zostanie uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa od trzech pociągów.

Linia nr 6 Warszawa – Małkinia

Na linii będą kontynuowane prace modernizacyjne na odcinku Wołomin – Tłuszcz – Łochów – Sadowne Węgrowskie. W dalszym ciągu będzie kursowała zastępcza komunikacja autobusowa na odcinku Wołomin – Tłuszcz oraz Sadowne Węgrowskie – Łochów – Tłuszcz. Ponadto w dniach 23-29 maja, w związku z dodatkowymi utrudnieniami na odcinku Wołomin – Tłuszcz, będzie obowiązywać zmieniony rozkład jazdy.

Linia nr 7 Warszawa – Dęblin

Zarządca infrastruktury zaplanował prace utrzymaniowe, w związku z tym ruch pociągów będzie prowadzony po jednym czynnym torze. Na odcinku Życzyn – Dęblin wystąpią utrudnienia
w kursowaniu pociągów w dniach 5-7 maja, 12-14 maja, 18-20 maja oraz 25-27 maja. W związku z tym na odcinku Dęblin – Życzyn zostanie uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa od dwóch pociągów.

Linia nr 27 Nasielsk – Sierpc

Wystąpią utrudnienia w kursowaniu pociągów w dniach 25-30 maja. Na odcinku Płońsk – Dalanówek zostanie wstrzymany ruch pociągów i w zamian będzie uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa.

Linia nr 29 Ostrołęka – Tłuszcz

Ze względu na trwającą przebudowę stacji Tłuszcz, od 18 maja będzie uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa na odcinku Tłuszcz – Mostówka.

Linia nr 31 Siedlce – Czeremcha

Do 30 kwietnia na linii nr 31 będą kontynuowane prace modernizacyjne. W zamian za odwołane pociągi na odcinku Siedlce Baza – Siedlce będzie uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa.

Linia nr 9 Warszawa – Działdowo

Poprawi się poranny dojazd mieszkańców Mławy do Warszawy. Pociąg, który do tej pory kursował z Nasielska (4:44) będzie kursował z Mławy (3:45). W związku z tym również popołudniowy pociąg z Warszawy Zachodniej (20:47), będzie kończył bieg w Mławie (22:53), a nie jak do tej pory w Nasielsku.

Podziel się ze znajomym
RK Logo
Wpisz kod z obrazka : Kod obrazkowy
5
Komentarze:
2015-04-23 17:39:43 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
A co z korektą trasy USTRONIA i zaprzestania wężykowania po zdezelowanej 8 tracąc 2h i
pasażerów. Kiedy w końcu przetrasowanie, na CMK ??????
2015-04-23 18:13:53 Autor: soadbis
---.free.aero2.net.pl
mię każdy ćwoku mieszka w gosiewie
2015-04-23 18:22:02 Autor: e-podróżnik
---.adsl.inetia.pl
@ pes

Może naprawdę zacznij czytać - wierz mi, to nie boli.....

Przypomnę - możesz o tym pomarzyć, ciesz się że w ogóle coś jest.....
2015-04-23 18:47:01 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
W odpowiedzi na post soadbis:
"mię każdy ćwoku mieszka w gosiewie"
Odezwał się ćwioczy cham z sieci osadniczej.....
2015-04-23 20:25:53 Autor: PLati7
---.opera-mini.net
Odezwal sie cham z wielkiego trojmiasta! Wypad do pendolinio jak sie cos nie podoba! A od grudnia
powezykujesz sobie Ustroniem przez Elblag i Olsztyn, wiec nie narzekaj i sie pogodz ze TLK jest dla
LUDZI, a po CMK jedz se EIP! Zawsze zostaje tez Szkot lub samolot. Nikt nie zmusza do pociagow!
Ciekawe czy na zywo w Radomiu tez mialbys takie twarde argumenty, stojac o 21 na peronie drugim :P
Zapraszam na siec osadnicza!!
2015-04-23 20:26:05 Autor: PLati7
---.opera-mini.net
Odezwal sie cham z wielkiego trojmiasta! Wypad do pendolinio jak sie cos nie podoba! A od grudnia
powezykujesz sobie Ustroniem przez Elblag i Olsztyn, wiec nie narzekaj i sie pogodz ze TLK jest dla
LUDZI, a po CMK jedz se EIP! Zawsze zostaje tez Szkot lub samolot. Nikt nie zmusza do pociagow!
Ciekawe czy na zywo w Radomiu tez mialbys takie twarde argumenty, stojac o 21 na peronie drugim :P
Zapraszam na siec osadnicza!!
2015-04-23 20:26:11 Autor: PLati7
---.opera-mini.net
Odezwal sie cham z wielkiego trojmiasta! Wypad do pendolinio jak sie cos nie podoba! A od grudnia
powezykujesz sobie Ustroniem przez Elblag i Olsztyn, wiec nie narzekaj i sie pogodz ze TLK jest dla
LUDZI, a po CMK jedz se EIP! Zawsze zostaje tez Szkot lub samolot. Nikt nie zmusza do pociagow!
Ciekawe czy na zywo w Radomiu tez mialbys takie twarde argumenty, stojac o 21 na peronie drugim :P
Zapraszam na siec osadnicza!!
2015-04-23 20:26:16 Autor: PLati7
---.opera-mini.net
Odezwal sie cham z wielkiego trojmiasta! Wypad do pendolinio jak sie cos nie podoba! A od grudnia
powezykujesz sobie Ustroniem przez Elblag i Olsztyn, wiec nie narzekaj i sie pogodz ze TLK jest dla
LUDZI, a po CMK jedz se EIP! Zawsze zostaje tez Szkot lub samolot. Nikt nie zmusza do pociagow!
Ciekawe czy na zywo w Radomiu tez mialbys takie twarde argumenty, stojac o 21 na peronie drugim :P
Zapraszam na siec osadnicza!!
2015-04-23 20:26:32 Autor: PLati7
---.opera-mini.net
Odezwal sie cham z wielkiego trojmiasta! Wypad do pendolinio jak sie cos nie podoba! A od grudnia
powezykujesz sobie Ustroniem przez Elblag i Olsztyn, wiec nie narzekaj i sie pogodz ze TLK jest dla
LUDZI, a po CMK jedz se EIP! Zawsze zostaje tez Szkot lub samolot. Nikt nie zmusza do pociagow!
Ciekawe czy na zywo w Radomiu tez mialbys takie twarde argumenty, stojac o 21 na peronie drugim :P
Zapraszam na siec osadnicza!!
2015-04-23 20:26:36 Autor: PLati7
---.opera-mini.net
Odezwal sie cham z wielkiego trojmiasta! Wypad do pendolinio jak sie cos nie podoba! A od grudnia
powezykujesz sobie Ustroniem przez Elblag i Olsztyn, wiec nie narzekaj i sie pogodz ze TLK jest dla
LUDZI, a po CMK jedz se EIP! Zawsze zostaje tez Szkot lub samolot. Nikt nie zmusza do pociagow!
Ciekawe czy na zywo w Radomiu tez mialbys takie twarde argumenty, stojac o 21 na peronie drugim :P
Zapraszam na siec osadnicza!!
2015-04-23 20:28:38 Autor: PLati7
---.opera-mini.net
Sorry za klony ale oczywiscie opera mini czasem dziala jak chce :/
2015-04-23 21:04:00 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
W odpowiedzi na post PLati7:
"Odezwal sie cham z wielkiego trojmiasta! Wypad do pendolinio jak sie cos nie podoba! A od grudnia
powezykujesz sobie Ustroniem przez Elblag i Olsztyn, wiec nie narzekaj i sie pogodz ze TLK jest dla
LUDZI, a po CMK jedz se EIP! Zawsze zostaje tez Szkot lub samolot. Nikt nie zmusza do pociagow!
Ciekawe czy na zywo w Radomiu tez mialbys takie twarde argumenty, stojac o 21 na peronie drugim :P
Zapraszam na siec osadnicza!!"
Tylko, że zamiast ludzi po 8 pociągi wiozą powietrze niezależnie czy jest to 3 wagonowy czy 5
wagonowy.....Ty osadniczy prymitywie, też byś na wybrzeżu stał potulny jak baranek o 21.......
2015-04-23 21:09:35 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
W odpowiedzi na post PLati7:
"Odezwal sie cham z wielkiego trojmiasta! Wypad do pendolinio jak sie cos nie podoba! A od grudnia
powezykujesz sobie Ustroniem przez Elblag i Olsztyn, wiec nie narzekaj i sie pogodz ze TLK jest dla
LUDZI, a po CMK jedz se EIP! Zawsze zostaje tez Szkot lub samolot. Nikt nie zmusza do pociagow!
Ciekawe czy na zywo w Radomiu tez mialbys takie twarde argumenty, stojac o 21 na peronie drugim :P
Zapraszam na siec osadnicza!!"
......a w USTRONIU siedział byś skulony w zamknięty w toalecie wystraszony, aby nikt się nie
dowiedział, że to przez takich jak ty inni muszą tracić 2h na wężykowanie po 8
2015-04-23 22:30:49 Autor: kamil20
---.dynamic-ra-3.vectranet.pl
taaa o pociągu do minska nie napisalcie ze został wyciety z rozkladu
2015-04-24 08:27:13 Autor: Gierek
---.10.1.25
Avatar
Gierek
@pes popieram!

Dość wężykowania Ustronia, ten pociąg powinien łączyć Kraków z wybrzeżem w możliwie
najkrótszym czasie, czyli przez CMK-ę. Na sieć osadniczą należy uruchomić osobną jedną parę
TLK w relacji Kraków-Warszawa i wystarczy. Kto ma jechać dalej na wybrzeże skorzysta z szybszego
Ustronia.
2015-04-24 08:30:27 Autor: Gierek
---.10.1.25
Avatar
Gierek
A orientuje się ktoś może dokąd przekazywane są składy po wycofywanych pociągach EIC?
Rozumiem, że to one jeżdżą teraz jako IC? Czyli wszędzie tam, gdzie nie zajeżdża Pendolino,
co by nie robić tańszej konkurencji? :)
2015-04-24 10:09:48 Autor: SP45-116
---.warszawa.vectranet.pl
W odpowiedzi na post Gierek:
"A orientuje się ktoś może dokąd przekazywane są składy po wycofywanych pociągach EIC?
Rozumiem, że to one jeżdżą teraz jako IC? Czyli wszędzie tam, gdzie nie zajeżdża Pendolino,
co by nie robić tańszej konkurencji? :)"
Część wagonów jeździ jako tramwaj do Łodzi. Można także trafić na różnych innych TLK. Ja
trafiłem krakowską jedynkę przedziałową z unijnego programu na Solinie.
2015-04-24 10:31:58 Autor: Przemek IC
---.14.comtelnet.pl
Avatar
Przemek IC
W odpowiedzi na post pes:
"A co z korektą trasy USTRONIA i zaprzestania wężykowania po zdezelowanej 8 tracąc 2h i
pasażerów. Kiedy w końcu przetrasowanie, na CMK ??????"
No nie wiem, czy jest to takie tracenie pasażerów. Owszem- po linii nr 8 Ustronie jadą dłużej,
ale jednak jakby nie spojrzeć- jadą przez 2 duże ośrodki miejskie (Kielce, Radom) oraz mniejszą
Skarżysko-Kamienną. Zamiast trasować TLK-i przez CMK, bardziej skłaniałbym się ku opcji,
mającej na celu zdecydowaną poprawę stanu infrastruktury na ósemce, aby maksymalnie skrócić
czas przejazdu nie tylko w rel. Kraków-Warszawa (Trómiasto, Kołobrzeg), ale także w rel.
pośrednich (np. Kielce-Warszawa). Inna rzecz, że w proponowanym przez ciebie wariancie to
mieszkańcy Kielc/Skarżyska/Radomia i rejonu musieliby dojeżdżać do Włoszczowy Płn/Opoczna
Płd. na Ustronie.
2015-04-24 11:35:49 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
Avatar
scorpio
Jak to gdzie? Albo na Uć albo w krzaki jeśli akurat rewizja wyszła. Wagony na 160 mają rewizję
co 2 lata a PIC chce przyoszczędzić przecież :(
2015-04-24 13:40:51 Autor: ja
---.tktelekom.pl
Ten pociąg po 3 rano z Mławy do Warszawy jest tylko dla kolejarzy z Kolei Mazowieckich
(konduktorzy, maszyniści itd. kto o tak wczesnej porze potrzebuje dostać się do Warszawy.
2015-04-24 14:31:37 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
W odpowiedzi na post Przemek IC:
"No nie wiem, czy jest to takie tracenie pasażerów. Owszem- po linii nr 8 Ustronie jadą dłużej,
ale jednak jakby nie spojrzeć- jadą przez 2 duże ośrodki miejskie (Kielce, Radom) oraz mniejszą
Skarżysko-Kamienną. Zamiast trasować TLK-i przez CMK, bardziej skłaniałbym się ku opcji,
mającej na celu zdecydowaną poprawę stanu infrastruktury na ósemce, aby maksymalnie skrócić
czas przejazdu nie tylko w rel. Kraków-Warszawa (Trómiasto, Kołobrzeg), ale także w rel.
pośrednich (np. Kielce-Warszawa). Inna rzecz, że w proponowanym przez ciebie wariancie to
mieszkańcy Kielc/Skarżyska/Radomia i rejonu musieliby dojeżdżać do Włoszczowy Płn/Opoczna
Płd. na Ustronie."
Poprawa w/w stanu trwa już ponad 10lat i będzie trwała przez następne min. 5. CO z tego, że
USTRONIE łączy wg.. Ciebie duże ośrodki miejskie jak jada nim po za sezonem 1-2 osoby na
przedział a dopiero w W-wie się zapełnia do 6-7 osób na przedział /kierunek na/z wybrzeże/
Dlatego raz jeszcze postuluje bieguny typu Monciak/Mazury/Ustronie po CMK bezwzględnie
skomunikowane w w-wie z wahadłami KRK-WAW po 8
2015-04-24 14:32:20 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
W odpowiedzi na post Gierek:
"@pes popieram!

Dość wężykowania Ustronia, ten pociąg powinien łączyć Kraków z wybrzeżem w możliwie
najkrótszym czasie, czyli przez CMK-ę. Na sieć osadniczą należy uruchomić osobną jedną parę
TLK w relacji Kraków-Warszawa i wystarczy. Kto ma jechać dalej na wybrzeże skorzysta z szybszego
Ustronia."
POBRZEŻE
2015-04-24 15:26:49 Autor: Bozia
---.as13285.net
Avatar
Bozia
Ostatnio wagony EIC pojawiły się na Opolaninie i Karliku, ale raczej nie ze względu na chęć
zrobienia dobrze pasażerom, ale z braków taborowych...
2015-04-24 18:35:32 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
@Gierek

Dlaczego uważasz, że pociąg nocny powinien jechać w najkrótszym możliwym czasie niczym dzienny
ekspres?
  •  Nowe Impulsy na śląskich torach

    Nowe Impulsy na śląskich...

  •  Do Murowa znów dojadą pociągi. Jak wygląda linia 301?

    Do Murowa znów dojadą...

  •  Jaka Warszawa Główna? PKP SA chce tkanki miejskiej z zielenią (wizualizacje)

    Jaka Warszawa Główna? PKP...

  •  Wiecha na dworcu w Bydgoszczy. Otwarcie w listopadzie?

    Wiecha na dworcu...

  •  Przewozy Regionalne rozbudowują zaplecze w Lesznie (zdjęcia)

    Przewozy Regionalne...

 
nie ma
 
Newsletter