rss facebook twitter Pokaż panel
Praca
Katalog Kolejowy
Najnowsze wiadomości
więcej »
Konferencje
Partnerzy portalu:
Kategoria: Infrastruktura
Data dodania: 2015-05-04 12:30:46
(źródło: Dominik Lebda, Rynek-Kolejowy.pl)
Partnerzy działu Infrastruktura:
Wojciechowski: Nie ma powrotu do jednego PKP

Mimo kilkunastu lat przemian na polskiej kolei, wciąż pojawiają się głosy domagające się konsolidacji spółek kolejowych w jedną. – Nie ma do tego powrotu – mówi Andrzej Filip Wojciechowski, wiceprezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych.

 Filip Wojciechowski, Fot. Rynek Kolejowy Filip Wojciechowski, Fot. Rynek Kolejowy

Andrzej Filip Wojciechowski, wiceprezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych, był gościem tegorocznego Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach. Wiceprezes zarządu PKP PLK, w odniesieniu do przykładu jednego przedsiębiorstwa PKP przytoczonego przez prof. dr. hab. Wojciecha Paprockiego w wypowiedzi dostępnej tutaj twierdzi, że nie ma w obecnych realiach powrotu do sytuacji sprzed podziału PKP.

– Trudno wyobrazić sobie teraz, żebyśmy doszli do przedsiębiorstwa PKP, które ma w sobie wszystko. Nie rozumiem, dlaczego np. rynek przewoźników towarowych nie miałby rozwijać się w sposób niecentralnie sterowany. Dużo zdrowsza jest sytuacja, w której koledzy z PKP Cargo i innych firm są w stanie badać preferencje swoich klientów i w ten sposób rozmawiać z nami czy ze stroną rządową, jakie są potrzeby – powiedział Andrzej Filip Wojciechowski.

– Ruch towarowy w Polsce jest praktycznie prywatny. Nie ma spółek państwowych jeżeli chodzi stricte o ruch towarowy i bardzo dobrze. Ten rynek świetnie rozwija się pomimo wielu problemów, które dostarcza mu m.in. dwudziestoletnia przeszłość niedoinwestowania i fakt, że dzisiaj realizując prace inwestycyjne niestety wpływamy negatywnie na ten ruch – dodał wiceprezes zarządu PKP PLK.

Całą wypowiedź Andrzeja Wojciechowskiego znajdziesz na portalu MONITOR


Podziel się ze znajomym
RK Logo
Wpisz kod z obrazka : Kod obrazkowy
12 Array
Komentarze:
2015-05-04 12:49:09 Autor: tourist
---.free.aero2.net.pl
Czy aby ten Gość jest aby na bieżąco?
A może Cargo już jest sprywatyzowane?
2015-05-04 12:59:27 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
a po co w ogóle jeszcze istnieje "Polskie Koleje Państwowe – jednoosobowa spółka skarbu
państwa" ?!
Zlikwidować to i prezesów zwolnić!
2015-05-04 13:11:11 Autor: wasiu
---.static.korbank.pl
Pomijając wytyczne unii jewropejskiej dotyczące rozdziału infrastruktury i przewozów (skądinąd
słusznego) nie do pomyślenia jest dla tych wszystkich prezesów, członków zarządu i innych
darmozjadów, żeby stracili swoje wygodne stołki, które politycy tworzą im od kilkunastu lat.
2015-05-04 13:25:26 Autor: SAS
---.internetdsl.tpnet.pl
Przedwojenna PKP (państwowa - jak sama nazwa wskazuje) w kapitalistycznej II RP i tak była o niebo
lepsza od tego co prezentują kolejowe spółki w dzisiejszej Polsce. Kolej integrowała i spajała
polską państwowość - dziś liczy się tylko "kasa"...
2015-05-04 13:27:25 Autor: ja
---.centertel.pl
Starczyloby powolac jedna spolke pasazerska z IC i PR. To by uzdrowilo sytuacje pasazerow
2015-05-04 13:32:44 Autor: Zetes
---.lebork.vectranet.pl
Ciekawe, dlaczego pan prezes nie wspomniał o ruchu pasażerskim? Czy i tu podział PKP okazał się
celowy?
2015-05-04 13:37:25 Autor: AAA
---.200.198.120
Czy to oznacza, że koleje szwajcarskie SBB są przestarzałe i źle zarządzane ? Bo SBB to
spółka państwowa. Jeszcze leprzym przykładem jest tu Deutsche Bahn AG. Państwowy koncern
kolejowy. I może DB jest bardziej zacofana niż PKP ? Może jako państwowy koncern jest DB
niekonkurencyjna w stosunku innych kolei ? A dlaczego Francuzi myślą o powtórnej konsolidacji
kolei państwowej ? Proszę mi to wyjaśnić.
2015-05-04 13:41:18 Autor: japan1972
---.dynamic.chello.pl
Wystarczy tylko KONSOLIDACJA spółek pasażerskich IC i PR,
pisząc Waszym językiem, Bankomaty zakichane.......
Co za bezmózgiem trzeba być, by nie dorosnąć do tak prostej tezy.
2015-05-04 13:59:00 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@wasiu
wytyczne jewroSojuza dot.rozdziału infrastruktury od przewoźników wcale nie są dobre, a w Polsce
są wręcz tragiczne dla kolei!
Sieć kolejowa musi należeć do przewoźników towarowych, bo kolej wymyślono dla przewozów
towarów. Wyjątkiem mogą być aglo w stylu WKD.
@SAS
PKP w II RP wcale nie była lepsza niż dziś. To są mity. II RP była pod wieloma względami
(np.monopolizacji całego transportu przez PKP) dużo bardziej patologiczna niż III RP, a nawet
PRL!
@ja & japan1972
A co Ci da konsolidacja IC i PR? Należy jak najszybciej zlikwidować IC i sprzedać majątek
"narodowego", a raczej "tfu" państwowego przewoźnika na licytacji. Precz z komuną!
@AAA
SBB i DB AG nie działają w kraju postkomunistycznym, gdzie państwowe = niczyje i wrogie ludziom,
a więc kraść!
2015-05-04 14:24:23 Autor: Radykał
---.dynamic.gprs.plus.pl
Głodne kawałki. Operacyjnie wszystko i tak jest w rękach uber pryncypała ze Szczesliwickiej z
centralizacja każdego centa który wypływa z grupy i wszelkich decyzji dotyczących papieru
toaletowego w IC i wykonawcy prysznica w Cargo dla kadry managerów nie mówiąc o modernizacji
torów. Oczywiście nikt formalnie z managerów z Bożej łaski nie opowie sie za połączeniem w
jedna firmę - zabrakłoby tylu etatów dla przyjaciół i znajomych oraz znajomych znajomych.
Przecież na kolei jest najwyższa częstotliwość trafień 6 ! Co 3 lata przybywa parunastu
milionerów.
2015-05-04 14:58:26 Autor: Fir-Ley
---.dynamic.chello.pl
Przy korycie wygodnie, dlatego nie ma powrotu do jednego PKP... Kumple i znajomi królika też
muszą mieć gdzie umoczyć .... do tego sekretarki, kontrakty menedżerskie, samochody służbowe,
odprawy... Jak można zrezygnować z raju? Jednym słowem, wypowiedź wice to zwykłe piep...nie w
bambus.
2015-05-04 15:45:13 Autor: Gargamel
---.internetdsl.tpnet.pl
Jak widać właściciele Rzeczpospolitej uważają, że do ich koryt zawsze będziemy dopłacać.
2015-05-04 16:08:37 Autor: Rad
---.tktelekom.pl
@ AAA,

zajrzyj do sprawozdania SBB na stronie 70 dowiesz się ile spółek wchodzi w skład Grupy SBB -
http://www.sbb.ch/content/dam/sbb/de/pdf/sbb-konzern/medien/publikationen/SBB_Financial_Report_en_20
14.pdf
Jeśli chodzi o DB AG to podobne informacje znajdziesz tutaj
https://www.deutschebahn.com/en/group/business_units/ i tutaj
https://www.deutschebahn.com/en/group/business_units/other__parti ting__inter/
Dalej można by się zagłębiać w strukturę kapitałową SNCF, kolei w Japonii i w innych
krajach.
Skąd pomysł, żeby w Polsce była jedna firma i co to ma usprawnić?
2015-05-04 16:15:17 Autor: k
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ciężko by było pozbyć się swoich stołków. Granatem nie można oderwać.
2015-05-04 17:04:17 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@Rad
Pomysły stąd, że za II RP Polska była skansenem komunikacyjnym i kwitło wówczas wlk.PKP
kosztem dróg i prywatnych autobusów oraz samochodów.
Za PRL do lat 70-80' było to samo: wielkie PKP i pustynia transportowa wokół.
Wielu MiKoli i kolejarzy dalej ma bolszewicka mentalność, tzn.zamknęli by porty lotnicze, zaorali
drogi i autostrady oraz odebrali ludziom samochody i upanstwowili wszystkie ciężarówki, busy im
autobusy, iżby jeździły tylko do najbliższej stacji PKP.
2015-05-04 17:31:10 Autor: miś3457
---.opera-mini.net
Przeciez kazdy bankomat i ich blondynki muszą być dyrektorami, naczelnikami a w jednym PKP by
koryta zabraklo. O kasę tu misie chodzi, o kasę (panstwową dla siebie)
2015-05-04 18:30:00 Autor: Cowiek Maupa
---.dynamic.gprs.plus.pl
Avatar
Cowiek Maupa
@Stefan banderą

A Ozjasz Goldberg by chciał zaorać całą kolej, i co teras? Też mogę odpowiedzieć argumentem
typu "a u was papieża obrażają" xD
2015-05-04 19:36:53 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
Nie trzeba jednego PKP ale trzeba jednego biletu na wszystko co dotowane.
2015-05-04 19:50:16 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@Stefan banderą

ja aż takim radykałem nie jestem by odbierać ludziom samochody a autostrady zalesić;)
ale
- cała infrastruktura kolejowa powinna być utrzymywana przez państwo i z wyjątkiem linii gdzie
jest problem z przepustowością nie powinno się pobierać żadnych opłat od przewoźników. Przy
czym na samo utrzymanie infrastruktury mogą być ogłaszane przetargi (kwota jaką ktoś zaoferuje
może podlegać negocjacji jeśli zmienią się warunki np. zwiększy się ruch pociągów na
linii).

- należy uprościć wszelkie przepływy pieniężne, powinno nie być wątpliwości, że np. nie
płaci się podatków za teren zajmowany przez linię kolejową.
Do minimum ograniczyć dotację do przewoźników (zwłaszcza dalekobieżnych) w zamian oferując
bezpłatnie różne rzeczy: dostęp do infrastruktury kolejowej, bezpłatną energię (jeśli z
sieci trakcyjnej i pod warunkiem spełniania przez pojazd odpowiednich norm), bezpłatny udział w
"pogotowiu rozkładowym" - w kluczowych miejscach na sieci utrzymywane byłyby składy awaryjne wraz
z załogą, które byłyby wykorzystywane w razie dużego opóźnienia jakiegoś pociągu, może
nawet jakieś bony na rewizje taboru kolejowego.

- MUSZĄ być publicznie znane koszty utrzymania każdego odcinka linii kolejowej. Na tej podstawie
"szerokie grono" (w tym samorządy lokalne, podatnicy zwłaszcza z danego regionu) po poznaniu
kosztów uruchomienia poprawnej oferty przewozowej (częstotliwość kursów, czas przejazdu,
przydatne relacje pociągów) podejmowałoby decyzję o ewentualnej likwidacji linii jeśli nie
miałaby szans utrzymać się z komercji (np. z pociągów towarowych).
2015-05-04 19:55:25 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@AAA
Źle na to patrzysz.

W Polsce NAWET JAK BYŁO jedno PKP to było trudniej niż np na SBB gdzie kupujesz bilet na pociąg
i jedziesz. Nie trzeba analizować jaki to przewoźnik, czy będzie skomunikowanie, czy na
połączeniu którym codziennie jeżdżę do pracy będzie skomunikowania przy najbliższej zmianie
rozkładu, nie trzeba się obawiać, że chcę jechać 40km pociągiem IC (akurat taki jedzie) bo i
tak każdy kosztuje tyle samo itd.
2015-05-04 20:01:13 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@Kflik
Dlaczego cała infrastruktura kolejowa musi być utrzymywana państwo?
Bezpłatna energia :)
W UE jest najdroższa energia na świecie, a Ty byś chciał bezpłatnej dla pociągów:)
2015-05-04 20:09:57 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@człowiek małpa
Daj spokój! Cyborg jeździ więcej puciongiem niż pozostali kandydaci razem wzięci. Ostatnio
jechał piaseczyńska wąskotorówka i pendo.
2015-05-04 22:29:01 Autor: erto
---.play-internet.pl
@AAA
Częściowo masz rację; jednak DBAG notuje mierne wyniki za 2014 r. (dane za miesięcznikiem MEB),
ale mimo tego szef koncernu i jego 6 zastępców (sic!) dostało podwyżkę premii za zeszły rok -
o 174%. Jakieś 5,5 mln euro do podziału :) Dr Grube to dość marny wzór do naśladowania... Nie
dorasta poprzednikowi do skarpetek.
2015-05-04 23:10:32 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@ Stefan banderą

Nie musi być utrzymywana i obsługiwana przez państwo (jak pisałem na to mogą być przetargi)
ale _należeć_ musi do państwa. i to nie spółki prawa handlowego, ale czegoś na wzór GDDKiA.

Energia właśnie dlatego bezpłatna by zwiększyć szanse transportu który może być najmniej
energochłonny - pod pewnymi warunkami (stąd sugerowałem wymogi co do norm spełnianych przez
tabor) no i pod warunkiem, że pociągi nie jeżdżą puste (bezpłatny dostęp do infry ma
umożliwić obniżenie cen biletów tam gdzie nie ma problemów z przepustowością linii kolejowej
).

Wyobrażam sobie by część linia była własnością podmiotów prywatnych ale nie byłyby to
częste przypadki. Być może w przypadku budowy nowych linii typu KDP powinny one w 100% należeć
do podmiotu prywatnego. Może też CMK nadawałaby się do prywatyzacji ale już na pewno nie
węzeł warszawski, linie typu 1 i 8 itd.
2015-05-04 23:16:58 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
"a Ty byś chciał bezpłatnej dla pociągów:) "
BTW.
juz teraz jest niejako bezpłatna.
Bo dotujemy te pociągi.

Moje dziwne zabiegi z "bezpłatnościami" są po to by mniej kasy dawać do przewoźnika, który
potem przekazuje ją dalej.
2015-05-05 08:53:57 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@Kflik
Dlaczego infrastruktura kolejowa musi być
własnością państwa?
Dlaczego transport mało energochlonny ma być preferowany? Jak zdefiniować energochłonność
transportu? Wygrywa tu transport rikszami..
2015-05-05 08:58:50 Autor: wasiu
---.static.korbank.pl
@ Stefan

A dlaczego infrastruktura drogowa musi być własnością państwa?
2015-05-05 09:10:04 Autor: bolek w
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
ale w tym kołchozie my Polacy mamy najdroższy prąd,w jednym jesteśmy najlepsi,mamy najwyższe
ceny,a zarabiamy cieniutko.
2015-05-05 09:21:40 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@wasiu
Nigdy tego nie napisałem na RK. Znaczna część infrastruktury drogowej (stacje benzynowe,
parkingi) jest prywatna, ale prywatnych dróg jest oczywiście za mało, a w kategorii DW, DK, S, A
praktycznie ich nie ma niestety.
2015-05-05 09:43:59 Autor: wasiu
---.static.korbank.pl
@ Stefanie
To teraz parę słów ode mnie. Państwo powinno mieć swój żywotny interes w posiadaniu i
utrzymaniu infrastruktury przemysłowej celem zapewnienia bezpieczeństwa militarnego (transport
żołnierzy, sprzętu i materiałów) oraz zapewnienie spójności komunikacyjnej kraju. Pierwszy
argument mam nadzieje jest niepodważalny nawet dla ortodoksyjnych libertarian i wyznawców św.
Janusza K. Jeżeli chodzi o drugi argument, który pewnie zostanie uznany za "socjalistyczny" -
transport i infrastruktura (adekwatne do potrzeb) musi istnieć nie tylko tam, gdzie się to opłaca
prywaciarzom i dlatego lepiej jest, kiedy o spójną sieć (tak sieć, a nie zlepek szlaków) dba
jeden właściciel. To że w Polsce to szwankuje jest pochodną tego, że żyjemy w dzikim, chorym
kraju. A jak to się ma do PKP? Otóż skoro unia jewropejska chce rozdziału między infrą a
przewozami - cóż tego nie przeskoczymy. Ale na Boga - nikt nie każe nam robić osobnym spółek
od torów, nieruchomości, dworców, telekomunikacji, energetyki i czego tam jeszcze!
2015-05-05 09:44:41 Autor: wasiu
---.static.korbank.pl
Oczywiście mój błąd w poście wyżej - nie infrastruktury przemysłowej a transportowej.
2015-05-05 10:06:11 Autor: unapologetic bitch d.IM&ZB;
---.dynamic.chello.pl
Spokojnie Filipku,ksiestwo juz jest Twoje.Zadne ku(r)estwo szczesliwickie nie przylaczy Twych
wlosci.Mozesz spokojnie budowac swoj meski harem niczym sultan sulejman.Wystarczy jedynie duzy zapas
pudru i korektora,mistrzu dyscypliny i szeroko rozumianej silnej reki:-)
2015-05-05 11:34:12 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@wasiu
Żywotny interes państwa jest zazwyczaj sprzeczny z interesem jego poddanych. Już w starożytnym
Rzymie państwo budowało wszędzie drogi, iżby poborcy podatkowi łatwo mogli dotrzeć do każdego
zakątka imperium i łupić lud.
Przecie po spójnych komunikacyjnie państwowych drogach i liniach kolejowych równie dobrze będą
się przejeżdżać żółnierze WP zapewniający bezpieczeństwo militarne kraju, jak i żołnierze
armii najeźdżców napadających na kraj.
Bezpieczeństwo militarne kraju osiąga się, kiedy chłopy mają broń palną i umieją z niej
strzelać.
Jeśli jeden państwowy właściciel lepiej dba o spójną sieć komunikacyjną, to może i jeden
państwowy właściciel lepiej zadba o spójną gospodarkę niż zlepek 38 mln właścicieli.
Powróćmy do wlk.PKP, PGR, PKS i wywalmy z kraju tych prymitywnych prywaciarzy żądnych zysku i
niezainteresowanych tym co się im nie oplaca.
2015-05-05 12:09:24 Autor: dar-ku
---.11.52.74
Była Polska Dzielnicowa niech będzie kolej dzielnicowa. A co jak nie może być dobrze to niech
będzie śmiesznie.Z powiedzenia "śmiać się czy płakać" wybrałem śmiech- to zdrowiej.
2015-05-05 13:11:47 Autor: wasiu
---.static.korbank.pl
@ Stefan
Zagalopowałeś się za bardzo. Państwo nie musi kontrolować wszędzie i wszystkiego ale w
niektórych branżach pewien procent produkcji musi być awaryjnie przez państwo kontrolowany, na
wypadek gdyby komuś chciało się bezpieczeństwu tego państwa zagrozić. To samo dotyczy branży
transportu - wyobraź sobie sytuację, że koleje żelazne na wschodzie Polski przejmuje wsiowy
dureń lub prowokator (aron) i wykasza je na rzecz busa - nagle okazuje się, że armia pozbawiona
jest szybkiego i efektywnego transportu dla swoich dział, eszelonów czy czołgów. I z tym się w
100% zgadzam, że nie zawsze interes państwa jest zgodny z interesem prywaciarzy ale też nie
zawsze interes prywaciarza jest zgodny z interesem konsumenta czy społeczności więc kółko się
zamyka.
2015-05-05 14:16:22 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@wasiu
Partyzanty w ciągu paru godzin wysadzą kilka mostów kolejowych w powietrze i tak samo "armia
pozbawiona jest szybkiego i efektywnego transportu dla swoich dział, eszelonów czy czołgów".
Interes społeczności to mgliste pojęcie, które faktycznie nie istnieje. Na tego typu mitach
nieustannie buduje swoją potęgę państwo. Interes prywaciarza to zarobić geld. Interes klienta
to kupić towar/usługę. Oba interesy łączy tylko i wyłącznie cena. Państwo do niczego nie
jest tu potrzebne, a jak się pojawia to obie strony tracą. Nie rozumiem dlaczego z koleją
żelazną miałoby być inaczej niż z pietruszką na targu.
2015-05-05 14:23:00 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
Z komentarzy Arona nie wynika, iżby był "wsiowym durniem" a do "prowokatora" to mu jednak daleko.
Proszę zwrócić uwagę, że Admin nigdy nie wyciął jego komentarzy. Mało kto tak potrafi..
2015-05-05 15:29:58 Autor: Kflik
---.60.129.178
@Stefan banderą

infrastruktura ma byc panstwowa by zapewnic rowne traktowanie wszystkich na rynku.
Jesli cala infrastruktura drogowa bedzie w rekach prywatnych to mozemy pogadac o tym by kolejowa tez
nie byla.

Transport kolejowy zostal wybrany jako jednak sprawniejszy niz riksze.

Z pietruszka to nie jest do konca tak.
Obecnie na kolei mamy sytuacje, ze producent pomidorow nie placi za wynajem ziemi tymczasem
producent pietruszki musi placic.
Zeby to rekompensowac organizacja przyjmujaca kase za wynajem ziemi (=panstwo) daje dotacje
SPRZEDAWCY pietruszki i to niezaleznie od tego ile sprzeda. Trzeba z tym skonczyc. Zlikwidowac
dotacje dla sprzedawcy pietruszki i zwolnic z oplatza wynajem ziemi producenta pietruszki.
Takich przykladow mozna duzo. Kolej jest gorzej traktowana niz transport kolejowy (wystarczy
spojrzec na GDDKiA albo PLK S.A.)

Zle sa tez zasady ustalania stawek PLK.
Kolej to jednak nie pietruszka - kosztuje prawie tyle samo gdy stoi w krzakach jak gdy dziala w
100%.
Obecne zasady ustalania stawek PLK sa dobre tylko na linie gdzie sa problemy z przepustowoscia.

Natomiast kolej regionalna bedzie wymagac zawsze dodatkowego wsparcia.
Nalezy ja jednoczesnie wykorzystywac do polaczen dalekobieznych tam gdzie ich nie ma.

Jesli zrezygnujemy z dotowania kolei regionalnej to moze sie okazac ze zostaniemy bez warzyc i
owocow na rynku - bo komercyjnie utrzymaja sie tylko ciastka i chipsy. Spowoduje to pogorszenie
zdrowia spoleczenstwa i zamiast oszczednosci znaczaco zwiekszy wydatki.
2015-05-05 15:39:32 Autor: Kflik
---.60.129.178
Co do prywatyzacji infry.

Wyobraz sobie, ze jakis szalony MK dostalby bardzo duzo kasy i postanowi wykupic jakies drogie
rownolegle do jego ulubione waskotorowki.
Moze nawet bylby to wlasciciel tej waskotorowki.

Kupuje i zdejmuje asfalt, sadzi drzewa.
Waskotorowka przezywa rozwkit.
MK w raju.

Tylko czy tak ma byc?
Jakis nadzor panstwa nad infra jest potrzebny.
Owszem - mozna komus zlecic czesc uslug utrzymania itp.

Podobnie problem z amortyzacja. To problem czysto ksiegowy ale w przypadku spolek prawa handlowego
wystepuje, chyba?
2015-05-05 15:39:55 Autor: Kflik
---.60.129.178
"postanowi wykupic jakies drogi
rownolegle do jego ulubionej waskotorowki."
2015-05-05 17:42:00 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@Kflik & wasiu
Ja nie chcę prywatyzować torów, by kolej żelazną w Polszy zniszczyć, tylko żeby ją
uratować!

II RP i PRL też starały się zapewniać równe szanse dla PKP niszcząc rozwój motoryzacji.
Skutek: PKP było dziadostwem i nie było alternatywy. Kraj był i do dziś jest skansenem
komunikacyjnym!

UE chce promować w Polsce rozwój transportu zrównoważonego, ekologicznego. Skutek: pod każdą
stodołą golf 20-letni, a przez wioski jadą miliony TIRów o masie 44 t. Tory rdzewieją i idą na
złom, a kolej żelazna przechodzi do historii.

Wniosek:
Ingerencja biurokratów państwowych w rynek zawsze przynosi skutki odwrotne od oczekiwanych.

Czy znacie jakikolwiek sektor gospodarki, gdzie państwowa własność przynosi rozwój i korzyści
bez monopolu i patologii?
Czy jest jakakolwiek usługa świadczona przez państwo, z której jesteście zadowoleni?
Kolej żelazna od pietruszki niczym się nie różni, dlatego żegnajcie się z nią, jeśli
wierzycie w Lewiatana.
2015-05-05 17:43:00 Autor: tkt48
---.opera-mini.net
Czas tego bufona z ADHD wkrótce minie. Zapewne myśli o tym co będzie za jego kadencji. Wzorem
innych krajów w Europie,o czym wiecznie zapocony grubasek pewno niej wie, powrót do jednej
organizacji jest nieunikniony. Tym bardziej, że po pozbyciu się bezmyślnym spółek
infrastrukturalnych, nie będzie żadnego uzasadnienia dla istnienia PKP SA. Obawy takich ludzi z
Konopi są oczywiste . Przecież będą musieli wrócić do tych swoich think globalów i naciągać
innych na bujdy na resorach. I to niewątpliwie czeka wielu pseudo menedżerów z zaciągu
ostatnich 3 lat.. A jak tam CamMedia ? Rozliczone już ?
2015-05-05 18:19:38 Autor: wasiu
---.man.tk-internet.pl
@ Stefanie
Na podstawie jego ciągłego (arona) pieprzenia andromów o braku sensu pociągów
w województwach wschodnich i busach śmiem twierdzić, że albo jedno albo drugie.
Zwłaszcza że sam mam korzenie na wschodzie, znam stamtąd wielu ludzi i mało kto, lub
prawie nikt z takimi dyrdymałami wyskakuje. Pasażerowie i nawet sami busiarze
na odcinku Hrubieszów - Zamość przyznawali, że brak pociągów w szczycie to też
kłopot, bo przez to mają tłok w swoich pojazdach i często gęsto pasażerowie zostają
odprawieni z kwitkiem. [Admin: zmoderowano]
Co do prywaciarzy - kolej na zasadach stricte komercyjnym moim zdaniem można byłoby
wypróbować w dojrzałych kapitalizmach, a nie w dzikim kraju jakim jest Polska.
Każdy chyba odczuł na swojej skórze jak nasi rodzimi "inwestorzy" potrafią gonić
za zyskiem za wszelką cenę. Nawet zdrowia i życia ludzkiego, nie mówiąc już o
zrównoważonym rozwoju.
[Admin:zmoderowano]
2015-05-05 19:52:46 Autor: Stefan banderą
---.dynamic.gprs.plus.pl
@wasiu
Zgadzam się, że Polska to kraj dziki, dlatego tym lepszy dla niej dziki kapitalizm zamiast
kopiowania socjaldemokracji jewroSojuza, która się nadaje dla ludów o mentalności pruskiej i
ew.postWikingowej (Islandia, Norwegia), a nie słowiańskiej i romańskiej.
Kolej w Polszy jak pozostanie państwową, to upadnie doszczętnie, a szkoda..
2015-05-05 23:21:53 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
@Stefan banderą

Nie ma sensu prywatyzować infry.
To źle działa. Choćby przez kwestie księgowe.
Własność u państwa, a jedynie umowa na jej utrzymanie itd z podmiotem który wygra przetarg.

Monopol to problem zawsze także jeśli infra będzie należeć do jednego prywatnego
właściciela.
To drugi powód: jak infra raz trafi w prywatne ręcę, tak w pełni, a nie na podstawie sugerowanej
przeze mnie umowy na utrzymanie, to traci się nad nią kontrolę. Tzn ktoś może ją też
zniszczyć jeśli uzna, że to mu się bardziej opłaca.

Prywatyzacja to NIE JEST recepta na wszystko, a zwłaszcza jeśli prywatny właściciel ma monopol.
Od monopolu prywatnego wolę już państwowy...

Jestem częściowo zadowolony ze służby zdrowia.
Płaci się niewiele (większość kwoty odlicza się od podatku) a wiele osób z mojej rodziny
wyleczyli z ciężkich chorób. Pewnie, że nadal jest też dużo źle.
2015-05-06 08:03:09 Autor: rompap1954
---.dynamic.chello.pl
Bredzisz!!!
2015-05-06 14:14:55 Autor: Kflik
---.60.129.178
Widziałem już sprywatyzowane firmy które zostały potraktowane jak wydmuszka.

Po drugie monopol prywatny serio jest gorszy od państwowego.
  •  Relacja z przejazdu nowym symulatorem IC

    Relacja z przejazdu nowym...

  •  Nowe przystanki PKM w Gdyni (wizualizacje)

    Nowe przystanki PKM w Gdyni...

  •  Dlaczego pasażerowie jeżdżą na gapę?

    Dlaczego pasażerowie...

  •  Pierwsze elementy sieci trakcyjnej dla tramwajów w Olsztynie (zdjęcia - cz. 2)

    Pierwsze elementy sieci...

  •  Trwa rozbiórka linii kolejowej nr 307 Namysłów – Kępno

    Trwa rozbiórka linii...

 
nie ma
Newsletter