rss facebook twitter Pokaż panel
Praca
Katalog Kolejowy
Najnowsze wiadomości
więcej »
Konferencje
Partnerzy portalu:
Kategoria: Prawo i polityka
Data dodania: 2015-05-25 16:44:10
(źródło: ms, Rynek-Kolejowy.pl)
Nowy prezydent Andrzej Duda. Czy będzie impulsem zmian w infrastrukturze?

Prezydent Polski nie ma bezpośredniego wpływu na kształt polityki transportowej państwa, jednak organizacje branżowe i politycy opozycji liczą na jego wsparcie w tym obszarze.

 Andrzej Duda będzie nowym prezydentem Polski. Fot. andrzejduda.pl Andrzej Duda będzie nowym prezydentem Polski. Fot. andrzejduda.pl

– Zgłaszane przez prezydenta elekta Andrzeja Dudę hasło reindustrializacji, czyli odbudowa polskiej gospodarki tak, żebyśmy byli w stanie dorównać do rozwoju gospodarczego zachodniej Europy może mieć przełożenie na infrastrukturę kolejową – uważa dr Jakub Majewski.

W przypadku kampanii wyborczych obu kandydatów, kwestie związane z infrastrukturą i transportem nie odgrywały znaczącej roli. – Kampania wyborcza jeśli chodzi o przebieg koncentrowała się na prospołecznych oczekiwaniach i nie było tu tematów związanych z transportem. Przeciętny Polak widzi, że w obszarze drogownictwa zrobiliśmy skok cywilizacyjny, widzi kolejne kilometry oddawanych dróg i ocenia ten obszar w kategoriach sukcesu, nie patrząc, jakim kosztem ze strony rynku zostało to okupione – zauważa prezes Ogólnopolskiej Izby Godpodarczej Drogownictwa, Barbara Dzieciuchowicz.

Rafał Bałdys, wiceprezes Polskiego Związku Pracodawców Budownictwa podkreśla, że jako organizacja branżowa Związek jest uczulony na budowę polskiej infrastruktury jako całości. – Prezydent Komorowski miał swojego doradcę Olgierda Dziekońskiego, który wydawało się, że posiadał wiedzę, ale nic nie zrobił. Spotykał się z branżą bardzo sporadycznie, głównie to były spotkania kurtuazyjne, z których kompletnie nic nie wynikało – mówi Rafał Bałdys.

Jak nastawiona jest branża infrastrukturalna do kadencji nowego prezydenta Polski Andrzeja Dudy? Czytaj na portalu Monitor


 

Podziel się ze znajomym
RK Logo
Wpisz kod z obrazka : Kod obrazkowy
3 Array
Komentarze:
2015-05-25 17:00:15 Autor: Pan Pik
---.105.134.45
"Piękny" krajobraz wybraliście sobie do artykułu. Żenada.
2015-05-25 17:05:10 Autor: DEUTSCHLAND
---.188.101.pools.vodafone-ip.de
@ Pan Pik

no tak jak w kraju kwitnacej cebuli sie dzieje......daleko od cywilizacji ;-)
2015-05-25 17:14:15 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
Andrzej Duda = Bronisław Komorowski
Polskiej kolei potrzeba prywatyzacji, a nie [Admin: zmoderowano] z Unii "Wolności"
w barwach POPIS.
[Admin:zmoderowano]
2015-05-25 17:19:27 Autor: optyk
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ten Dziekoński niech płynie na zasłużoną esbecką emeryturę. Stary dziad popierający projekt
ustawy o upadłości kolei.
2015-05-25 17:19:29 Autor: mix
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Co to za prezydent, który w ostatniej mowie przed ciszą wyborczą w Krakowie bredził coś na
temat Pendolino i wyższości Pesy, że tam zrobią lepiej...Chyba od Kurskiego się uczył bo ten
napisał na swoim Twitterze podobną sentencję. No ale w tym kraju wszystko jest możliwe.
Przyjdzie Duda i na kolei będą cuda. Czekamy. Andrzej ! Andrzej ! Andrzej !
2015-05-25 17:19:30 Autor: Myślący
---.echostar.pl
PNI już sprywatyzowano i nie najlepiej to wyszło. Teraz czas na PKP Energetykę i TK Telekom.
Ciekawe czy będzie tak samo jak z PNI. Chociaż PKP Energetyka ma monopol na przesył energii
trakcyjnej więc będzie ciekawie. Czy jest jeszcze jakiś kraj który oddal monopol przesyłu
energii trakcyjnej w obce ręce? Prywatyzacja szczególnie infrastruktury to bardzo zły pomysł o
czym przekonali się np Brytyjczycy.

PS: Czy wlekąca się modernizacja Kraków - Katowice nie jest czasem wydłużona właśnie z powodu
upadku PNI?
2015-05-25 17:30:31 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
dokończenie Zakopianki i S7 Kielce - Kraków pewnie będzie
2015-05-25 17:34:45 Autor: Jako
---.dynamic.chello.pl
... a co Prezydentowi do tego?
2015-05-25 17:46:25 Autor: vom-kielce-radom-gebiet-aus
---.centertel.pl
W odpowiedzi na post Pan Pik:
""Piękny" krajobraz wybraliście sobie do artykułu. Żenada."
I.
Krajobraz jak krajobraz. Ani "gorszy", ani "lepszy" od innych.

Kiedyś, mieszkając całe życie "w mieście" (dodajmy może, że od paru pokoleń, w odróżnieniu
od większości obecnych mieszkańców polskich "miast", zwłaszcza tych zwanych "dużymi"),
krajobraz wiejski był mi najzupełniej obojętny i obcy. Nie, nie to, by go nie lubił, ot - po
prostu nie mając ze wsią nic do czynienia, nie znałem go bliżej niż z okna samochodu czy
pociągu. Osiem lat temu przeprowadziłem się jednak "na wieś". I teraz nie wyobrażam już sobie
życia "w mieście". Krajobraz wiejski stał mi się bliski, ładny i miły dla oka.

Inna oczywiście sprawa, że owo zdjęcie chyba rzeczywiście nie koresponduje z newsem (o ile nie
ma mieć jakiejś drugiej treści).

II.
Co do reindustrializacji. Faktycznie przydałaby się. Zwłaszcza w tradycyjnych okręgach
przemysłowych. Jak STAROPOLSKI OKRĘG PRZEMYSŁOWY. Czyli okręg kielecko-radomski. Wielkie
skupisko przemysłu metalowego (być może największe takie w kraju). Ewentualnie poddających
powyższe w wątpliwość (lub po prostu niedouków) odsyłam np. do atlasów geograficznych sprzed
1990.

FSC Star Starachowice
"Zatrudnienie 22 000 (1976)"
http://pl.wikipedia.org/wiki/Fabryka_Samochodów_Cięarowych_"Star"
http://wolnemedia.net/gospodarka/400-milionow-zlotych-za-star-a/

ZM Mesko Skarżysko-Kamienna
"(...) zatrudniano blisko 22 tysiące osób."
http://pl.wikipedia.org/wiki/Mesko

Huta Ostrowiec
"(...) zatrudnienia w hucie pracowało ponad 17 tys. osób."
http://pl.wikipedia.org/wiki/Huta_Ostrowiec

Radoskór Radom
"zatrudniała 14 000 osób".
http://pl.wikipedia.org/wiki/Radomskie_Zakłady_Przemysłu_Skórzanego_"Radoskór"

Nie trzeba chyba dodawać jak ściśle wiąże się to z koleją. A w powyższych przypadkach (SOP)
z LK8 o NAJNATURALNIEJSZYM w świecie przebiegu Warszawa-Radom-Kielce-Kraków.
2015-05-25 17:51:56 Autor: Sheva i Przyjaciele
---.dynamic.gprs.plus.pl
Panie Prezydencieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!.

Przywróćcie NAM Matejkęęęęęęęęęęęęęęęęęęęęęęę!!!!!!!!!!!!!!
2015-05-25 18:01:36 Autor: sres
---.dynamic.gprs.plus.pl
Co Ustroniem wężykującym PO sieci osadniczej wasiakowo-kopaczowej przez jakieś tam
mikroskopijne 200 tys. wioski typu Kielce & Radom omijającym metropolię włoszczowską???

Kiedy przetrasowanie na CMK???
Czy to będzie Pańska pierwsza decyzja ????

:D :D :D :D :D
2015-05-25 18:06:16 Autor: pamiętliwy
---.dynamic.gprs.plus.pl
Oj nie pomogła agitka wyborcza ryneczku z piątku z Gajowym w PESIE

A co do meritum ... trzeba zacząć od rozbicia mafii przetargowych dojących PLK-ę i zakończyć
rządy bankomatów spod znaku tow. Balcerowicza w PIC-u i PR-ach
2015-05-25 18:09:31 Autor: PetroF
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Już słychać jak się pakują :)))
2015-05-25 18:10:22 Autor: Kornhauser65
---.dynamic.gprs.plus.pl
2015-05-25 17:46:25 Autor: vom-kielce-radom-gebiet-aus
---.centertel.pl

Nawet Rząd Radomski z Kopaczową i Wasiakową nic nie rusza w WASZEJ sprawie.

Wiara w to, że Wasze położenie zmieni KRAKUS, do tego były działacz Unii Wolności jest
doprawdy naiwna.
2015-05-25 18:18:17 Autor: Głos z USA
---.hsd1.il.comcast.net
Historia lubi się powtarzać. Kiedyś Prezydentem był Bierut, a rządził Stalin. Dziś
Prezydentem będzie Duda, a rządzić będzie Kaczyński.
2015-05-25 18:33:25 Autor: Kornhauser65
---.dynamic.gprs.plus.pl
@Głos z USA
A to między innymi DZIĘKI POlactwu mieszkającemu na emigracji w USA/Kanadzie, TWOIM SĄSIADOM
z Jackowa czy innego TORUNto, gdzie głównym medium jest wiadoma rozgłośnia z Torunia. Tam
ponoć gdyby doszło do drugiej tury wzięli by w niej udział : Duda i BRAUN. Tak – tak :D :D
:D :D :D
2015-05-25 18:39:56 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl
Avatar
Arrivederci
Będą pociągi Wadowice - Częstochowa - Toruń Wschodni.
2015-05-25 18:41:28 Autor: 52 8177
---.dip0.t-ipconnect.de
@ Głos z USA

> Historia lubi się powtarzać. Kiedyś Prezydentem był Bierut, a rządził Stalin. Dziś
> Prezydentem będzie Duda, a rządzić będzie Kaczyński.

Nie zawsze sie zgadzam z Toba, ale tym razem przyznam Ci racje!

I ogon bedzie machal psem! ;)
2015-05-25 19:15:36 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Stefan banderą

Poważne pytanie - myślisz, że A. Duda po zaprzysiężeniu byłby skłonny przychylić się do
pisma o kompletne już ukatrupienie Pędoszmaty? Tj. likwidacji taryfy EIP, wprowadzenia w nim
taryfy TLK, wraz z możliwością zakupu biletu u kondiego, ponadto wprowadzenie postojów na
mniejszych stacjach i p.o., a jako wisienkę na torcie - usunięcie z menu białej kiełbasy. Same
ED250 niech sobie jeżdżą, czemu nie, ba - nawet i pod szyldem PICU (i tak nie będę nim
jeździł), ale odebranie im galaktycznego nimbu byłoby niemalże boskim doświadczeniem,
nieprawdaż? ;)
2015-05-25 19:17:45 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Arrivederci

Jeżeli będą jeździć nie pod szyldem wielkomiejskiej pomyłki ewolucji z Żelaznej 59a, a
prowincjonalnych Przewozów Regionalnych - to pewnie bym i tym sam jeździł ;)
2015-05-25 19:34:38 Autor: Głos z USA
---.hsd1.il.comcast.net
W odpowiedzi na post Kornhauser65:
"@Głos z USA
A to między innymi DZIĘKI POlactwu mieszkającemu na emigracji w USA/Kanadzie, TWOIM SĄSIADOM
z Jackowa czy innego TORUNto, gdzie głównym medium jest wiadoma rozgłośnia z Torunia. Tam
ponoć gdyby doszło do drugiej tury wzięli by w niej udział : Duda i BRAUN. Tak – tak :D :D
:D :D :D"
@Kornhauser65


Co Ty bredzisz???. W USA mieszka ponad 11 milionów Polaków. Według statystyk robionych w USA w
ubiegłych latach. Do USA tylko w latach 1990-1992 przybyło ponad 2,5 miliona Polaków. A na
wybory poszło w Chicago: Duda 11 211 głosów, a Komorowski 1 171. To mniej jak wałęsających
się Kojotów-Psów w mojej okolicy!!!. Jestem przekonany, ze do wyborów w Chicago poszło
tradycyjnie Tarnowskie, Rzeszowskie, Górale i śledziki z Białostockiego, turyści z ważnymi
polskimi paszportami. Słuchacze Radio Mariola i Radio 1490AM Chicago, Pani Lusi od pisków i
kotków. To ludzie-emigranci-turyści najmniej wykształceni, żyjący w Getcie Polskim. Ja nie
głosowałem i nie głosuje, bo jako Krakus mam skurcz portfelowy, szkoda mi kasy na odnowienie
polskiego paszportu. Defa kto, do niczego mi w życiu nie potrzebny. Podróżuje wszędzie na
amerykańskim, jest mi bardziej wygodnie. Ale wczoraj dzwoniąc do siostry w Krakowie. Powiedziałem
jej, ze się cieszę z wyboru Dudy, bo nie będę musiał już słać paczek z elektroniką, zabawek
dla jej dzieci, wspomagać ją na gaz i prąd, i w opłatach za żłobek i przedszkole. 320
milionów Amerykanów, w tym 11 milionów Polaków w USA ,teraz mogą Polakom tylko pozazdrościć.
W USA do 67 lat się pracuje, za wyjątkiem (Kolejarzy, Policji, Strażaków, Górników i Wojska,
56 lat) . Teraz Polacy będą dość młodo przechodzić na emeryturę z wyśmienitymi zarobkami. Az
mi wstyd, za miesiąc lecę do Polski na ślub w rodzinie, pewnie jakieś emeryt w rodzinie,
przebije mnie swoimi wypłatami. Będę musiał siedzieć gdzieś na uboczu przy stole, by cienkim
portfelem nie bić po oczach. Przeżyłem już Gomułkę, Gierka, Jaruzelskiego, Wałęsę,
Kwaśniewskiego, Kaczyńskiego, Komorowskiego, to i i Dudę przegryzę.
2015-05-25 19:52:01 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
@Goral

Pendoszmato w taryfie TLK??? Bardzo proszę pod warunkiem skierowania na linie osadnicze
wiedeńską i kielecko-radomską, jeżeli POstulujesz dodatkowe POstoje na - jak to ująłeś –
„mniejszych stacjach”, a nie po szczerych polach CMK.
Jeżeli Pendoszmato ma natomiast dalej jeździć po szczerych –włoszczowsko-opoczyńskich
polach to TYLKO w taryfie zaporowej oraz z BIAŁĄ KIEŁBASKĄ :P

PS. PIC przestałby się kompromitować z tym POczęstunkiem w formie gumy do żucia, bo to
doprawdy żenada. To ma być Premium????
2015-05-25 19:54:28 Autor: Bolek USA
---.hsd1.fl.comcast.net
I jak zwykle bzdurzysz. Te 11 milionów to osoby deklarujące polskie korzenie. Czyli również tacy
który mieszkają od pięciu pokoleń w USA. Na tej zasadzie to w USA nie ma ani jednego
Amerykanina, tylko 30 mln Włochów, 40 mln Irlandczyków, 50 mln Anglików itd.
Te "2,5 miliona w latach 1990-92" to już w ogóle kompletna bzdura. Nie każdy musiał uciekać
przed zemstą kolegów tak jak ty.

Miarodajną statystyką jest liczba osób używających polskiego w domu - ta wynosi 650 tysięcy.

A głosuje niewiele, bo wciąż mało rozpragowana jest możliwość głosowania korespondencyjnego.
Trzeba się nieźle naszukać na stronie PKW by móc się zarejestrować. Jednocześnie sporo osób
siedzących na nielegalu w ogóle nie chce się rejestrować, by nie być potem ściganym przez
polską skarbówkę (choć akurat te dane nie są przekazywane do US).
2015-05-25 19:54:38 Autor: zeus04
---.133.22.13
Ciekaw jestem co takiego Szanowni Komentatorzy widzą w poszczególnych partiach, że tak sobie
"skaczą do oczu"? Bardzo wielu wpływowym osobom w Polsce jest bardzo na rękę: duże bezrobocie,
bieda, kłótnie itp.
2015-05-25 20:27:14 Autor: Głos z USA
---.hsd1.il.comcast.net
[Admin: zmoderowano]
[Admin:zmoderowano]
2015-05-25 20:39:57 Autor: Kolejarz realista
---.adsl.inetia.pl
Panie Prezydencie. Na jesień zrobić wielkie sprzątanie tych nieudaczników pseudo kolejarzy
modelarzy z PO i SGH. Odkurzacze przygotujemy.
2015-05-25 20:50:05 Autor: Głos z USA
---.hsd1.il.comcast.net
W odpowiedzi na post Bolek USA:
"I jak zwykle bzdurzysz. Te 11 milionów to osoby deklarujące polskie korzenie. Czyli również tacy
który mieszkają od pięciu pokoleń w USA. Na tej zasadzie to w USA nie ma ani jednego
Amerykanina, tylko 30 mln Włochów, 40 mln Irlandczyków, 50 mln Anglików itd.
Te "2,5 miliona w latach 1990-92" to już w ogóle kompletna bzdura. Nie każdy musiał uciekać
przed zemstą kolegów tak jak ty.

Miarodajną statystyką jest liczba osób używających polskiego w domu - ta wynosi 650 tysięcy.

A głosuje niewiele, bo wciąż mało rozpragowana jest możliwość głosowania korespondencyjnego.
Trzeba się nieźle naszukać na stronie PKW by móc się zarejestrować. Jednocześnie sporo osób
siedzących na nielegalu w ogóle nie chce się rejestrować, by nie być potem ściganym przez
polską skarbówkę (choć akurat te dane nie są przekazywane do US)."
[Admin: zmoderowano] Nie na temat.
[Admin:zmoderowano]
2015-05-25 20:51:52 Autor: huciński PL
---.dynamic.chello.pl
Kompletnie nic nie słyszałem z ust już Pana Prezydenta Dudy (przy okazji gratuluję mu bo mi
zaimponował jak z nieznanego stał się Pierwszą Osobą w III Rzeczypospolitej), nic nie
słyszałem nt. transportowe.

Ale w jego otoczeniu pojawia się poseł Adamczyk z PIS u, który oczywiście chce S7, sam się
pobudował na "suburbiach" i teraz stoi w korku ? Tak ?

Więc nic nie można powiedzieć co o polityce transportowej sądzi nowy Pan Prezydent RP.

To może napiszę coś o PKP IC, bo nie podoba mi się co zrobił nowy zarząd tej spółki. Mówię
tu o tzw" szczęśliwych godzinach" w EIP. W zasadzie to teraz rozumiem rozgoryczenie Gorala, że
nigdy nie wsiądzie do ruchomości PKP IC.

Po jaką ch... PKP IC obniżyły bilety na EIP (bardziej) w soboty Kraków Warszawa, na 49
złotych, skoro pociągi miały między tymi miastami dobre napełnienia przy wysokich cenach ??? I
tak w soboty oto jeździ TLK "Pendolino" (Tanie Linie Kolejowe) i drogie EIP "Mazury", "Karpaty" i
inne. Co to za jakaś dziwna polityka popytowo - podażowa. Ta spółka na zamiar wybierać się na
GPW ?
2015-05-25 20:52:29 Autor: Gargamel
---.internetdsl.tpnet.pl
Zgadzam się z wieloma tezami Głosu z USA. platfusy nas zawiodły, pisuarom nie wierzymy.Reszta to
przy sy chcące być przy korycie. Moje dzieci wyjechały, dzieci z rodziny też. Chciały wrócić
i założyć chociaż filie swoich firm w Polsce, lecz nie wieżą żadnej formacji politycznej w
Polsce. Teraz powiedziały,że przyjadą po resztę rzeczy, a my się duśmy w kapliczkach
smoleńskich .
2015-05-25 21:27:01 Autor: Głos z USA.
---.hsd1.il.comcast.net
W odpowiedzi na post Gargamel:
"Zgadzam się z wieloma tezami Głosu z USA. platfusy nas zawiodły, pisuarom nie wierzymy.Reszta to
przy sy chcące być przy korycie. Moje dzieci wyjechały, dzieci z rodziny też. Chciały wrócić
i założyć chociaż filie swoich firm w Polsce, lecz nie wieżą żadnej formacji politycznej w
Polsce. Teraz powiedziały,że przyjadą po resztę rzeczy, a my się duśmy w kapliczkach
smoleńskich ."
[Admin: zmoderowano]
[Admin:zmoderowano]
2015-05-25 21:36:16 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
@Gargamel

Może na CMK PiS-owski ekspert Czester będzie wprowadzał drugi POziom Sygnalizacji Kapliczkowej
:D :D :D :D :D
2015-05-25 21:39:06 Autor: szermer
---.net.pulawy.pl
Nie takie rzeczy politycy obiecali i guzik z tego wyszło. Bardziej prawdopodobne jest dalsze
uszczuplenie sieci kolejowej. Zaangażowanie w problematykę transportu kolejowego Duda potwierdził
brakiem jakiegokolwiek przejazdu pociągiem. Marzyciele zejdźcie na ziemię.
2015-05-25 22:05:53 Autor: Głos z USA
---.hsd1.il.comcast.net
W odpowiedzi na post szermer:
"Nie takie rzeczy politycy obiecali i guzik z tego wyszło. Bardziej prawdopodobne jest dalsze
uszczuplenie sieci kolejowej. Zaangażowanie w problematykę transportu kolejowego Duda potwierdził
brakiem jakiegokolwiek przejazdu pociągiem. Marzyciele zejdźcie na ziemię."
@szermer

Dobry biznes w Polsce teraz, to hodowla PSÓW.. Za rok-dwa, Polacy będą tradycyjnie wieszać psy
na Dudzie i całym PIS. A ja będę miał przednią zabawę każdego dnia, czytając wiadomości z
Polski. Polacy to taki dziwny naród, wierzą we wszystkie cuda. Aż dziw bierze, jak większość
łyknęła obietnice jak Reksio świeżą Szyneczkę. Natomiast odwrotne jest myślenie
Polaka-emigranta. Każdy Polak wsiadający do samolotu wie, ze w USA nikt mu nie da złamanego funta
kłaków, i wszyscy jakoś sobie radzą. Po latach mają własną zapracowaną szyneczkę, i
zapraszają rodziny z Polski by się pokazać. W Polsce czekają aż z talerza skapnie. A głosują
na idioctwo, nie mających żadnego doświadczenia w biznesie. Zresztą rozumiem Polaków, bo nie
ma tam na kogo dziś głosować!. Jeszcze mądrzy ludzie to Ci, w zawiązkach zawodowych, ludzie
którzy umieli się urządzić, i mają w d...e robotników. W wczoraj byłem na pikniku u
znajomych, przeleciała rodzina z Polski z trojgiem dzieci, rękami i nogami zapierają się od
powrotu do Kraju. Cóż!, trzeba im jakość pomoc w osiedleniu w USA. Polak Polakowi w Polsce
wilkiem, w USA przyjacielem.
2015-05-25 22:30:32 Autor: jankowalski
---.dynamic.gprs.plus.pl
[Admin: zmoderowano]
[Admin:zmoderowano]
2015-05-25 22:30:57 Autor: baniek
---.myops.de
W pierwszej kolejnosci Duda bankomatów wyduda? Byle jak najszybciej, zanim rozłożą całkiem.
2015-05-25 22:51:06 Autor: czesław
---.dynamic.chello.pl
Od przyszłego roku w każdym wagonie będzie Krzyż a z głośników będzie brzmiało "Dobry Jezu
a nasz Panie daj (mu,jej,im, pkp) wieczne spoczywanie" .
2015-05-25 23:05:52 Autor: Nienaiwny
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Oj, dzieci, niektóre całkiem dorosłe.
Niesamowite, do jakiego poziomo zeszły te strony. Niesamowite.
A jakież to kompetencje ma prezydent, żeby wpływał na komunikację?
Odpowiedź: ŻADNE.
Dokładnie właśnie takie. I nieważne czy Wałęsa, Kaczyński, Kwaśniewski, Komorowski czy Duda.
Akurat nie ma on nic do tego. I prawdę mówiąc, dobrze że tak jest. Rządzi rząd. Do jesieni -
PO i PSL. Potem zobaczymy. A opowiadanie bajek na temat tego czy Duda będzie impulsem czegokolwiek
jest dowodem na całkowity brak rozeznania w realiach funkcjonowania państwa.

A głos niejakiego Gorala z Mysłowic w sprawie pisma nowego prezydenta w sprawie zmiany taryfy z
EIP na TLK jest dowodem na zupełną paranoję tego osobnika i ducha absurdu tu panującego...
2015-05-25 23:07:34 Autor: Głos z USA
---.hsd1.il.comcast.net
W odpowiedzi na post czesław:
"Od przyszłego roku w każdym wagonie będzie Krzyż a z głośników będzie brzmiało "Dobry Jezu
a nasz Panie daj (mu,jej,im, pkp) wieczne spoczywanie" ."
@czesław

Z pewnością te krzyże i głośniki, będą zainstalowane w PKP IC. Córka Prezydenta Kinga.
Studiuje na Uniwersytecie Jagiellońskim, "Prawo Kościelne". Jeżdżąc do tatusia do Warszawy,
musi coś słuchać ze swoich utworów. Jak to mówią, niedaleko pada jabłko od jabłoni ...
2015-05-25 23:17:32 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
Cytat : „Zaangażowanie w problematykę transportu kolejowego Duda potwierdził
brakiem jakiegokolwiek przejazdu pociągiem. Marzyciele zejdźcie na ziemię.”

W dniu dzisiejszym Duda jechał z Warszawy do Krakowa z POstojem POśrednim na modły na Jasnej
Górze. Oznacza to ni mniej ni więcej tyle, że nie tylko nieświadomy biedak wężykował po
sieci osadniczej, to jeszcze do tego PO KATOWICKIEJ, a nie krakowskiej (via Kopacz Kielce)

Przecież od 2009 r. dla każdego mikola to fetysz już nie do kwadratu, ale i sześcianu.
Widocznie jeszcze PIS-owska Info-Kolejowa Mikolnia nie uświadomiła go, że JEDYNĄ
istniejącą i JEDYNĄ PRAWOWITĄ trasą jest ta przez Gosiewo :D :D :D, a osadniczymi trasami
się w ogóle nie jeździ. Najlepiej zamknąć i zaorać. PO co je komu???

:D :D :D :D
2015-05-25 23:24:09 Autor: Głos z USA
---.hsd1.il.comcast.net
@K65

Zapowiada się przedni Cyrk w Polsce. Czekam co to będzie, w następną miesięcznicę pod
Pałacem. Teraz to dopiero emigracja ruszy!> ...
2015-05-25 23:33:10 Autor: Nienaiwny
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Głos z USA

Ja wiem, że to przekracza twoje możliwości percepcyjne i wyobraźnię, ale Kinga Duda nie
studiuje "prawa kościelnego". Studiuje po prostu prawo na UJ.
A jak masz problemy z akceptacją tego, że w Polsce i w również w USA są Kościoły, to już
wyłącznie twoja sprawa.
2015-05-25 23:39:10 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl
Avatar
Olgierd_Jedlina
Hehehe. u TORrorystów panika, ledwo się Kowalskiego pozbyli, a tu PiS wraca do władzy, hehe.
2015-05-25 23:49:47 Autor: Głos z USA
---.hsd1.il.comcast.net
W odpowiedzi na post Nienaiwny:
"@Głos z USA

Ja wiem, że to przekracza twoje możliwości percepcyjne i wyobraźnię, ale Kinga Duda nie
studiuje "prawa kościelnego". Studiuje po prostu prawo na UJ.
A jak masz problemy z akceptacją tego, że w Polsce i w również w USA są Kościoły, to już
wyłącznie twoja sprawa."
[Admin: zmoderowano]
[Admin:zmoderowano]
2015-05-26 00:14:38 Autor: Głos z USA
---.hsd1.il.comcast.net
[Admin: zmoderowano]
[Admin:zmoderowano]
2015-05-26 00:46:01 Autor: Nienaiwny
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Głosie z USA,
1000 $ USD jest moich.
Specjalnie co prawda nie jeżdżę na lotniska, ale do stycznia tego roku regularnie co jeden, dwa,
trzy miesiące przez kilka dobrych lat latałem do Irlandii. I mogłem się napatrzyć na polską
emigrację, więc zupełnie mylisz się co do moich kwalifikacji w tym zakresie. I to w większości
latałem z Balic, dla twojej wiadomości...

Więc 1000 $ należy mi się. Jak zatem z przelewem?

I jeszcze jedno. Dziś wylot do USA czy Kanady to nie jest wylot na zawsze. Ten który dziś
wyleciał, jutro powróci. Może nie na zawsze, ale przyleci. I co to za emigracja?

1000 $ jest moje...
2015-05-26 01:27:09 Autor: Głos z USA.
---.hsd1.il.comcast.net
W odpowiedzi na post Nienaiwny:
"Głosie z USA,
1000 $ USD jest moich.
Specjalnie co prawda nie jeżdżę na lotniska, ale do stycznia tego roku regularnie co jeden, dwa,
trzy miesiące przez kilka dobrych lat latałem do Irlandii. I mogłem się napatrzyć na polską
emigrację, więc zupełnie mylisz się co do moich kwalifikacji w tym zakresie. I to w większości
latałem z Balic, dla twojej wiadomości...

Więc 1000 $ należy mi się. Jak zatem z przelewem?

I jeszcze jedno. Dziś wylot do USA czy Kanady to nie jest wylot na zawsze. Ten który dziś
wyleciał, jutro powróci. Może nie na zawsze, ale przyleci. I co to za emigracja?

1000 $ jest moje..."
[Admin: zmoderowano] Nie na temat.
[Admin:zmoderowano]
2015-05-26 01:59:52 Autor: Nienaiwny
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Czyli co? Obiecanki cacanki, a głupiemu radość?

Z tobą jak politykiem w kampanii wyborczej - naobiecywać, a potem słowa nie dotrzymać.
Niby 1000 $ to niewiele dla ciebie, ale zawsze się przyda. Będziesz miał na lot dwie strony. Bo
jakby wbrew sobie jednak latasz w obie strony...

Ja też lecę wkrótce na ślub. Co prawda nie do Ameryki, ale Irlandia to też kraj.

No i czekam na 1000 $, bo jak nie, to napiszę że jesteś (u nas się tak mówiło) wysrany...
2015-05-26 07:21:33 Autor: Trakcyjniak
---.243.143.203
W Polsce mają być Polskie Koleje. Gdy widzę te lokomotywy z napisem DB przypominają mi się te
straszne lata 1939 - 1945. Czy do tego dążymy aby niemcy decydowali o Polsce?
2015-05-26 08:17:24 Autor: criss
---.46.186.19
dyskusja rozgorzała na całego, a tymczasem Prezydent RP nie ma żadnych kompetencji dot.
gospodarki. praktycznie wszystkie obietnice A. Dudy jako kandydata PiS na ten urząd dotyczyły
kompetencji rządu.... ale dyskusja wre, mimo iż wielu wie, że A. Duda jako Prezydent w sprawie
kolei nic nie zrobi. zdaje się, że i w innych sprawach obiecanych w kampanii nic nie zrobi, bo i
niewiele będzie mógł.
2015-05-26 08:51:29 Autor: FFFF
---.tktelekom.pl
Boje sue tego pana Polka
2015-05-26 09:02:40 Autor: kielczanin
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post sres:
"Co Ustroniem wężykującym PO sieci osadniczej wasiakowo-kopaczowej przez jakieś tam
mikroskopijne 200 tys. wioski typu Kielce & Radom omijającym metropolię włoszczowską???

Kiedy przetrasowanie na CMK???
Czy to będzie Pańska pierwsza decyzja ????

:D :D :D :D :D"
Pierwsza decyzja po przetrasowaniu Ustronia, to protest i blokada CMK -i
2015-05-26 10:22:25 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
@Kielczanin

Trzeba było w Kielcach protestować 16.10.2006 r. lub raczej parę miesięcy wcześniej, a nie
PO cichu kibicować PiSowskiemu harcownikowi. Doświadczenie życiowe uczy, że metodą „na
złość babci odmrożę sobie uszy” przeważnie niczego się nigdy nie osiąga. Tylko trzeba
myśleć, aby przewidzieć długofalowe skutki afery.
2015-05-26 10:33:53 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Nienaiwny

Oczywiście sam prezydent nic nie zrobi, ale z Jarosławem K. jako premierem i PiSem u władzy? ;)
2015-05-26 10:37:44 Autor:
---.google.com
Może bankomaty przestaną bawić się kolejką, pociągi Tlk wreszcie zaczną jeździć tak jak
dawniej swoimi trasami a nie po CMK. Chociaż od grudnia tak ma być że Kielce odżyją.
2015-05-26 10:38:30 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Nienaiwny

Pędoszmatex to jest naprawdę kwintesencja podejścia, postrzegania i traktowania prowincji przez
PO (i PSL jako ich przystawkę). Kupić za pieniądze biednych, a taryfę zrobić zaporową dla
tychże biednych, a do tego wypromować w mediach jako extra pociąg dla zamożnych i "byznesu".
2015-05-26 10:43:46 Autor: Kflik
---.60.129.178
[Admin: zmoderowano] nie na temat
[Admin:zmoderowano]
2015-05-26 10:51:01 Autor: Kflik
---.60.129.178
@Głos z USA

Duda wygrał nie dlatego, że uwierzono w jego obietnice (których ja w wiekszości chyba nawet nie
znam)
tylko dlatego, że nie ufa obecnemu prezydentowi i widzi, ze składa on propozycje bez pokrycia w
celach czysto propagandowych.
dokładnie tak samo jak PO platforma POpulistyczna - reformy tylko obiecywali.
2015-05-26 10:52:40 Autor: Kflik
---.60.129.178
Kielce potrzebują przyspieszonych o trasach typu Krakow - Kielce - Radom - Warszawa (majacych nieco
wiecej postoi niz obecnie TLK)
a nie niezintegrowanych z regionalnymi pociagow Krakow - Kielce - CMK - Warszawa bo to absurdalna
relacja.
2015-05-26 11:02:25 Autor: gościówa
---.tktelekom.pl
Jak zwykle BRAWO @ Kolejarz realista!!! Chętnie przyłączę się w realu!
2015-05-26 11:05:29 Autor: analityk kuuper van basten
---.dynamic.chello.pl
Kflik, trasa Kraków - Kielce - CMK - Warszawa jest absurdalna, ale nie dla Kielc. Dla Kielc są to
2 bardzo fajne pociągi. Jeden do Krakowa drugi jeszcze lepszy do Warszawy połączone w 1 obieg.
Jak ktoś jedzie raz na miesiąc do Warszawy to mu naprawdę wszystko jedno, czy pociąg ten jest
zunifikowany taryfowo z pociągiem do Ostrowca Świętokrzyskiego. Dla Kielc.
I naprawdę żaden Kielczanin nie chciałby, aby pociągi te miały więcej postojów bo i po co?
2015-05-26 11:19:53 Autor: Kflik
---.60.129.178
Kielce - Kraków TLK to mało przydatny pociąg. Gdyby to był przyspieszony to super, ale tak?
Nawet miesięcznego nie mozna miec (np. Kielce - Jędrzejów) wspólnego na obu przewoźników.
Cena biletu Kielce - Kraków 40PLN.
(w momencie gdy PKP IC sprzedaje bilety na znacznie dłuższą trase Kraków - CMK - warszawa za
49PLN:P )
Busy są za 19PLN.
Więc pociąg jest atrakcyjny cenowo tylko dla studentów.
wraca pytanie: dlaczego studenci mają zniżki tylko na kolei, albo dlaczego zniżki na kolei nie
są dla wszystkich? :P

Kielce - Warszawa - jest (przez stan 8ki) znacznie szybciej ale jakim kosztem? Duża dotacja na
pociąg jadący przez mniej zamieszkałe regiony.
Gdyby to był komercyjny - to niech sobie tak jeździ, z dotacją to źle wydana kasa.
Dobrze, że choć sa perony Włoszczowa i Opoczno bo bez tego to już mega absurd by był:P
2015-05-26 11:22:39 Autor: Kflik
---.60.129.178
a osobowy/przyspieszony Kielce - Kraków 23,60PLN.

Tyle powinien kosztować TLK - wtedy miałby sens.

Dla kolei jest taniej jesli więcej osób pojedzie pociągiem który mniej się zatrzymuje.
2015-05-26 12:22:20 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Kflik

Mylisz się - PO niczego nie rozumie, mimo spektakularnej przegranej z "nikim", jak to BK, PO, ich
otoczenie, spora część mediów i równie spora część VIPów nazywali A. Dudę aż do
sondażowych wyników I tury 10 maja... Środowisko PO i wokół PO jest do tego stopnia oderwane od
realiów życia zwykłych ludzi poza War(w)szawką, może jeszcze Trójmiastem, Krakowem, Poznaniem
i Wrocławiem, że nic już nie potrafi zrozumieć w te najbliższe pół roku...

Choćby p. Belka, który nadal nazywa AD "komediantem", pomimo jego oficjalnego już zwycięstwa w
wyborach - a zatem wedle woli narodu, prawda?

Vide tu:
http://tvn24bis.pl/z-kraju,74/belka-ostro-o-wyborach-mlodzi-zaglosowali-na-komedianta,545623.html
2015-05-26 12:30:29 Autor: criss
---.46.186.19
[Admin: zmoderowano]
[Admin:zmoderowano]
2015-05-26 12:32:28 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Kflik

Stara prawda mówi, że "pycha zawsze kroczy przed upadkiem" i to jest właśnie kwintesencja PO i
ich stylu sprawowania władzy. Nie, nie od początku w listopadzie 2007 r., ale od ponownego
zwycięstwa w 2011 r. już na pewno. Władza ogłupia, przykład PO jest idealnym na potwierdzenie
tych słów - ale identycznym przykładem jest przecież władza sprawowana przez PiS (z
przystawkami) przez 2 lata 2005-2007 po 2-krotnym zwycięstwie prezydencko-parlamentarnym.
2015-05-26 12:56:25 Autor: Maurycy+
---.97.198.211
[Admin: zmoderowano]
[Admin:zmoderowano]
2015-05-26 13:36:03 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
2015-05-26 10:37:44 Autor:
---.google.com

Cytat : „Może bankomaty przestaną bawić się kolejką, pociągi Tlk wreszcie zaczną jeździć
tak jak
dawniej swoimi trasami a nie po CMK. Chociaż od grudnia tak ma być że Kielce odżyją.”

To nie tylko BANKOMATY. Tej kategorii akurat nie ma co sie dziwić i od nich wymagać. To są
ignoranci kolejowi(transportowi) i każdy kit kupią pod warunkiem, że się w Excelu zgadzać
będzie, a jak nie do Państwo jak zwykle dorzuci z naszych POdatków, a pensja "menadżera"
wzięta. Gorzej że prawdziwi Kolejarze „z krwi i kości” sobie w głowach uroili mit albo
bezczelnie „rżną głupa” w żywe oczy, że NATURALNĄ trasą dla TLK (pospiesznych) jest
linia CMK wiodąca 40% długości terytorium po pustyni, a trasy osadnicze wiedeńska i ta przez
Radom- Kielce to trasy OBJAZDOWE :D :D :D :D

A co odżycia Kielc - to według najnowszych POgłosek opcji Kraków - Kielce – Żelisławice-
CMK –Warszawa nie będzie. Może i dobrze, bo to moim zdaniem bzdurna opcja. Ja nie bardzo
wiem dlaczego „Mości Pan Kraków” nie może jechać 4,5-5h PEŁNĄ siecią osadniczą przez
Kielce Radom (Dęblin- bez postojów pośrednich na odcinku Radom ----WSCHODNIA jeżeli
zakładamy objazd naturalnej podopcji przez Warkę) w segmencie ekonomicznym skoro Wrocław może
jechać 6 h przez Ostrów Wlkp. Kalisz Łódź i nie jest bynajmniej wpuszczany na protezę
koniecpolską oraz CMK z czasem ok. 4 h 15 minut w segmencie ekonomicznym TLK na dziewiątce.


Są równi i równiejsi???
2015-05-26 13:39:31 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post Olgierd_Jedlina:
"Hehehe. u TORrorystów panika, ledwo się Kowalskiego pozbyli, a tu PiS wraca do władzy, hehe."
Ale Duda - podobnie jak Adrian i Tadeusz - wywodzi się z UW.
2015-05-26 13:42:13 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Maurycy+

I to mi się akurat podoba. Wyborcą PiSu & A. Dudy nie jestem, zwolennikiem też nie, ale wyborcy i
zwolennicy PiSu & AD są właśnie z prowincji, a ja też jestem z prowincji*. I wiem, jakie są
nastroje na tejże prowincji - w przeciwieństwie do wielkomiejskiej PO i jej zwolenników z
wielkich metropolii*. A to właśnie ten brak świadomości faktycznych nastrojów społecznych na
prowincji ukatrupił w wyborach BK i najprawdopodobniej ukatrupi również PO na jesieni.


---
* tzw. metropolia Silesia, jak to niektórzy starają się zwać, w istocie jest niemalże na
wskroś prowincjonalna, zarówno pod względem mentalnym, jak i ekonomicznym - pustawe Pędolono
z/do Katowic i dobrze zapełnione z/do Krakowa dobrze dowodzi, jaka jest prawda...
2015-05-26 13:53:12 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
@Kflik
Cytat : „Kielce – [CMK- przyp.K65]- Warszawa - jest (przez stan 8ki) znacznie szybciej ale
jakim kosztem? Duża dotacja na
pociąg jadący przez mniej zamieszkałe regiony.”

MNIEJ zamieszkałe ????
Że co proszę ????
MNIEJ zamieszkałe ?????????????????

Jaja sobie robisz Kolego ?????? to są obszary niemal BEZLUDNE. Nawet nie ma czego porównywać.

Poza tym ŻADNE REGIONY tylko rejony jeżeli już. Włoszczowa to część regionu/subregionu
kieleckiego, Opoczno to pogranicze subregionu piotrkowskiego/regionu łódzkiego (gubernia
piotrkowska, województwo łódzkie duże, województwo piotrkowskie małe etc) oraz
subregionu radomskiego/regionu kieleckiego (gubernia radomska, duże województwo kieleckie)
historycznie należące raz tu, raz tu.

To żadne ośrodki stanowiące jakikolwiek punkt odniesienia co usiłujesz imputować.
2015-05-26 15:02:56 Autor: antek już czas
---.dynamic.chello.pl
sPiSkowcy miejmy nadzieję przyjrzą się po wygranej na jesień ile bankomaty nachapali akcji
prywatyzowanych spółek pracując w nich po kilka miesięcy....
2015-05-26 15:53:28 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl
Avatar
Kryniczanin
Goral

Nigdy tak się nie zgadzałem z Tobą jak przy dzisiejszych postach o PO.

Dokładnie ONI nic nie rozumieją. Niesioł myśli, że wystarczy gnoić PIS i Kukiza i będzie
znów 40%.

Nic z tego, ściągają komuchów i lewactwo...Ha ha co za głupota.

Skoro jesteśmy w temacie Mysłowic - rozmowa Bieńkowskiej i 6000 dla idioty bądź złodzieja - od
tego trzeba zacząć - kompletna lustracja tej kobiety we wszystkim co się da i zabranie całego
majątku za choćby minimalny błąd np. nieczytelny podpis do tego odwołanie jej z komisji UE.

Wtedy ludzie zrozumieją, że PO chce się w końcu oczyścić.

Myślałem, że SLD w 2005 odchodzi jako najbardziej skompromitowana ekipa.

Ich drobne aferki i olewanie społeczeństwa były niczym
2015-05-26 15:55:48 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl
Avatar
Kryniczanin
Ludzie też wiedzą o kontraktach menadżerskich na kolei i omijaniu ustawy kominowej. Sam byłem w
szoku jak ostatnio koleżanka która nie ma nic wspólnego z koleją - jedynie jej syn kocha
pociągi podjęła temat kontraktów menadżerskich w rozmowie ze mną...
2015-05-26 16:36:47 Autor: vom-kielce-radom-gebiet-aus
---.centertel.pl
W odpowiedzi na post K65:
"@Kflik
Cytat : „Kielce – [CMK- przyp.K65]- Warszawa - jest (przez stan 8ki) znacznie szybciej ale
jakim kosztem? Duża dotacja na
pociąg jadący przez mniej zamieszkałe regiony.”

MNIEJ zamieszkałe ????
Że co proszę ????
MNIEJ zamieszkałe ?????????????????

Jaja sobie robisz Kolego ?????? to są obszary niemal BEZLUDNE. Nawet nie ma czego porównywać.

Poza tym ŻADNE REGIONY tylko rejony jeżeli już. Włoszczowa to część regionu/subregionu
kieleckiego, Opoczno to pogranicze subregionu piotrkowskiego/regionu łódzkiego (gubernia
piotrkowska, województwo łódzkie duże, województwo piotrkowskie małe etc) oraz
subregionu radomskiego/regionu kieleckiego (gubernia radomska, duże województwo kieleckie)
historycznie należące raz tu, raz tu.

To żadne ośrodki stanowiące jakikolwiek punkt odniesienia co usiłujesz imputować."
"należące raz tu, raz tu."

Niezupełnie raz tu, raz tu. Opoczyńskie zawsze należało do woj. sandomierskiego (RON), guberni
radomskiej (1815-1914) i województwa kieleckiego (1919-1975). Wyjątek stanowi tu okres zaledwie
sześciu lat (1939; 1945-1950), kiedy należało do woj. łódzkiego (notabene razem z pow.
koneckim). Pomijam oczywiście okres małych województw (1975-1998) i przynależność do
piotrkowskiego, bo to w sumie inna para kaloszy. Pozdrowienia.
2015-05-26 18:37:44 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Kryniczanin

Nie piszę tego pod przysłowiową publiczkę, bo akurat AD wygrał wybory (zresztą naprawdę
nieznaczną przewagą), w końcu nie ukrywam moich zdeklarowanych poglądów antykatolickich i
lewackiego światopoglądu. Faktycznie uważam, że PO najzwyczajniej w świecie kompletnie
oderwała się od realnego życia (zresztą życie z perspektywy Warszawy, a szczególnie tamtejszej
ul. Wiejskiej, wygląda zgoła inaczej niż choćby tu od nas z południa, prawda?) i po prostu
prędzej czy później musiała dostać w przysłowiową mordę od społeczeństwa. Widać kawior z
anchois i ośmiorniczki szkodzą bardziej niż by ktokolwiek z rządzących mógł przypuszczać,
he, he, he... ;) Szczególnie, gdy społeczeństwu jednocześnie poleca się spożywanie szczawiu i
mirabelek, he, he, he, he, he, he, he, he, he... ;) Skądinąd i jedno (czyt. szczawiowa), i drugie
jest całkiem ok, kawioru jakoś nigdy nie lubiłem ;)
2015-05-26 18:52:42 Autor: ToT
---.internetia.net.pl
Głos NKWD z USA, jak zawsze dezinformuje. Największym polskim problemem gospodarczym jest to, ze
programy dla samorządów układa niejaki L.LaRouche. Jest to neokomunista który czerpie swoje
mądrości z dział Marksa i Engelsa. Przez to Polska się coraz bardziej zadłuża. Polski
katolicyzm jest o tyle słaby, ze się w tym nie połapał.
Wymiana PO na PiS niewiele zmieni.
2015-05-26 18:56:00 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl
Avatar
Kryniczanin
W odpowiedzi na post G o r a l:
"@ Kryniczanin

Nie piszę tego pod przysłowiową publiczkę, bo akurat AD wygrał wybory (zresztą naprawdę
nieznaczną przewagą), w końcu nie ukrywam moich zdeklarowanych poglądów antykatolickich i
lewackiego światopoglądu. Faktycznie uważam, że PO najzwyczajniej w świecie kompletnie
oderwała się od realnego życia (zresztą życie z perspektywy Warszawy, a szczególnie tamtejszej
ul. Wiejskiej, wygląda zgoła inaczej niż choćby tu od nas z południa, prawda?) i po prostu
prędzej czy później musiała dostać w przysłowiową mordę od społeczeństwa. Widać kawior z
anchois i ośmiorniczki szkodzą bardziej niż by ktokolwiek z rządzących mógł przypuszczać,
he, he, he... ;) Szczególnie, gdy społeczeństwu jednocześnie poleca się spożywanie szczawiu i
mirabelek, he, he, he, he, he, he, he, he, he... ;) Skądinąd i jedno (czyt. szczawiowa), i drugie
jest całkiem ok, kawioru jakoś nigdy nie lubiłem ;)"
Różnica minimalna wynikła z manipulacji i ordynarnych haniebnych ataków jak choćby lis i
karolak (celowo z małej), "zamachu Toruńskiego" do tego " iarze" redaktora jak i wiernopoddańcze
poparcie z czerskiej w piątek, ustawki w tvn, taśmy, "uciekajcie z kraju" i tak dalej. Przy
normalnych rzetelnych mediach to poparcie dla PO by wynosiło góra 10 procent.

Z pozostałą wypowiedzią zgadzam się całkowicie. Wczoraj w radiu i tv słyszałem Niesioła. On
dalej nic nie rozumie jak i całe PO gdzie jest problem.

Oglądałeś Kingsajz - padły tam piękne słowa "Jak to się mogło stać"

No właśnie jak? Przecież żyjemy w złotych czasach cytując klasyka.
2015-05-26 19:04:42 Autor: sokrates
---.dynamic.chello.pl
o i znowu głos Doktora Jakuba... Czemu Pan, Panie Doktorze nie wyleczył przez tyle lat kolei?
Czemu? Pan wie ile jest warty Pana głos? Nic...
2015-05-26 19:06:50 Autor: Bozia
---.as13285.net
Avatar
Bozia
W odpowiedzi na post K65:
"2015-05-26 10:37:44 Autor:
---.google.com

Cytat : „Może bankomaty przestaną bawić się kolejką, pociągi Tlk wreszcie zaczną jeździć
tak jak
dawniej swoimi trasami a nie po CMK. Chociaż od grudnia tak ma być że Kielce odżyją.”

To nie tylko BANKOMATY. Tej kategorii akurat nie ma co sie dziwić i od nich wymagać. To są
ignoranci kolejowi(transportowi) i każdy kit kupią pod warunkiem, że się w Excelu zgadzać
będzie, a jak nie do Państwo jak zwykle dorzuci z naszych POdatków, a pensja "menadżera"
wzięta. Gorzej że prawdziwi Kolejarze „z krwi i kości” sobie w głowach uroili mit albo
bezczelnie „rżną głupa” w żywe oczy, że NATURALNĄ trasą dla TLK (pospiesznych) jest
linia CMK wiodąca 40% długości terytorium po pustyni, a trasy osadnicze wiedeńska i ta przez
Radom- Kielce to trasy OBJAZDOWE :D :D :D :D

A co odżycia Kielc - to według najnowszych POgłosek opcji Kraków - Kielce – Żelisławice-
CMK –Warszawa nie będzie. Może i dobrze, bo to moim zdaniem bzdurna opcja. Ja nie bardzo
wiem dlaczego „Mości Pan Kraków” nie może jechać 4,5-5h PEŁNĄ siecią osadniczą przez
Kielce Radom (Dęblin- bez postojów pośrednich na odcinku Radom ----WSCHODNIA jeżeli
zakładamy objazd naturalnej podopcji przez Warkę) w segmencie ekonomicznym skoro Wrocław może
jechać 6 h przez Ostrów Wlkp. Kalisz Łódź i nie jest bynajmniej wpuszczany na protezę
koniecpolską oraz CMK z czasem ok. 4 h 15 minut w segmencie ekonomicznym TLK na dziewiątce.


Są równi i równiejsi???"
Od grudnia Wrocław zostanie prawdopodobnie wpuszczony w segmencie ekonomiczny na CMK, z jedną
parą IC Wrocław - Białystok.
2015-05-26 19:08:43 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl
Avatar
Kryniczanin
W odpowiedzi na post Bozia:
"Od grudnia Wrocław zostanie prawdopodobnie wpuszczony w segmencie ekonomiczny na CMK, z jedną
parą IC Wrocław - Białystok."
He he he :-)

Plany były jednak ja bym się szykował na dziobaka wiedeńką po optymalizacji podczas moderny
środkowej części CMK :-)
2015-05-26 19:10:28 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl
Avatar
Kryniczanin
Czas jazdy do Częstochowy Osobowej z Warszawy Zachodniej przelotem z 140-150km/h na południe od
Koluszek to około 1h50min
2015-05-26 19:24:12 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Kryniczanin

PO nie może niczego zrozumieć, bo środowisko wielkomiejskie NIE POTRAFI zrozumieć środowiska
prowincjonalnego. I pewnie równie dobrze wiesz dlaczego nie potrafi - bo nami gardzi. Pogarda nigdy
nie idzie w parze ze zrozumieniem, nie da się.
2015-05-26 19:28:48 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl
Avatar
Kryniczanin
W odpowiedzi na post G o r a l:
"@ Kryniczanin

PO nie może niczego zrozumieć, bo środowisko wielkomiejskie NIE POTRAFI zrozumieć środowiska
prowincjonalnego. I pewnie równie dobrze wiesz dlaczego nie potrafi - bo nami gardzi. Pogarda nigdy
nie idzie w parze ze zrozumieniem, nie da się."
Piszesz najświętszą prawdę :-)

Wyjście Komorowskiego nawet na miasto (nie wieś) zakończyło się każdy wie czym.
2015-05-26 20:50:02 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Kryniczanin

Dla mnie ateisty nie jest to prawda najświętsza, a po prostu najoczywistsza z oczywistych jako
mieszkańca prowincji ;) Przy wyjściu BK "na miasto" należy jeszcze dodać, że nie było to małe
miasto gdzieś na przysłowiowym zad..., ba, nie było to nawet metropolitalne Trójmiasto, czy też
równie metropolitalny Poznań, albo Wrocław - to były ulice wielkiej stołecznej Warszawy! I
nawet w takim - wydawałoby się przecież na wskroś przyjaznym otoczeniu - palnął coś, co ma
szansę być równie dobrze zapamiętanym przez internet bon motem, co "Sorry, taki mamy klimat"
niejakiej pani B.
2015-05-26 21:02:40 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Kryniczanin

Jeszcze Ci napiszę coś innego - sam AD jako taki jest w sumie jeszcze bardziej wielkomiejski od
BK, wiadomo - profesorska rodzina z "królewskiego miasta" Krakowa, nauczyciel akademicki z tego
"extra" UJ, majątek ponad 1 mln PLN, itp. Ale jednak to PiS "od zawsze" bazuje głównie na
wyborcach z prowincji - i to zasadniczo z tej prowincji w mniej rozwiniętej Polsce wschodniej - a
taka baza społeczna jednak zmienia projekcję i postrzeganie realiów przez działaczy. Pewnie nie
wszystkich, ale jednak fakt zwycięstwa AD mówi same za siebie.
2015-05-26 21:03:53 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
"(...) sam za siebie" miało być ;)
2015-05-26 22:39:35 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
Andrzej Duda dokończy dzieło swojego partyjnego kolegi i we Włoszczowie Północ powstanie peron
po stronie nieparzystej.
2015-05-27 00:43:08 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Małopolanin

A dlaczego by nie? Byłoby bezpieczniej i szybciej niż obecna jazda na bok. Kolejnym akcentem
powinno być zbudowanie peronu w Szczekocinach, a de facto odbudowanie - oczywiście nie dla
Pędo/EIC, a dla TeeLeK.
2015-05-27 05:19:44 Autor: Bozia
---.as13285.net
Avatar
Bozia
W odpowiedzi na post Kryniczanin:
"He he he :-)

Plany były jednak ja bym się szykował na dziobaka wiedeńką po optymalizacji podczas moderny
środkowej części CMK :-)"
Na optymalke wiedenki na razie się nie zapowiada.
2015-05-27 05:24:00 Autor: Bozia
---.as13285.net
Avatar
Bozia
W odpowiedzi na post Małopolanin:
"Andrzej Duda dokończy dzieło swojego partyjnego kolegi i we Włoszczowie Północ powstanie peron
po stronie nieparzystej."
Iwan nie dawno potwierdził, że powstaną kolejne krawędzie w Opocznie i Włoszczowie w czasie
modernizacji tych stacji.
2015-05-27 08:28:50 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
PIS-PO jedno zło!
@Kryniczanin, Malopolanin, Góral
Z większością Waszych postów się zgadzam.
W wyborach w II turze oddałem głos nieważny.
Należy zauważyć, że I dama zapowiada się najlepiej w historii III RP, tylko szkoda że jest
żydówką (Adminie! Mam prawo nie być filosemitą)
2015-05-27 08:54:23 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Stefan banderą

Komiczne pewnie będzie np. to, że ten taki niby konserwatywny nowy prezydent pewnie będzie lepiej
umiał angielski niż obecny niby-liberał BK, a first dama wszak uczy niemieckiego, więc i ona
pewnie będzie lepiej obyta "w językach" niż żona BK ;)
2015-05-27 09:52:42 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl
Avatar
Kryniczanin
W odpowiedzi na post Stefan banderą:
"PIS-PO jedno zło!
@Kryniczanin, Malopolanin, Góral
Z większością Waszych postów się zgadzam.
W wyborach w II turze oddałem głos nieważny.
Należy zauważyć, że I dama zapowiada się najlepiej w historii III RP, tylko szkoda że jest
żydówką (Adminie! Mam prawo nie być filosemitą)"
Mała uwaga:

PiS w życiu nie pozwoli sobie na taką arogancję i pogardę jak PO. Ich afery to może będzie 1
procent tego co PO.

Pamiętasz aferę dorszową za 8,43pln? Wielka afera PiS nagłośniona przez Piterę. Porównaj to z
obiadami PO na koszt podatnika za 1500pln.

Tu jest skala różnicy i samokontroli.
2015-05-27 09:53:25 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl
Avatar
Kryniczanin
Goral:

Przeczytaj
http://wpolityce.pl/spoleczenstwo/246052-list-rozczarowanego-wyborcy-po-do-wladz-platformy-nie-kumac
ie-ze-jakby-byla-mozliwosc-skreslenia-sarny-z-krzeslem-to-ona-by-dostala-podobny-wynik-jak-kukiz

co o tym myślisz ja zgadzam się w 90%
2015-05-27 10:54:50 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Kryniczanin

Przeczytałem, dzięki za linka. Ja się zgadzam w 100%, bo też wszak jestem takim "wyborcą PO".
Czy też raczej byłem...

Oczywiście do nieświadomości PO względem faktycznych realiów życia na prowincji (jak to jest w
owym liście - "Polsce powiatowej") dodałbym wspominaną już wcześniej pogardę dla tejże
prowincji. Która to pogarda uniemożliwia zrozumienie drugiej strony, a tym samym uniemożliwia
jakąkolwiek zmianę podejścia i przysłowiowe kółko się zamyka. Zresztą nie dotyczy to tylko
PO i jej środowiska, jest to generalnie właściwość wielu mieszkańców największych polskich
miast. Bo ja to autentycznie odczuwam, może nie na każdym kroku, ale jednak często - szczególnie
podczas bytności co jakiś czas w War(w)szawie, Krakowie i Trójmieście.
2015-05-27 10:54:56 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@Goral
trudno nie być lepszą I damą niż żona BK, która wygląda jakby wyszła prosto z masarni.

Czy jak ktoś jest konserwatywny to nie może znać języków obcych nowożytnych?
Czy jak ktoś jest liberałem to nie może znać greki i łaciny?
BK i PO ośmieszyły i zniszczyły pojęcie "liberał" w Polsce,
a JarKacz i PIS ośmieszyły i zniszczyły pojęcie "konserwatysta" w Polsce.

@Kryniczanin
"Nie zorientowaliście się, że jest pokolenie, które nie ogląda TV i nie ma TV w domu" -
należę do tego pokolenia, dlatego jestem wrogiem PO-PISu
2015-05-27 13:58:38 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Kryniczanin & Stefan banderą

Tak na marginesie tych naszych wspólnych dywagacji, to chciałbym tylko dodać, że jak dla mnie
osobiście największym zawodem spośród ludzi PO jest premier Kopacz. Wydawała się taka normalna
i wręcz prowincjonalna w porównaniu z salonowym lwem Donaldem T., wszak pochodzi z pewnych dobrze
znanych wszystkim ze swej zaściankowości i prowincjonalności Radomia i okolic (ur. w
Skaryszewie). Jednak widać stare przysłowie o wronach i krakaniu jest wciąż aktualne...
2015-05-27 14:41:30 Autor: szczur
---.dynamic.mm.pl
Jak już pisali przedmówcy - ludzie nie głosowali na Dude z powodu obietnic, tylko dlatego że
mieli dość obecnej mafi. Gorzej już być nie może. Kolej też może sie już tylko podnieść.
2015-05-27 14:46:43 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@Goral
Proszę nie obrażać mieszkańców powiatu WRA wypominaniem pochodzenia premierzycy niemiłościwie
nam panującej. Radom, Skaryszew, Wierzbica i Iłża to zacne okolice!
2015-05-27 15:21:57 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Stefan banderą

Ale nastawione roszczeniowo choćby pod kątem posiadania "własnego" województwa, zresztą bardzo
podobna jest sytuacja z Częstochową i okolicami.
2015-05-27 17:47:25 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@Góral
Województwa i powiaty powinny zostać natychmiast zlikwidowane, bo ich istnienie jest wysoce
szkodliwe. Nie ma sensu o tym dyskutować.
2015-05-27 17:53:11 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl
Avatar
Kryniczanin
Co do Kopacz i Tuska to Tusk miał jedną zaletę dla PO - perfekcyjna manipulacja i ucieczka do
przodu. Kopacz nie ma żadnych zalet.

Co do województw mam inne zdanie - najbardziej roszczeniowe są Koszalin i Słupsk i ich pomysł na
środkowopomorskie. Co do Radomia i Częstochowy to się z nimi zgadzam z jednego prostego względu
ich sąsiad - Kielce jest od nich mniejszy to powoduje rozgoryczenie zwłaszcza, że mamy
województwa po takich "metropoliach" jak Rzeszów, Olsztyn, Zielona Góra/Gorzów, Opole.
2015-05-27 17:57:02 Autor: Kryniczanin
---.play-internet.pl
Avatar
Kryniczanin
Ha ha ha

[Admin: zmoderowano] - PO i PSL zmielili dzisiaj 130 tysięcy podpisów i projekt
w sprawie zmian w kodeksie wyborczym.

http://wpolityce.pl/polityka/246143-dopiero-co-przegrali-wybory-znow-odwracaja-sie-do-polakow-plecam
i-sejm-odrzuca-obywatelski-projekt

Buahahahahah, sprawa Nowaka cóż za piękny dzień.

PO może na jesień liczyć na 50 mandatów w opozycji. Patrząc po wynikach
w Radomiu teraz Kopacz ma bardzo marne szanse na mandat.
[Admin:zmoderowano]
2015-05-27 22:03:47 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Kryniczanin

DT był w końcu relatywnie dobrym piłkarzem, pewnie stąd konsekwencja w walce o swoje ;)
2015-05-27 22:19:16 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Kryniczanin

Ciekawe spostrzeżenie - jednak nie wszyscy z PO to skończeni ślepcy i kompletni ignoranci:

http://fakty.interia.pl/raporty/raport-wybory-prezydenckie-2015/aktualnosci/news-minister-sprawiedli
wosci-to-porazka-platformy-obywatelskiej,nId,1825868

Ale może dlatego autor tych słów patrzy trzeźwiej niż inni, bo jest "świeży".
2015-05-28 07:59:08 Autor: asz
---.centertel.pl
A czy ktoś zauważył co Duda mówił przed wyborem a co teraz mówi ?

Podczas wyborów mów; JA ZROBIĘ , JA ZMIENIĘ , pare minut po wyborze : jak mi pomożecie to MY
ZROBIMY , a przedwczoraj jego rzecznicy : CHCIAŁBY ZROBIĆ ...

A kolej go interesuje tylko jako miejsce do zrobienia ciekawej fotki , nic więcej.
2015-05-28 08:04:00 Autor: kkk
---.free.aero2.net.pl
Tak na pewno zmieni się obraz infrastruktury na Nowym Świecie. Przybędzie na pewno jeden zbędny
pomnik
2015-05-28 08:52:28 Autor: Bryk
---.158.219.139.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Wreszcie mamy Prezydenta wykształconego. A Partia Ośmiorniczek i jej orda tatarska na kolei niech
się już pakuje.
  •  Szklane dachy głównych hal dworca Łódź Fabryczna gotowe

    Szklane dachy głównych hal...

  •  PKP Intercity nagrodziło milionowego pasażera Pendolino (zdjęcia)

    PKP Intercity nagrodziło...

  •  Relacja z przejazdu nowym symulatorem IC

    Relacja z przejazdu nowym...

  •  Nowe przystanki PKM w Gdyni (wizualizacje)

    Nowe przystanki PKM w Gdyni...

  •  Dlaczego pasażerowie jeżdżą na gapę?

    Dlaczego pasażerowie...

 
nie ma
 
Newsletter