rss facebook twitter Pokaż panel
Praca
Katalog Kolejowy
Najnowsze wiadomości
więcej »
Konferencje
Partnerzy portalu:
Dart po pierwszych testach. Osiągnął prędkość 160 km/h (zdjęcia i video) Kategoria: Fotorelacje
Data dodania: 2015-05-26 13:05:55
(źródło: wu, Rynek Kolejowy / Pesa)
Dart po pierwszych testach. Osiągnął prędkość 160 km/h (zdjęcia i video)

W zeszłym tygodniu, 21 maja Dart osiągnął prędkość 160 km/h pod Bydgoszczą. Teraz trwają jazdy homologacyjne Darta na torze testowym w Żmigrodzie. Jak informuje producent, w najbliższym czasie skład będzie można zobaczyć także na innych liniach kolejowych na terenie Polski.

Wewnętrzne testy Darta przeprowadzono w ostatnich dniach w hali uruchomień Pesy. Został tutaj poddany m.in. badaniom stacjonarnym i ruchowym: sprawdzano układ sterowania, hamulca i napędu oraz systemy IT. Nowy skład wyjechał też poza teren zakładu Pesy, na trasie do Warlubia. W ramach tych wewnętrznych testów dokonywana była kalibracja układu hamulcowego (dostrojenie do określonych zachowań i prędkości pojazdu), potwierdzenie (walidacja) poprawności działania wszystkich procedur układu sterowania i współpraca układu napędowego z hamulcowym.

Jazdy odbywały się przez kolejne dni z wzrastającą prędkością – od 100 km/h poprzez 140 pod 160 km/h. – Dart zaliczył pierwsze testy. Na trasie Bydgoszcz – Warlubie zbliżył się do 160 km/h, a na ułamek sekundy urządzenia pomiarowe zarejestrowały przekroczenie tej wartości. Dart zebrał również pozytywne oceny maszynistów – mówi Maciej Grześkowiak z Pesy.

W piątek, 22 maja Dart wyruszył do Żmigrodu, gdzie trwają badania homologacyjne, prowadzone przez Instytut Kolejnictwa na torze testowym w Żmigrodzie. – Skład w najbliższych dniach można będzie zobaczyć na torach w Olsztynie, Nidzicy, CMK oraz na linii Ptaszkowa – Grybów – zapowiada Michał Żurowski, rzecznik Pesy.

W sumie do spółki PKP Intercity trafi 20 ośmioczłownowych Dartów. Umowę, opiewającą na kwotę ponad miliard złotych, Pesa podpisała w maju 2014 r. Jak informuje PESA, aktualnie 10 ezt-ów jest na etapie produkcji. – Termin dostarczenia pierwszych składów jest aktualnie ustalany. Zgodnie z umową producent powinien je przekazać do końca października br. – mówi Marta Ziemska z działu prasowego PKP Intercity. Darty mają wozić pasażerów już od nowego, grudniowego rozkładu jazdy. Zostaną przeznaczeniem do obsługi relacji międzyregionalnych w kategorii pociągów TLK: Jelenia Góra – Wrocław – Łódź – Warszawa – Białystok/Lublin oraz Białystok/Lublin – Warszawa – Koluszki – Częstochowa – Katowice. 

Podziel się ze znajomym
RK Logo
Wpisz kod z obrazka : Kod obrazkowy
Komentarze:
2015-05-26 13:20:07 Autor: W
---.tktelekom.pl
A która linia pod Bydgoszczą jest przystosowana do jazdy z prędkością powyżej 160 km/godz?
2015-05-26 13:28:53 Autor: univers
---.adsl.inetia.pl
Od wizualizacji różni się on brakiem osłon i górnych i dolnych. Pytanie, czy po testach
zostaną one zamontowane, czy nie?
2015-05-26 13:29:57 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ W

"Przekroczył" to może oznaczać np. jazdę z prędkością 160,5 km/h ;)
2015-05-26 13:43:30 Autor: fhg
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Migło na chwile 161 km/h nie widzieliście ;)
2015-05-26 13:56:52 Autor: Kalle Blomkvist
---.free.aero2.net.pl
A tam, nie znacie się. Jeszcze zobaczycie, przekroczy 293 km/h i pobije Pendolino.

[Lojalnie uprzedzam co niektórych: to była ironia.]
2015-05-26 13:57:00 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
"przekroczył 160 km/h na godzinę"

hmmm...

czyli jechał przez godzinę z prędkością ponad 160 km/h. Ciekawe jak oni tą czasoprzestrzeń
między Warlubiami a Bydzią zaginają? Trzeba tam będzie pojechać i sprawdzić.
2015-05-26 14:00:01 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
161 km/h - i to nie jest nasze ostatnie słowo!
2015-05-26 14:01:11 Autor: mNk
---.adsl.inetia.pl
Dlaczego ten pociąg ma pojedyncze drzwi? To chyba niezbyt fortunne rozwiązanie.
2015-05-26 14:09:02 Autor: adamas
---.adsl.inetia.pl
Lublin- Częstochowa-Katowice przez Warszawę??!! Ktoś upadł na głowę?
Nawet trasa Lublin-Wrocław-Jelenia Góra to nieporozumienie.
2015-05-26 14:11:22 Autor: arturrros
---.mynet.com.pl
Ładniejszy od (Spier)pendolino :)
2015-05-26 14:16:09 Autor: gosc
---.svt.ntnu.no
Gratuluje! Nawet jezeli DART troche ustepuje podobnym zachodnim konstrukcjom, szanowni Czytelnicy,
uswiadomcie sobie ile polska gospodarka musi nadgonic po transformacji ustrojowej.
Kupujmy polskie i tylko polskie produkty. Tylko dzieki temu bedzie w Polsce lepiej.
2015-05-26 14:16:49 Autor: btw
---.dynamic.gprs.plus.pl
@mNk: To nie tramwaj kolego...
2015-05-26 14:20:48 Autor: soad1
---.dynamic.chello.pl
Powyżej 160km/h można na ten moment jechać fragmentem CMK natomiast na linii Bydgoszcz - Warlubie
jest kilkanaście kilometrów do 160 km i warunkach testu mogło nastąpić niewielkie
przekroczenie. Natomiast osobiście sądzę że testy powyżej odbędą się dopiero na CMK podczas
badania ETCS. Osłony będą montowane po zakończeniu testów
2015-05-26 14:24:25 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
W odpowiedzi na post gosc:
"Gratuluje! Nawet jezeli DART troche ustepuje podobnym zachodnim konstrukcjom, szanowni Czytelnicy,
uswiadomcie sobie ile polska gospodarka musi nadgonic po transformacji ustrojowej.
Kupujmy polskie i tylko polskie produkty. Tylko dzieki temu bedzie w Polsce lepiej."
A możesz powiedzieć co w tym Darcie (oprócz blachy, farby, foteli, laminatu, uszczelek, okien,
kabli, wtyczek i złączek) jest polskiego?
2015-05-26 14:28:34 Autor: gosc
---.svt.ntnu.no
do Malopolanin
'Produkt' to nie tylko rzecz, to rowniez usluga, kazda wartosc dodana. Nawet jezeli wykonanany z
komponentow wyprodukowanych poza Polska, zaprojektowany zostal u nas. A z czasem - mam taka nadzieje
- i polskich komponentow bedzie wiecej...
Pozdrawiam
2015-05-26 14:29:39 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ mNk

Jedne drzwi są dlatego, że puciongami TyeLKa nikt już w PL nie jeździ, bo i one są zbyt drogie
z punktu widzenia przeciętnego polskiego biedaka. Taryfa PKP Yntersyfy jest skrojona pod dochody
mieszkańców metropolii, biedacy w zamyśle PO mają wytracać się sukcesywnie w ciasnych busach
na wąskich drogach.
2015-05-26 14:30:23 Autor: PKL
---.warszawa.vectranet.pl
Jeżeli przekroczył 160km/h to trzeba było zwołać komisję wypadkową tam 160km/h jest
maksymalną prędkością jazdy PESA ponad prawem i przepisami kolejowymi? A pozytywne opinie
maszynistów to tych co ich PESA wynajęła i im płaci więc trudno żeby były inne. Jak
pojeżdżą maszyniści z PKP IC lub KM którzy muszą na co dzień użerać się z wyrobami tej
manufaktury to będzie można mówić o jakiejś obiektywnej ocenie a nie same propagandowe
slogany..
2015-05-26 14:37:38 Autor: Małopolani
---.116.200.66
W odpowiedzi na post gosc:
"do Malopolanin
'Produkt' to nie tylko rzecz, to rowniez usluga, kazda wartosc dodana. Nawet jezeli wykonanany z
komponentow wyprodukowanych poza Polska, zaprojektowany zostal u nas. A z czasem - mam taka nadzieje
- i polskich komponentow bedzie wiecej...
Pozdrawiam"
Widać jak na dłoni, że Pesa jest jedynie montownią zachodnich podzespołów. Oszuści z
Bydgoszczy zapowiadali, że udział krajowych poddostawców będzie wynosił przynajmniej 70
procent. Tymczasem, żaden istotny podzespół nie jest krajowy. To co wymieniłem to w gruncie
rzeczy "popierdółki".
2015-05-26 14:48:04 Autor: pasazer1
---.play-internet.pl
Zastanawiam się czy te drzwi w środku wagonu to dobry pomysł - przestrzeń pasażerska jest wtedy
nad kołami.
Czy efektem nie jest większy hałas w części pasażerskiej ?
2015-05-26 15:26:29 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
^^ Naczelny troll Tomasz P. już przecież wszystko wyjaśnił - 1 drzwi są dlatego, żeby
wygaszać nieliczny popyt na pociągi PKP IC.
2015-05-26 15:33:53 Autor: FRanek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
"...A która linia...."? Bydgoszcz - Gdańsk - Gdynia po rewitalizacji.
2015-05-26 15:39:44 Autor: ep40
---.rzeszow.mm.pl
W odpowiedzi na post Małopolani:
"Widać jak na dłoni, że Pesa jest jedynie montownią zachodnich podzespołów. Oszuści z
Bydgoszczy zapowiadali, że udział krajowych poddostawców będzie wynosił przynajmniej 70
procent. Tymczasem, żaden istotny podzespół nie jest krajowy. To co wymieniłem to w gruncie
rzeczy "popierdółki"."
Inni producenci w takim rozumieniu też są wtedy tylko montowniami, Alstom w Coradia Lint stosuje
Powerpacki MTU czyli jest montownią, nie byłby gdyby stosował silniki i skrzynie własnej
produkcji. Ten argument nie ma racji, Dart jest pociągiem polskiej produkcji i to się liczy.
Mogliby owszem stosować aparaturę Medcomu zamiast dziadowskiego Ingeteam, lecz nawet i to nie
umniejsza polskości Darta.
2015-05-26 15:43:59 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
A ja chętnie zobaczę jakieś wyliczenia, w których Pesa udowadnia, że udział krajowych
poddostawców wynosi min. 70%.
2015-05-26 16:16:46 Autor: agv
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Wyglada ok, ale sam przód nie wygląda na zbyt opływowy i dziwi mnie czemu polscy producenci nie
zabudowują dachu.

Jak zwykle u pesy, jak będzie z:
-hałasem wewnątrz
-szczelnością drzwi/okien
-koszmarnym piskiem podczas ruszania
-awaryjnością
-działaniem w niskich temperaturach
-"zupełnie przypadkowym" serwisem wszystkich składów jednocześnie
-ogólną jakością wykonania i użytymi materiałami

Jeśli będzie tak jak dotychczas to, chciałbym im życzyć bardzo duzo powodzenia bo napewno im
sie przyda.
2015-05-26 16:25:02 Autor: Gnowak
---.zetorzeszow.pl
Odcinkami Bydgoszcz - Tczew
2015-05-26 17:03:57 Autor: DO GORAL
---.dynamic.mm.pl
[Admin: zmoderowano]
[Admin:zmoderowano]
2015-05-26 17:19:13 Autor: zeus04
---.play-internet.pl
Zgoda buduje :)
2015-05-26 17:23:31 Autor: Kalle Blomkvist
---.free.aero2.net.pl
Nie, żebym się czepiał, ale według Twojego rozumowania, komisję powinni zwołać także wtedy,
gdy ED250 osiągnął 293 km/h na CMK, przecież tam szlakowa wynosi "tylko" 200.
2015-05-26 17:24:46 Autor: Kalle Blomkvist
---.free.aero2.net.pl
W odpowiedzi na post Kalle Blomkvist:
"Nie, żebym się czepiał, ale według Twojego rozumowania, komisję powinni zwołać także wtedy,
gdy ED250 osiągnął 293 km/h na CMK, przecież tam szlakowa wynosi "tylko" 200."
To było oczywiście do PKL, nie wyświetliło cytatu jego wypowiedzi.
2015-05-26 17:31:43 Autor: ep40
---.rzeszow.mm.pl
Dobrze, że testy Darta przebiegają pomyślnie.
2015-05-26 17:32:35 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Autor: DO GORAL

Pudło ;) W niedzielę, 2 tyg. wcześniej, w 2011 r., 2010 r. i 2007 r. głosowałem na PO/BK. Co Ty
na to?

Co oczywiście nie zmienia faktu, że uważam PO za kompletnie wypraną z jakichkolwiek realiów
partię władzy, która już dawno powinna dostać od wyborców czerwoną kartkę.
2015-05-26 17:37:37 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Autor: DO GORAL

Zresztą nie wiem, czy rząd PiSu spowodowałby, żeby mi się lepiej żuło ;) Od żucia - szczawiu
i mirabelek oczywiście - jest raczej właśnie PO, a dokładniej ich znany poseł niejaki Stefan
Konstanty N. z Łodzi.
2015-05-26 17:39:13 Autor: hubert1
---.dynamic.chello.pl
No proszę, przekroczył 160! Co za sensacja na pierwszą stronę od pierwszego zdania. Święto! Ja
tam jednak czekam na owe 250. Może te lusterka wtedy mu oberwie?
2015-05-26 17:42:08 Autor: raff
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Trasa do Jeleniej Góry to bardzo dobry wybór. Fajnie, że w końcu pojawi się nowy sprzęt na tej
trasie. Jakaś promocja cenowa na bilety i już fajna konkurencja dla KD, które miały puszczać
nowoczesne Impulsy, a jeżdżą głównie stare złomy, lekko podrasowane z zewnątrz, żeby
ładniej wyglądały.

Zastanawia mnie, czy pojadą też dalej do Szklarskiej Poręby? Obecnie wszystkie TLK na tej trasie
jadą aż do Szklarskiej.

Ciekawe, czy pojawią się na testach też na linii 274.
2015-05-26 17:50:52 Autor: Mareu
---.free.aero2.net.pl
"161 km/h - i to nie jest nasze ostatnie słowo! "
Hmm, raczej ostatnie, bo wskaźnik prędkości jest wyskalowany tylko do 160 km/h.
Flirt ma zegar do 200 km/h, a przy 160 jedynie czerwoną kropeczkę.
2015-05-26 18:10:43 Autor: zeus04
---.play-internet.pl
A ciekawe czy ma sprężarkę tyku-tyku? ;)
2015-05-26 18:26:16 Autor: Sir Galahad
---.jeleniagora.vectranet.pl
Pociągi Jelenia Góra - Wrocław - Lublin jeździły przez wiele lat i były bardzo popularne. Jako
dziecko w latach 80tych często jeździłem z rodzicami w odwiedziny do Radomia tym pociągiem. Nie
wiem co "bezsensownego" jest w tej trasie.
2015-05-26 19:09:53 Autor: Kristt
---.dynamic.chello.pl
Dla mnie produkty PESy wyróżniają się jednym: hulającą po łbie wichurą z klimatyzacji.
Jakoś w pendolino tego paskudnego nawiewu nie czuć. Ot, niby drobiazg, prawda?
2015-05-26 19:31:58 Autor: huciński PL
---.dynamic.chello.pl
Trzeba przyznać że ED 161 "Dart", całkiem dobrze się prezentuje, w mojej ocenie nawet lepiej
niż Flirt3, od Stadlera, (ów Flirt jakoś bardziej zapisuje się w pamięci, jako pociąg ŁKA,
gdzie wygląda bardzo dobrze, jako krótki, typowy, aglomeracyjny "tramwajo - pociąg").

Ale do ED 250 "pendolino" to jednak (z wyjątkiem ceny) ustępują. Ot, "Flirty" i "Darty", wpisują
się w zwykłą, cykliczną wymianę taboru, można by tak powiedzieć. Natomiast projekt
"pendolino" - choć jeszcze nie do końca wykorzystany, ale to inna i lepsza (póki co) jakość na
szynach. Choćby ładne opływowe kształty całego pudła ED 250, u "Flirta3 i Darta" tego nie ma,
i pewnie paru innych rozwiązań...

Może kiedyś, któryś z naszych rodzimych zakładów, zrealizuje pociągi, w oparciu o pomysły
naszych projektantów, inżynierów i "designerów", którymi to będzie można zadziwić cały
przewozowy rynek na kolei w Europie (???).
2015-05-26 19:41:05 Autor: marek 66
---.185.134.40
W odpowiedzi na post Sir Galahad:
"Pociągi Jelenia Góra - Wrocław - Lublin jeździły przez wiele lat i były bardzo popularne. Jako
dziecko w latach 80tych często jeździłem z rodzicami w odwiedziny do Radomia tym pociągiem. Nie
wiem co "bezsensownego" jest w tej trasie."
@ Sir Galahad:

Bezsensowne jest to, że będzie jechał przez Wrocław. Zawsze największe bydło wsiada we
Wrocławiu.
2015-05-26 20:15:05 Autor: gomez
---.dynamic.mm.pl
Inny i ładny, chociaż bez osłon b. dużo traci i wygląda na niedokończony. Co do prędkości,
to wg. zamówienia pierwsze 20 szt. ma jeździć 160 km/h.
2015-05-26 20:34:43 Autor: ralliartur
---.play-internet.pl
Wczoraj go nagrałem jak wyjeżdżał z zakładu:

https://www.youtube.com/watch?v=-CLnW_ltqdY
2015-05-26 21:09:34 Autor: fareh
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Dart coraz bardziej zaczyna mi się podobać. Widok wnętrza wielce obiecujący. Wygląda to
wszystko naprawdę pozytywnie.
2015-05-26 21:28:48 Autor: adamos2
---.adsl.inetia.pl
że z Lublina do Wrocławia i Jeleniej Góry jedzie przez Warszawę, a krócej jest przez Radom,
Kielce, Częstochowę
2015-05-26 21:57:43 Autor: yaro
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Przez Warszawę może jechać (w końcu to przecież stolica), ale przez Wrocław??? To przecież
wciąż wieś.
2015-05-26 22:58:02 Autor: tzj
---.dip0.t-ipconnect.de
A mnie najbardziej przekonała informacja, że "dizajn został zaprojektowany".
2015-05-26 23:38:12 Autor: cham
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ojejejejej, 161 km/h "Przekroczył 160" - a jest w stanie do 176?
2015-05-27 01:14:50 Autor: ep40
---.rzeszow.mm.pl
Ciekawe jak na codzień będzie się sprawował Dart.
2015-05-27 07:37:01 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post ep40:
"Ciekawe jak na codzień będzie się sprawował Dart."
Zależy kto go poskładał. Jak doświadczeni np. elektromonterzy, to wszystko będzie dobrze :) Po
latach doświadczeń z Elfami - musi być dobrze.
2015-05-27 07:47:30 Autor: Gierek
---.10.1.25
Avatar
Gierek
Po zabudowaniu dołu będzie wyglądał świetnie, powala Flirty designem.
2015-05-27 07:48:26 Autor: Beneq
---.internetdsl.tpnet.pl
Ale ładny:)
2015-05-27 07:50:03 Autor: Beneq
---.internetdsl.tpnet.pl
Co w jego konstrukcji jest przygotowane na 200 kmh?
Proszę podać choć jedną rzecz.
2015-05-27 07:53:00 Autor: Gierek
---.10.1.25
Avatar
Gierek
@Beneq

A po co się martwisz na zaś? Zamówienie od PKP IC było na pociągi do 160 km/h, więc to o co
pytasz jest nieistotne. Jak PESA dostanie zamówienie na 200 km/h, to wtedy można pytać czy są w
stanie coś takiego stworzyć.
2015-05-27 08:21:42 Autor: fks
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
wnętrze ładne, chyba dzięki ciepłej kolorystyce. Ale ciemniej będzie niż w niejednym innym
składzie, jakieś niskie okna są.
2015-05-27 08:34:06 Autor: gyrek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Bardzo ciekawy materiał o bardzo ciekawym pociągu. Jestem Dartem bardzo pozytywnie zaskoczony,
wyszedł świetnie.
2015-05-27 08:48:26 Autor: Eurotram
---.internetdsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post agv:
"Wyglada ok, ale sam przód nie wygląda na zbyt opływowy i dziwi mnie czemu polscy producenci nie
zabudowują dachu.

Jak zwykle u pesy, jak będzie z:
-hałasem wewnątrz
-szczelnością drzwi/okien
-koszmarnym piskiem podczas ruszania
-awaryjnością
-działaniem w niskich temperaturach
-"zupełnie przypadkowym" serwisem wszystkich składów jednocześnie
-ogólną jakością wykonania i użytymi materiałami

Jeśli będzie tak jak dotychczas to, chciałbym im życzyć bardzo duzo powodzenia bo napewno im
sie przyda."
Awaryjnością,działaniem w niskich temperaturach... ale bzdury piszesz! Wielkopolskie Elfy akurat
bardzo ładnie jeździły,a zanotowałem ten fakt w warunkach,kiedy musiałem normalnie lód skuwać
z samochodu,a na zewnątrz bez bardzo ciepłej kurtki,czapki,szalika i rękawiczek przykro było
wychodzić!
2015-05-27 08:50:13 Autor: Eurotram
---.internetdsl.tpnet.pl
Jeszcze jedno wypadałoby zauważyć: ile czasu minęło między podpisaniem umowy z konsorcjum
Stadler-Newag i drugiej umowy z Pesą,a ile czasu upłynęło od testów Flirta w Żmigrodzie do
testów Darta na tej samej pętli...
2015-05-27 09:00:21 Autor: Gdynianin
---.19.244.254
Przy takim nawale pracy nieźle Pesa się spięła z Dartem
2015-05-27 10:12:22 Autor: tomek88
---.zetosa.com.pl
Dlaczego on nie ma tej dolnej zabudowy? Na wszystkich projektach dół jest bardziej zabudowany,
wtedy te drzwi na środku tak nie "odstają" na środku. Może jeszcze to dołożą.
2015-05-27 11:46:54 Autor: ktoś
---.dynamic.gprs.plus.pl
Pojazd jest zbyt ciężki i nie ma prawa być odebrany
Jednym z kryteriów oceny ofert w przetargu była masa składu, Pesa zadeklarowała masę mniejszą
od aluminiowego Flirta dzięki czemu wygrała przetarg. Jeśli teraz okaże się, że pojazd waży
tyle ile powinien ważyć skład tej długości z pudłami stalowymi to znaczy, że Pesa przegrała
przetarg. Przy projekcie dofinansowanym z EU w takiej sytuacji na dzień dobry Intercity traci
gigantyczną dotacje i nie zostanie mu nic innego jak nie odebrać za ciężkich składów.
2015-05-27 12:16:02 Autor: Abraxas
---.box3.pl
Jelenia nie potrzebuje Darta bo ma juz wygodna Sniezke,a taki tramwaj niech jezdzi z Wawy do Krakowa
ale nie 700 km ..na litosc boska..
2015-05-27 12:24:48 Autor: Black India Pale Ale
---.19.18.234
Niektórym przydałoby się zgolenie wąsów.

Pesa wiele rzeczy źle w przeszłości zrobiła, lecz teraz zaszła bardzo daleko, jeszcze kilka lat
temu nie do pomyślenia było, że coś jak Dart powstanie. Dart będzie jeździł z pasażerami i
będzie sukcesem dokonanym zgodnie z założeniami
2015-05-27 16:43:09 Autor: janos
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Abraxas:

A ty najlepiej wiesz, co potrzebuje Jelenia. Bardzo dobrze, że pojedzie do Jeleniej Góry,
najlepiej jeszcze żeby jechał do Szklarskiej. Turyści chętnie się przejadą nowym nabytkiem do
atrakcyjnego kurortu turystycznego (fajna reklama Szklarskiej i Jeleniej). Mieszkańcy też nie
pogardzą (zważywszy na fakt, że linią jeleniogórską pogardziły Koleje Dolnośląskie, które
wycofały obiecane Impulsy i zamiast nich puszczają same złomy). Brawa dla IC!

Do Krakowa szkoda Dartów, gdzie linie kolejowe praktycznie już są w rozsypce.
2015-05-27 17:25:43 Autor: Beneq
---.dynamic.chello.pl
Martwię się, bo Pan Berg mówił, że konstrukcja przystosowana do 200 km/h i więcej, a tam są
elementy na 160 km/h :)
2015-05-27 19:04:23 Autor: gosc z Uk
---.bb.sky.com
Czy jak ktos idzie do salonu mercedesa i chce kupic zwykla wersje z pretkoscia np 200km/h to czy
dadza mu ten sam model z lepszym wyposazeniem i wiekszym silnikiem z predkoscia np 280km/h za ta
sama cene tak poprostu dla kaprysu? W jednym modelu samochodu sa montowane rozne silniki zawieszenia
hamulce i inne rzeczy a samochod wyglada tak samo tylko mozliwosci ma inne i cene oczywiscie wiec
wiecej wyobrazni panowie
2015-05-27 19:27:32 Autor: GOŚĆ
---.dynamic.chello.pl
W odpowiedzi na post Abraxas:
"Jelenia nie potrzebuje Darta bo ma juz wygodna Sniezke,a taki tramwaj niech jezdzi z Wawy do Krakowa
ale nie 700 km ..na litosc boska.."
Po jakiego diabła Wawa - Krk, skoro mają Pendolino z Happy Hours
2015-05-28 08:10:31 Autor: asz
---.centertel.pl
Wczoraj nad ranem około 3 ciej śmigał z Gąsocina na Nasielsk , nawet fajnie wygląda.
2015-05-28 09:53:39 Autor: Sven
---.free.aero2.net.pl
Żałosne wideo. Kto dał do niego taką swojską muzykę -.-
Mogli dać nowoczesną muzykę jak z filmów innych firm.
Brakuje tylko pań z zespołu pieśni i tańca Śląsk -.-
2015-05-28 13:59:34 Autor: mikol
---.play-internet.pl
pendolino+pesadart,złom za złomem o wart
2015-05-28 14:28:29 Autor: mae
---.tktelekom.pl
To jest ten polski super pojazd wysokich prędkości? 161 km/h?
A myśmy jakieś badziewne pendolino w 2007 roku kupili...
  •  Grupa Azoty Koltar sprzedaje wagony towarowe

    Grupa Azoty Koltar sprzedaje...

  •  Zajezdnia tramwajowa w Olsztynie przed przyjazdem Tramino (zdjęcia)

    Zajezdnia tramwajowa...

  •  Szklane dachy głównych hal dworca Łódź Fabryczna gotowe

    Szklane dachy głównych hal...

  •  PKP Intercity nagrodziło milionowego pasażera Pendolino (zdjęcia)

    PKP Intercity nagrodziło...

  •  Pierwsze elementy sieci trakcyjnej dla tramwajów w Olsztynie (zdjęcia - cz. 2)

    Pierwsze elementy sieci...

 
nie ma
 
Newsletter