rss facebook twitter Pokaż panel
Praca
Katalog Kolejowy
Najnowsze wiadomości
więcej »
Konferencje
Partnerzy portalu:
Kategoria: Prawo i polityka
Data dodania: 2015-12-17 17:25:28
(źródło: Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy)
Kolej PL.2020 – nowy plan dla kolei [pobierz]

Połączenie PKP PLK i PKP SA w Nowe PKP, utworzenie rządowej agencji ds. kolei i wspólny bilet na wszystkie przejazdy kolejowe – to najciekawsze punkty obszernego programu, który przygotowali związani z PiS eksperci pod przewodnictwem Andrzeja Wacha, byłego prezesa PKP SA.

 Fot. Patryk 98, SM42.pl Fot. Patryk 98, SM42.pl
 rys. PL.2020 rys. PL.2020

Zespół ekspertów, analityków rynku kolejowego i menadżerów branży kolejowej z sektora prywatnego i publicznego po ponad półrocznych pracach przygotował wstępny plan dalszego rozwoju  kolei w Polsce pod nazwą KolejPL2020. Program zaprezentowali dziś w Warszawie jego autorzy: były prezes PKP Andrzej Wach (obecnie PORR Polska Construction), były prezes PKP Intercity Janusz Malinowski (Łódzka Kolej Aglomeracyjna), były prezes PKP Polskie Linie Kolejowe Zbigniew Szafrański (Instytut Kolejnictwa), były prezes Cargospedu Daniel Ryczek  (RailLogix B.V.) oraz były prezes PKP Informatyka Marcin Trzaska (Stowarzyszenie Inicjatywa dla Infrastruktury).

Inicjatorem stworzenia projektu był Andrzej Wach, ale impuls wypłynął z kręgów PiS. Choć grupa ekspertów zastrzega, że nie jest to na razie program Ministerstwa, to zaznacza że minister Adamczyk go zna i popiera. Celem publikacji jest wywołanie merytorycznej dyskusji o docelowej wersji programu. – Nie jesteśmy obecnie w strukturach grupy PKP, każdy ma swoje życie zawodowe, ale chcemy pomóc określić jak kolej ma wyglądać za pięć lat – mówi Andrzej Wach. Jak podkreślał, program jest rozwinięciem zapisów programu PiS i będzie odniesieniem w dyskusji nad docelową wersją planu. Celem planu jest dogonienie przez Polskę poziomu Unii Europejskiej w efektywności i nowoczesności przewozów kolejowych.

Zwiększyć rolę kolei

– Dotąd wszystkie programy strategiczne dotyczące kolei zakładały jej ograniczanie. My przedstawiamy projekt programu, który oznacza rozwój kolei – podkreślił Zbigniew Szafrański. Autorzy chcą osiągnąć konkretne cele: zwiększyć liczbę pasażerów o 90 mln, poprawić efektywność wydatkowania środków unijnych i zwiększyć efektywność wykorzystania linii kolejowych. Jak zaznaczają, Polska jest w tym aspekcie dopiero na 14. miejscu w Unii Europejskiej. krajów UE. Polska uruchamia 11 par pociągów w dobie na przeciętniej linii kolejowej,  a średnia dla UE to 22 pociągi.

– Chcemy stworzyć architekturę organizacyjną i finansową dla funkcjonowania kolei. Przyszedł czas na to, żeby stworzyć docelowe rozwiązania, a nie doraźne oddziaływania – mówił Wach. Jak podkreślił, program przygotowały te same osoby, które odpowiadały za uruchomienie w 2007 roku inicjatyw związanych z organizacją przewozów podczas Euro 2012. Stąd skojarzenia nazwy projektu PL 2020 z Mistrzostwami Europy.

Autorzy podkreślają, że należy natychmiast przyspieszyć realizację inwestycji kolejowych, ponieważ w najbliższej perspektywie unijnej do wydania jest 67 mld złotych. A już teraz poślizg w jej realizacji liczy dwa lata. Zwiększenie sprawności realizacji inwestycji ma się odbyć m.in. poprzez ustabilizowanie rynku wykonawców, usprawnienie wewnętrznego procesu podejmowania decyzji przez służby zarządcy, wprowadzenie standardowych wzorów specyfikacji, OPZ i umów oraz utworzenie spółki „PKP Inżynier” do prowadzenia nadzoru inwestorskiego w imieniu zarządcy.

Jedno Nowe PKP

Jednym z najważniejszych punktów propozycji jest głębokie przekształcenie PKP SA – poprzez przeniesienie majątku niezbędnego do obsługi pasażerów do PKP PLK i utworzenie z obu spółek owego, silnego podmiotu zarządzającego kompletną infrastrukturą kolejową o roboczej nazwie Nowe PKP.

Nowa spółka w całości zarządzałaby infrastrukturą i prowadziła ruch kolejowy. Jednocześnie wyłączone z PKP zostałyby funkcje właścicielskie, które przejęłoby ministerstwo. Linie i tereny kolejowe, po pozbyciu się zbędnych nieruchomości, przeszłyby na własność Skarbu Państwa, a np. dla projektów deweloperskich, zarówno w formule PPP, jak i we współpracy z samorządami, powierzane byłoby tworzonym podmiotom celowym. Autorzy zakładają też odzyskanie kontroli nad majątkiem energetycznym kolei.

Superagencja ds. kolei

Według założeń propozycji, funkcje operacyjne, wykonywane obecnie przez Ministerstwo Transportu względem zarządców i przewoźników przejęłaby Agencja Rozwoju Transportu Kolejowego (ARTK). Miałaby ona szereg kluczowych funkcji i odpowiadała za funkcjonowanie sektora kolejowego a być może całego sektora transportu (to jedna z kwestii, którą autorzy chcą poddać do dyskusji.

Pierwszą funkcją ARTK byłoby wprowadzenie nowego modelu kształtowania stawek dostępu do torów z obecnego kosztowego na model rynkowy. Model, w którym wysokość stawek dostępu jest bezpośrednio powiązana z kosztami po stronie PKP PLK nie sprawdził się – uważa były prezes spółki zarządzającej infrastrukturą Zbigniew Szafrański. Jak wskazuje, stawki dostępu powinny być elementem strategii transportowej kraju, ponieważ ich wysokość kształtuje popyt na usługi przewozowe. Preferencyjne stawki dla wybranych towarów czy kierunków przewozu byłyby jednym z elementów poprawienia konkurencyjności kolei.

Zadaniem ARTK byłoby także planowanie i zamawianie przewozów o charakterze usługi publicznej, zawieranie umów z przewoźnikami, czy rekompensaty ulg ustawowych,. Obowiązkiem ARTK będzie racjonalizacja poziomu wypłacanych rekompensat, zarówno przez motywowanie beneficjentów rekompensat do obniżki kosztów, jak też pobudzanie potoku pociągów na sieci kolejowej przez odpowiednie kreowanie poziomu stawek dostępu do infrastruktury.

Jeden bilet na całą podróż

Wprowadzenie wspólnego biletu dla wszystkich połączeń pasażerskich jest przez autorów programu wskazywany jako jeden z punktów, który należy zacząć wprowadzać natychmiast. Te obowiązki miałaby na siebie wziąć PKP Informatyka – powiększona o działy IT przejęte z PKP Polskie Linie Kolejowe.

Do udziału w centralnym systemie biletowym byliby związani wszyscy przewoźnicy – łatwo to uzyskać, ponieważ korzystają oni z publicznego dofinansowania czy zwrotów ulg. Operatorzy kolejowi w swojej gestii mieliby sprzedaż biletów, ale to PKP Informatyka dostarczałaby im narzędzia do wpięcia się do systemu. Jak tłumaczy Marcin Trzaska z Inicjatywy dla Infrastruktury, opracowanie nowego systemu potrwa maksymalnie trzy lata.

Silni przewoźnicy narodowi i pool taborowy

Autorzy podkreślają, że samorządowi przewoźnicy sprawdzili się i należy wspomagać samorządy w ich rozwoju oraz usamorządowić SKM Trójmiasto. Przewidują miejsce na rynku zarówno dla PKP Intercity (w przyszłości być może wprowadzonego na giełdę), jak i Przewozów Regionalnych. Ta spółka miałaby utworzyć w swoich ramach ogólnodostępny pool taborowy.

Jak tłumaczy Janusz Malinowski, wiceprezes ŁKA, wypożyczalnia taboru pozwoliłaby przewoźnikom samorządowym na większą elastyczność w kształtowaniu oferty, ponieważ zwiększenie przewozów nie wiązałoby się z koniecznością zakupu taboru na 30 lat. – Mamy też jasne sygnały, że właśnie poprzez poole taborowe będzie najłatwiej aplikować o unijne środki na tabor w nowej perspektywie unijnej – dodaje Zbigniew Szafrański. Planowane i inwestycje w tabor dalekobieżny i regionalny sięgają odpowiednio 4 i 5 miliardów złotych.

Ważna ma być również rola PKP Cargo, jako spółki wiodącej. Autorzy nie przewidują zmian właścicielskich ani tego przewoźnika, ani PKP LHS, ale ich rozwój ma wspomóc ożywienie transportu towarów. Jednym z elementów realizacji tego celu ma być uproszczenie korzystania z bocznic przez prywatne firmy, bo obecny model ogranicza dostęp do kolei. Z prawie 3 tys. punktów załadunkowych na sieci zaledwie 1100 jest zdolnych do przyjęcia pociągów, a tylko połowa z nich jest wykorzystywana. Rewitalizacja bocznic byłaby dofinansowywana przez Skarb Państwa. – Przedsiębiorstwa bardzo dbają o każdą wydaną przez siebie złotówkę, nawet jeżeli drugą dołożyło państwo – wskazuje Andrzej Wach.

Powrót do KDP

Jak podkreślił Wach, zawieszenie projektu budowy Kolei Dużych Prędkości było błędem, z którego trzeba jak najszybciej się wycofać. Mimo przyjętego przebiegu trasy, na działkach, po których w przyszłości ma przebiegać szybka kolej wydawane są warunki zabudowy. Autorzy postulują powrót do projektu i rozpoczęcie procesu wykupu działek.
– Nie przesądzamy, kiedy powstanie linia Ygrek ale nie ma wątpliwości, że przy budowie w kraju setek kilometrów autostrad jedna kolejowa „autostrada” jest potrzebna – mówi Wach. Jak dodaje Janusz Malinowski, w perspektywie roku 2030 czasy przejazdu oferowane przez kolej w standardzie 160 km/h nie będą atrakcyjne, ponieważ by wygrać z samochodami, czas przejazdu koleją musi być mniejszy o 40 procent.

Finansowanie kolei

W zakresie finansowym koncepcja zakłada również przeorganizowanie Funduszu Kolejowego, do którego trafiałyby wszystkie środki z budżetu państwa i – być może – także opłaty za dostęp do infrastruktury kolejowej.

Fundusz zapewniałby w ten sposób wszystkie środki państwowe potrzebne na kolej, w tym dotacje do przewozów, utrzymania infrastruktury czy pieniądze na inwestycje. Jedną z korzyści byłoby to, że środki na inwestycyjne nie „przepadałyby” w przypadku niewokrzystania w danym roku budżetowym.

Bezpieczeństwo na wzór brytyjski

Jedną z bolączek obecnego systemu wskazanych przez Zbigniewa Szafrańskiego jest to, że na sieci obowiązują oddzielne instrukcje wszystkich podmiotów kolejowych i trudno sprawdzić ich spójność. Zdaniem zespołu przepisy bezpieczeństwa powinny być opracowywane przez podmiot wzorowany na brytyjskim Railway Safety & Standards Board lub polskiej Krajowej Radzie Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.

Przepisy miałyby rangę rozporządzenia. – Chodzi o to, żeby nie powstawały mechanizmy pozwalające oszczędzać na kwestiach bezpieczeństwa – tłumaczy Szafrański. Kolejnym założeniem związanym z bezpieczeństwem jest centralna ewidencja czasu pracy maszynistów.

Program do dyskusji

Mimo obszernego tematu prezentacji, autorzy podkreślali, że przedstawiony przez nich program to na razie zarys, który chcą poddać do dyskusji. To podejście ma stać w opozycji do dotychczasowych działań, w których konsultacje społeczne przeprowadzano na końcu. – Nie mamy monopolu na jedyne słuszne rozwiązania. Czekamy na wszystkie uwagi – zapewnił na koniec Andrzej Wach.

Pobierz zarys programu Kolej PL.2012 [pdf]

Napisz do autora :

Podziel się ze znajomym
RK Logo
Wpisz kod z obrazka : Kod obrazkowy
3 Array
Komentarze:
2015-12-17 17:42:06 Autor: plejer
---.dynamic.chello.pl
hehe lewackie zaciągi pisu. Agencja sterowania centralnego :D Nic co jest zarządzane przez
państwo nie działa dobrze. Szczególnie gdy za zarządzanie biorą się konfidenci, którzy
przyjmują prezenciki. Tworzenie kolejnych agencji ma tylko i wyłącznie stworzenie miejsc pracy
dla sympatyków jedynej słusznej partii.
Dalej "ożywienie transportu towarów w PKPC". Ani jednego argumentu jak to zrobić. Ten tekst to
bełkot. Pisowcy rzucili parę losowych haseł i się cieszą :D
2015-12-17 17:51:50 Autor: RuruMaHobi
---.centertel.pl
KDP - tak.
Usamorządowienie SKM Trójmiasto - tak.
Przejście WKD pod przepisy tramwajowe - tak.
Czyli 3 x tak!

W końcu dobre pomysły na kolej.
2015-12-17 17:55:24 Autor: Admc
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Wspólny bilet kolejowy to jest to! Na początek trzeba wrócić do możliwości kupna biletu
miesięcznego na wszystkich przewoźników obsługujących daną trasę (w szczególności PKPIC +
PR).
2015-12-17 17:57:38 Autor: InfoIC
---.opera-mini.net
W końcu ktoś rozsądnie mówi o wspólnym bilecie i mam wrażenie ma pomysł i wie jak to zrobić,
nie jak "główny ekspert IT z PKP BP", który od czterech lat tylko mówi, a biletu jak nie ma tak
nie ma, natomiast 2 potężne awarie... to nic.
2015-12-17 18:07:35 Autor: Fachowo
---.146.139.116.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Trochę nowego, trochę starego. Widzę tu sporo rozsądku. Poukładanie stawek dostepowych,
wspólny bilet, i w pewnym sensie powrót do normalności, szczególnie w obszarze biletowym...

Gratuluję rozwagi i pomysłów.

Jedna uwaga. 3 lata to raczej bezpieczni scenariusz. Poukładanie kwestii handlowych i dostepowych,
gdyby się spiąć, można doszlifować w rok, w kolejnym roku przetestować... I go ahead. 2 latka
wystarczą.

Powodzenia!
2015-12-17 18:08:15 Autor: kolejTAR
---.is.net.pl
Chyba najpierw wypadaloby ZROWNAC taryfe Ex do taryfy TLK/Posp/D ewentualnie z platnymi miejscowkami
do Ex/EC/EIC Pendolino a obecna taryfe w TLK/IC obnizyc do taryfy osobowej.Wtedy pasazerowie sami
przyjda! Do tego last minute,bahncard i tyle..no i oczywiscie wspolny bilet! Nasuwa sie tez pytanie
czemu nie scalic PICu z reszta przewoznikow i wydzielic OPM i sekcja regionalna.Do tego regionalne
ekspresy w dlugich relacjach.proste?chyba tak..
2015-12-17 18:09:36 Autor: mech cargo
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Czas pracy maszynistów w końcu coś dobrego dla bezpieczeństwa!
2015-12-17 18:10:46 Autor: grzegorz
---.ifpilm.waw.pl
PLK + PKP S.A., czyli dalej PLK jako spółka mająca zarabiać na siebie, a GDDKiA jako agenda
rządowa, której należy się finansowanie jak psu micha.

Powrót do wielkiego PKP, likwidacja gimnazjów, do szkoły 7-latki... To wszystko już było, za
czasów słusznie minionych. PiS niby nie kocha komuchów, ale sentyment do tamtych rozwiązań
czuć mocny. Problem w tym, że to, że niektóre rozwiązania wówczas były dobre nie oznacza, że
teraz też będą. Coś się w tym kraju ostatnimi czasy zmieniło.

KDP - zgoda, nie będziemy rozwijać transportu lotniczego, żeby szybko wozić ludzi między
miastami oddalonymi o 200-300 km.
2015-12-17 18:17:55 Autor: Jest
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Wreszcie sensowny, strategiczny plan. Czekaliśmy na to 8 lat.
2015-12-17 18:23:14 Autor: Pytanie
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Bardzo podoba mi się pomysł z parkiem taborowym.
2015-12-17 18:30:39 Autor: kojot
---.centertel.pl
Nic dodać nic ująć. Doświadczenie (na kolei i w biznesie), bez kolesiów i zatrudniania nowo
upieczonych absolwentów z jedynej słusznej uczelni na najwyższe stanowiska, i będzie OK.

Fajnie, że ktoś w końcu przejrzał się brytyjskim wzorom dla kwestii bezpieczeństwa. To takie
proste, nie potrzeba wydawać milionów na consulting.

Powodzenia!
2015-12-17 18:36:24 Autor: ///
---.dynamic.chello.pl
Na nic nowe ptojekty dopóki nie pozbędzie sie przerostu zatrudnienia w spółkach. Zwolnić 1/3
zbędnej biurwy a pieniądze od razu się znajdą
2015-12-17 18:38:04 Autor: wdr
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Avatar
wdr
Brak kluczowej zmiany. PLK nie powinna być spółką, ale agendą rządową t.j GDDKiA.
2015-12-17 18:45:37 Autor: łoś super ktoś
---.centertel.pl
nareszcie jakiś spójny i przemyślany plan!!!! i to pisany przez ludzi znających się na kolei a
nie jakiś elegancików z EY albo innej hołoty...już parę lat temu miał być zbudowana wokół
PLKi grupa infrastrukturalna i szkoda że wtedy nic z tego nie wyszło. Apeluję do ministerstwa o
poważna podejście do tego tematu!!
2015-12-17 18:50:05 Autor: sss3
---.223.vegawlan.pl
"Polska uruchamia 11 par pociągów w dobie na przeciętniej linii kolejowej, a średnia dla UE to
22 pociągi."

Czyli Polska jest idealnie średnia ;) 11 par to właśnie 22 pociągi.

Co do propozycji - idealnie oczywiście by było gdyby kolej była prywatna i bez dotacji.
Infrastruktura mogłaby być państwowa (jak drogi) ale przewoźnicy powinni potrzebować
pasażerów (jak busy).
Ale tego oczywiście PiS, jako socjaliści, nie zrobi. Skoro więc i tak to musi być
państwowe/samorządowe to chyba lepiej żeby było oficjalnie państwowe niż nibyprywatne jak
teraz.
2015-12-17 18:55:22 Autor: onerail xd
---.adsl.inetia.pl
Moim zdaniem lepszym rozwiązaniem byłoby połączenie PKP PLK, PKP SA, PKP Utrzymanie, PKP
Budownictwo, xCity Investment i PKP Energetyki (po renacjonalizacji) w jedną dyrekcję rządową o
nazwie roboczej Polska Infrastruktura Kolejowa.
Pozwoliłoby to obniżyć koszty zarządzania, pozbyć się rad nadzorczych oraz uprościć
kierowanie. Akcje pozostałych spółek powinny zostać przekazane bezpośrednio do Skarbu Państwa.
Wyjątkiem mogłoby być tu PKP SKM, które można usamorządowić. Oprócz tego warto rozważyć
konsolidację IC i PR.
2015-12-17 19:08:13 Autor: juniorinho
---.dynamic.chello.pl
Ktoś znalazł cały program? Bo mi się nie udało..
2015-12-17 19:14:07 Autor: Wesoły Romek
---.bielsko.dialog.net.pl
Oto wizerunek jednego z wiceprezesów, który NADAL zasiada w zarządzie jednej ze
spółek kolejowych:
[Admin: zmoderowano]
[komentarz zmoderowany]
2015-12-17 19:18:25 Autor: asm.huciński.
---.dynamic.chello.pl
- KDP Warszawa - Łódź - Wrocław (i wyjście w stronę Wiednia/Bratysławy i Pragi).
Warszawa - Łódź - Poznań (wyjście w stronę Berlina/Hamburga).
Te dwie linie pod v - 300 - 350 km/h. Koniecznie gotowe w 2030 r. max.
Kraków (nowy łącznik Kraków - Kozłów) do CMK - Warszawa - (łącznik Legionowo -
Nasielsk) - E 65 - Gdańsk. Linia pod v 200 - 250 km/h. Zrealizowana jak najszybciej się da, bo w
tym ciągu o charakterze 'południkowym' mamy obecnie największe potoki pasażerskie stałe, oraz
wzmacniane dodatkowo w sezonie wakacyjnym.

W oparciu o CMK i "pendolino" (na początek) powinna zostać wydzielona spółka z "PKP IC" która
będzie notowana na GPW i realizowała przewozy dalekobieżne na zasadach komercyjnych, poszerzana w
miarę możliwości o kolejne relacje dalekobieżne, oraz k.d.p. w przyszłości.
2015-12-17 19:24:16 Autor: psażer.
---.dynamic.chello.pl
Po latach banksterki i chorej ideologizacji wreszcie idzie normalność.
Mimo tej całej sterowanej przez media histerii Polacy dzięki takim programom jak ten mogą
utwierdzić się w słuszności swojego wyboru.
2015-12-17 19:30:42 Autor: asm.hucinski
---.dynamic.chello.pl
c.d.
Pozostałość po wydzieleniu z "PKP IC" s- ki - notowanej na GPW, połączyć z resztą "PR" w
jedną spółkę nastawioną, na przewozy dotowane z budżetu państwa.
Ogólnodostępną, docierającą i obsługującą przewozy między wojewódzkie, raczej jako typowa
kolej średnio - dystansowa, wydłużana okresowo w miarę rosnących potrzeb przewozowych, np. do
kurortów nadmorskich w wakacje, czy w okresach wzmożonych podróży (1 XI, okres świąteczno -
noworoczny, ferie zimowe itd.).

Należy budować system komunikacji pomocniczo - dowozowej do tego typu kolei, aby zwiększyć jej
rejon oddziaływania i zasięg. To bardzo ważne, autobusowa komunikacja pomocnicza, najlepiej w
ramach wspólnej oferty przewozowej i na jednym tym samym bilecie.
2015-12-17 19:32:18 Autor: Antybankomat
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Wreszcie jest niezły pomysł. Do tej pory jedyny pomysł banksterów to sprzedać i zatrudnić
partyjnych kolesiów, bez wiedzy za dużą kasę, której na kolei nikt do tej pory nie widział.
Infrastruktura kolejowa powinna pozostać w rękach Państwa i Nowe PKP wygląda, że jest szansą
na stabilny, przemyślany rozwój i uzyskanie synergii w ramach grupy infrastrukturalnej.
2015-12-17 19:38:16 Autor: Antonek
---.eth.static.mgts.by
@psażer
Ładnie napisałeś, możesz zgłosić się do posła prowadzącego po swoje 25 gr za wpis. A
merytorycznie: ten program zrobi dobrze tylko i wyłącznie wąsatym zwiącholom. Po kiego grzyba
wydawać miliardy na KDP? Jedno wielkie PKP? Śmiech na sali, moloch zawaliłby się pod swoim
ciężarem. Powrotowi do PRL mowię zdecydowanie nie.
2015-12-17 20:02:17 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl
Avatar
Arrivederci
Ale najpierw Kraków - Katowice, Warszawa - Radom, Warszawa - Dęblin i wiele innych. I w końcu
europejskie tempo prac - choć 1kmb toru na dobę.
2015-12-17 20:02:51 Autor: jaguar
---.centertel.pl
"Choć grupa ekspertów zastrzega, że nie jest to program ministra Adamczyka, to zaznacza że
minister go zna i popiera."

Czy ta grupa "ekspertów" jest zarejestrowana jako lobbyści? Jaki jest cel nagłaśniania faktu,
że się czegoś oczekuje od rządu i twierdzenia, że rząd jest temu przychylny? Może eksperci
mają dość poklepywania przez Adamczyka, i domagają się konkretnych działań? A może chodzi o
nową konkurencję dla TOR-u czy ProKolei? Pamiętajmy, że stanowiska w spółkach nieobsadzone a
mija drugi miesiąc od zaprzysiężenia rządu.
2015-12-17 20:05:57 Autor: Hehehe
---.play-internet.pl
Podobno zaboklicki ma już projekty pociągów na pool tabor owy. Wszystkie na 550kmh. Zaproszenie
do Dudy juz wysłane. Teraz musi tylko przebić pod stołem i juz może podpisywać aneksy i
przedłużenia terminu.
2015-12-17 20:10:59 Autor: olgierd
---.239.168.1
Pierwsza pozytywna informacja od rezygnacji Karnowskiego , Powodzenia Panowie , trzymamy kciuki.
Kolejarze na Kolej , bankomaty do banków
2015-12-17 20:11:11 Autor: Krop
---.146.129.161.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Panie Wach, Panie Szafrański i reszto "fachowców". TO WY JESTEŚCIE WINNI OBECNEJ SYTUACJI GRUPY
PKP. To Wy jesteście odpowiedzialni za dopuszczenie prywaty na kolei i za związki z różnej
maści biznesem. Znowu się pchacie do koryta. Wasze pomysły to kolejne wypociny mające WAS
uwiarygodnić. Panie Wach jak Pan uzasadni swoje dile z SLD, Panie Szafrański z PO jak Pan uzasadni
rozwalenie i zbiurokratyzowanie inwestycji w PLK. Kolei potrzeba nowych menadżerów, którzy
pracują PKP od lat, mają doświadczenie w zarządzaniu na rożnych szczeblach. Panie Ministrze
powrót tych ludzi do koryta będzie sygnałem, że następuje PIS-owski układ z PO i SLD. Ludzie
PIS-u za ich panowania byli poniżani bez możliwości awansu i tak ma być nadal????
2015-12-17 20:15:56 Autor: Astor
---.centertel.pl
Narodowy socjalizm :-)
2015-12-17 20:20:35 Autor: railboss
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Nareszcie sensowne pomysły. Niech wreszcie wrócą fachowcy, którzy rozumieją branżę!
Integracja spółek infrastrukturalnych wokół PLK wydaje się naturalna i konieczna.

PLK pełni rolę zasadniczą i strategiczną z punktu widzenia interesów państwa. PKP SA zaś
miało ulec samolikwidacji, minęło wiele lat i... PKP SA spuchło niezmiernie. Zwolniono
kolejarzy, za to zatrudniono mnóstwo nowych pracowników - rzeszę pyszałkowatej iarzerii na
dobrze płatnych posadach (np. 25 letniego, wówczas jeszcze bez ukończonych studiów, dyrektora
zarządzającego - dla którego była to pierwsza praca w życiu - sic!!!). Zajęli wiele
dodatkowych lokali - w tym w budynku Informatyki w Al. Jerozolimskich 140 (w budynku który, nota
bene, tej spółce zabrali!). Wprowadzając do niej, w 2012 roku, swoich "managerów" bardzo
skrzywdzili tę spółkę ale także i przede wszystkim jej klientów.

Wszystko ma jednak kres - wygląda na to, że zmiany są blisko. Zarys strategii przedstawiony
powyżej jest pomysłem idącym w dobrym kierunku - być może wymaga dyskusji, uzupełnienia,
doszlifowania ale kierunek wydaje się słuszny. Skonsolidowana jednostka Nowe PKP miała by
silniejszą pozycję i siłę przebicia, łatwiejszy byłby lobbing na jej rzecz. Istotny wydaje
się również kierunek przypisanej dziedzinowości spółek działania - zgodnie z ustawą o KRiPPP
PKP z 2001 roku - zapobiegnie to multiplikowaniu kompetencji w spółkach. A najważniejsze -
korzyści dla klientów kolei!!!

Powinno się udać gdyż, poza wszystkim, łączenie jest dużo łatwiejsze niż dzielenie :)
2015-12-17 20:21:52 Autor: onerail xd
---.10.74.56
@asm
Tak jak piszesz już przecież było. Wystarczy tylko oddać Przewozom Regionalnym pociągi TLK i IC
oraz przekazać te 51% do PKP. Gdyby oprócz tego jeszcze usamorządowić PKP SKM, skonsolidować
infrastrukturę, podzielić PKP IK sprzedać drobnicę oraz odzyskać PKP Energetykę to w grupie
pozostałyby tylko IC, PR, LHS i Cargo oraz zewnętrzna agencja infrastrukturalna.
2015-12-17 20:43:11 Autor: kolejaaarz
---.adsl.inetia.pl
Z prezentowanego zarysu strategii dla kolei rysuje się całkiem optymistyczna wersja struktury
kolei i jej funkcjonowania, która po wypełnieniu szczegółami może być tym, na co czeka cała
kolej, cała Polska. Tworzenie projektu przez zespół złożony ze specjalistów z różnych
dziedzin, doświadczonych kolejarzy a nie "bankomatów", biorących dobre przykłady z kolei
zachodnich, przystosowując je do potrzeb i realiów polskich to już zapewniony sukces. A konkrety
w postaci unormowania zarządzania infrastrukturą, bezpieczeństwem, informatyką wraz z
oczekiwanym tyle lat wspólnym biletem, to zapowiedź lepszej, skuteczniejszej i tańszej kolei.
Wykorzystać doświadczonych specjalistów z każdej dziedziny na kolei a nie ich zwalniać i doić
spółki kolejowe to wielkie wyzwanie dla nowych decydentów na kolei i nadzieja. Oby się nie
skończyły tak szybko jak nowy Prezes PKP S.A. Oby starczyło obecnej ekipie wytrwałości w
realizacji i determinacji w naprawie polskiej kolei, w odbudowie specjalistycznych kolejowych
spółek dla dobra społeczeństwa, a nie ich niszczenia w imię spłaty historycznych długów. Ja
daję społeczny mandat zaufania na realizację tego planu.
2015-12-17 21:05:00 Autor: soad1
---.dynamic.chello.pl
zbudujecie KDP :):):):)
za 100 lat?
modernizacja 55 km Sosnowiec-Jęzor - Kraków trwa już lat 5!!!!!
potrwa jeszcze z 15 w dotychczasowym tempie!!!!!
reorganizując niczego nie przyspieszycie`
2015-12-17 21:09:18 Autor: pozytywnie zakrecony
---.dynamic.chello.pl
Nie, nie, nie, to nie tak. Trzeba zatrudnić w PKP SA studentów 5 roku z SGH, a po obronie od razu
ich zrobić dyrektorami lub prezesami. Wtedy będzie dużo świeżej fachowej krwi na kolei, i kolej
będzie lepsza, pociągi będą jeździły szybciej, będzie wspólny bilet, a Pendolino będzie
można jeździć szybciej na zakrętach, bo tzw uchylne pudło w polskim Pendolino zacznie się
wychylć. I w ogóle będzie pięknie !
2015-12-17 21:09:43 Autor: Patryk1
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Czas najwyższy wrócić do zadłużania PKP bo to złe bankomaty zmniejszyły liczbę stołków.
Najlepiej dekretem znacjonalizować wszystko. Wyrzucić kapitalistycznych wyzyskiwaczy. Po co
wydawać pieniądze na system biletowy jak mozna wprowadzić bezpłatne przejazdy. Koszy
administracji spadną. Zlikwidować obsługę pociągów. Bo i po co. Wszystkim obywatelom obnizyc
wynagrodzenie bo transport bedzie bezpłatny. Jednak mam wątpliwość czy zła UE pozwoli na
realizacje programu przedstawionego przez uzdrowicieli wymienionych w artykule.
Czy to nie jest lepszy program.
2015-12-17 21:13:52 Autor: Kinga13!
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
To jest wizja!!! Ograniczę sie tylko do wspólnego biletu. Kto ustali algorytm podziału przychodu
z biletów i związanych z tym kosztow?
2015-12-17 21:30:14 Autor: Kolejorz EU07
---.opera-mini.net
@pozytywnie zakrecony
Co ty piszesz, tak było przez ostatnie 4 lata. Na PKP wielka kasą zarządzali ściągani na
Szczęśliwicką ludzie bez żadnego doświadczenia... Ale chętnie kasą zarzadzający.
2015-12-17 21:38:15 Autor: Kolejarz realista
---.adsl.inetia.pl
[Admin: zmoderowano]
[komentarz zmoderowany]
2015-12-17 21:41:22 Autor: Adam Zz
---.dynamic.gprs.plus.pl
asm.huciński.

Do Wiednia i Bratysławy przez Wrocław?

Pomysły niby dobre tyle ze zmiany można robić mniejsze już dziś wraz z rozwiązaniem sytuacji
patowych. Nowy system informatyczny PKP Inter-City, wspólny bilet, pool taborowy, stykówki,
modernizacja Kraków-Kat. Pamiętajmy że "prawdziwi kolejarze" też już rządzili z tak
"strategicznymi decyzjami" jak modernizacja linii przygranicznych i mało kłopotliwych w
organizacji ruchu podczas moderny (mały ruch). Do dzisiaj nie wiem po co była moderna odcinka
Legnica-Zgorzelec. Wystarczyła by rewitalka.
2015-12-17 21:47:48 Autor: ZwyklyPracownik
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@patryk1
Chyba zagubiles sie 8 lat temu. Bankomaty podwoily liczbe stolkow - zamiast jednego naczelnika
pojawil sie dyrektor departamentu, kierownik biura, dwoch doradcow i dziesiatki umow na audyty i
opracowania przez konsultantow EY. Oczywiscie naczelnik pozostal na innej pozycji bo przeciez ktos
musial pracowac na darmozjadow!
2015-12-17 21:58:52 Autor: stan.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@asm.hucinski

To wytlumacz mi strategie ,ze Niemcy ICE 4 robia na max 250v( czyżby stara zasada zadzialala spiesz
sie powoli ) , a poza tym jak juz tak pragniemy KDP to po co budujemy lotniska typu Radom , Lodz,
Zielona przeciez Rajan pusto nie bedzie latal .
2015-12-17 22:00:07 Autor: pracownik
---.dynamic.chello.pl
Wreszcie pomysł na jedną kolej. Na to czekamy wszyscy od 2001 r. Od tej daty spółki, spółeczki
tylko prześcigały się w tym jak sobie przeszkadzać. Dwa lata obowiązywało, że usługi robione
były w Grupie PKP. A później wolnaamerykanka, która doprowadziła, że z kolei musiało odejść
tysiące ludzi.
2015-12-17 22:01:46 Autor: stan .
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
No wlasnie do Wiednia mozna ceemka
2015-12-17 22:04:49 Autor: asm.huciński
---.dynamic.chello.pl
@ Adam Zz

Oczywiście pt. linia kdp. z Wrocławia powinna docierać do czeskiej Pragi.

Mam na myśli planowaną linię kdp. Budapeszt - Wiedeń - Brno - Praga - Drezno - Berlin - Hamburg.
i ogólnie "wyjście" z Polski na tą linię. W Pradze byłaby możliwość kontynuowania jazdy kdp.
w kierunku Wiednia/Bratysławy, Budapesztu. Albo linią kolejową w kierunku Monachium...
2015-12-17 22:15:16 Autor: asm.huciński
---.dynamic.chello.pl
@ stan

Nasze kdp. jeśli w ogóle powstanie to nie wcześniej jak za 10 lat...
Jeśli byłaby to linia na 300 - 350km/h, skomunikowana z tą kdp. Budapeszt - Hamburg, to już
kolej konkuruje nie tylko z transportem samochodowym (który także prawdopodobnie przyspieszy w
przyszłości), ale konkuruje z transportem lotniczym, na podobnych do tych linii kolejowych
dystansie. Rajaner niech sobie do wielkiej Brytanii lata i tak będzie zadowolony.
Niemcy dobrze kombinują z ICE4, my też mamy" kdp." na 250 - ale na razie - teoretycznie.
2015-12-17 22:35:15 Autor: stan .
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ huscinski ; tylko ze Rajan odleci a lotniska zostana i problemy, a co do ceeki ja tez przychylny
jestem na jazde 250 v ale pod warunkiem jak tak bedzie zbudowana jak Berlin - Monachium estakady
i tunele.( i mysle ze tu Niemcy nic nie kombinuja raczej godza wszystkich , milosnikow przyrody ,
mieszkancow przyleglych miejscowosci i wiosek )
2015-12-17 22:42:17 Autor: wypiszwymaluj
---.static.ip.netia.com.pl
@ Wesoły Romek
Mowa o PW? Wyborna charakterystyka, ale pasuje też do wielu innych z tej kliki :D
2015-12-17 22:44:53 Autor: Seba
---.151.78.143
A rozbudowa sieci kolejowej? PO latach likwidowania i zawieszania siec kolejowa w Polsce wygląda
karykaturalnie. Zwłaszcza w porównaniu choćby z Czechami (bo o Niemczech to nawet nie wspomnę).
2015-12-17 22:48:51 Autor: Gerda
---.146.4.215.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Mam nadzieje, że nowy minister Adamczyk nie jest tak głupi, żeby powierzać ludziom, którzy
sukcesywnie niszczyli kolej w czasach rządów Platformy, zadanie naprawy sektora kolejowego. Wach
to mix komucha (prowieniencji i sposobu myslenia) z platformersem. W końcu za Grabarczyka rządził
koleją. Ten ich program jest tyle wart co papier, na którym go napisali. Juz widzę jak Wach robi
audyt na kolei, wszystko ok. a jesli coś nie tak to ewentualnie Nowak lub Wasiak.
2015-12-17 22:48:54 Autor: Hans Winkler
---.120.225.195.static.bait.pl
Niczego odkrywczego w tych planach się nie doszukałem. Większość spraw regulują lub będą
regulować dyrektywy i rozporządzenia unijne. Szkoda tylko, że ich implementacja do prawa
krajowego przebiega u nas tak opornie i nie jest pozbawiona błędów.
2015-12-17 23:17:48 Autor: 93
---.privacyfoundation.ch
Jak za rzadów PiSu rzeczywiście zostanie cokolwiek zrobione w sprawie budowy Ygreka, to mają mój
głos za cztery lata.
2015-12-17 23:23:14 Autor: asm.hucinski
---.play-internet.pl
Jeszcze warto coś wspomnieć o ewentualnej prywatyzacji "PKP IC" i debiucie na GPW.

Są wątpliwości. Czy spółka ma debiutować na GPW w podobnym do obecnego kształcie ?
Nastawiona na dotacje z budżetu państwa, czy powinna być wydzielona spółka która bedzie
realizować przewozy na zasadach komercyjnych na największych potokach pasażerskich chodzi o
linię w oparciu głównie CMK i E65 ?

Bo pt. inwestorzy lubią co prawda spółki dokarmiane z budżetu państwa, ale lepiej dla kolei w
Polsce byłoby aby dotacje szły do spółek które obsługują slabsze potoki pasażerów, nie
takich które mają szansę bez dotacji się obejść i funkcjonować jeśli będą mialy ku temu
odpowiednio przyjazne warunki.
2015-12-17 23:53:29 Autor: Zawiedziony kolejarz
---.hartvoorinternetvrijheid.nl
Czytam i nie wierzę… [Admin: zmoderowano] To ma być „dobra zmiana” w wykonaniu PiS
i ministra Adamczyka? Naprawdę? Na kogo ja oddałem swój głos!
A propos programu, to gdzieś pan był panie Wach, gdy przez 6 lat byłeś pan prezesem PKP?
Wprowadzenie chociażby wspólnego biletu było zbyt trudne? Nie. Siedziałeś pan po prostu
zajęty korytem i gdzieś miałeś strategiczny rozwój szynowego transportu i interes
pasażerów. Papier przyjmie wszystko a prawda jest taka, że cynizm i hipokryzja to
jedyne co jesteście w stanie zaproponować. Ktokolwiek myśli, że ci ludzie są
w stanie wnieść coś nowego do rozwoju kolei niech lepiej przeanalizuje ich dokonania
i afery. Pamiętacie tragedię słynnego rozkładu, za który wyleciał z hukiem? Czy
też firmy rodziny Wacha dojące kolej podczas jego prezesury? Teraz niby wraca jako zbawca
i strateg PKP? Toż to jakaś paranoja.
[komentarz zmoderowany]
2015-12-18 01:05:48 Autor: Emdi
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Czytam komentarze i oczom nie wierze. Wystarczy napisac haslo "wspolny bilet" i "KDP" zeby tutejsza
ekipa w swej wiejszosci dostala orgazmu. Super. Tylko ze jak che sie z tego tekstu wyciagnac cos
konkretnego to jest ciezko, jeden wielki belkot, jak program wyborczy, czy cos takiego. Nizsze
stawki dostepu? - super, tylko z czego sie utrzyma PLK? Wizja moze i ciekawa ale totalnie utopijna.
Niestety tu akurat by sie przydalo kawalek bankomata, ktory by przeanalizowal ile pomysly tych panow
beda kosztowaly i skad na to wziac kase
2015-12-18 02:17:26 Autor: pasażer.
---.netia.pl
@Antonek
Trolla karmić nie wolno, ale może dzięki dyskusji troll czegoś się nauczy i pojmie trochę
więcej z tej rzeczywistości w której troll żyje, więc zaryzykuję.

Kolej to nie jest miejsce dla wolnego rynku, dla bajek o jakims neoliberalizmie, o kapitale bez
narodowości (czyli teorii którą USA na bazie Konsensusu Waszyngtonskiego zaszczepiło naiwnym
państwom neokolonialnym aby je ordynarnie wyzyskać). Kolej z racji jej ograniczeń fizycznych,
infrastrukturalnych jest skazana na ręczne sterowanie, więc skończ proszę pisać jakieś
dyrdymały, sofizmaty, banialuki o PRL i zacznij się edukować.
Jesli pojmiesz czym jest petrodolar, pieniądz dodatni fiducjarny, kto założył i zarządza w FED,
co się wydarzylo w bretton woods, to zrozumiesz świat, a wtedy opuścisz świat trolli i wkroczysz
do świata ludzi cywilizowanych.
Wtedy może pojmiesz dlaczego w postPRLu, czyli po 1989ym roku zlikwidowano więcej linii kolejowych
niż zrobiła to kiedyś Armia Czerwona.
Może wtedy zauważysz, iż z perspektywy zarządcy globalnego pieniądza, za którego można kupić
ropę ( bo można ją kupić tylko za dolara, ciekawe nieprawdaż?) jest wlaśnie promowanie
transportu drogowego, likwidacja kolei, ustanawianie horrendalnych kosztów dostępu do torów,
komplikowanie prawa, podział spółek kolejowych, tak aby wymusić zwiększony popyt na pieniądz,
który ten globalny zarządca produkuje...
Powodzenia życzę na tej drodze pojmowania rzeczywistości.
Za darmową edukację, którą ode mnie dostałeś oczekuję zapłaty większej niż 25gr.
2015-12-18 05:20:30 Autor: szacun
---.adsl.inetia.pl
@pasażer

To o czym piszesz jest dostępne intelektualnie dla ok. 5% populacji.

Dla reszty "polityka" to bluzganie na Kaczora, PiSiorów czy katolików. No i oczywiście - modne
ostatnio - "łamanie konstytucji".
Pozdrawiam!
2015-12-18 06:13:45 Autor: january
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W 100 dni puścicie polską kolej z torbami
2015-12-18 06:28:38 Autor: łaaałłłł
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
jezu...! człowiek parę godzin na portal nie zaglądnie a tu takie rewolucyjne zmiany....??? ale
łał! i o to chodzi!!! co prawda widać że robili to kolejarze : czyli jedno wielkie PKP, jedna
wielka Informatyka, silny zarządca infrastruktury itp, itd....ale właśnie o to chodzi! po
pierwsze nich koleją zarządzają kolejarze bo się po prostu na tym znają i czują ten biznes (a
nie stado niedouczonych bankierów), po drugie od dawien dawna wiadomo że rozbicie kolei na taka
ilość spółek okazało się błędem, po trzecie, jak każdą Grupą, kleją powinna zarządzać
zgrana drużyna. Zmiany funkcjonowania rynku kolejowego w Polsce są konieczne a te propozycje
wydają się sensowne i przemyślane.
2015-12-18 06:34:47 Autor: Antonek
---.eth.static.mgts.by
@pasażer
Kolej, jak wszystkie organizacje w naszym ułomnym świecie, podlega prostej zasadzie: jeśli jest
państwowa, to nie ma pieniędzy, których nie byłaby w stanie przepalić w piecu. Reszta to
jakieś banialuki.
2015-12-18 07:37:28 Autor: Gubernator Kalifornii
---.static.3s.pl
Avatar
Gubernator Kalifornii
PONIŻSZY POMYSŁ TO STRZAŁ W DZIESIĄTKĘ:

CYTAT:"Jedną z bolączek obecnego systemu wskazanych przez Zbigniewa Szafrańskiego jest to, że na
sieci obowiązują oddzielne instrukcje wszystkich podmiotów kolejowych i trudno sprawdzić ich
spójność. Zdaniem zespołu przepisy bezpieczeństwa powinny być opracowywane przez podmiot
wzorowany na brytyjskim Railway Safety & Standards Board lub polskiej Krajowej Radzie
Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego."

Przepisy kolejowe powinny być tworzone tylko i wyłącznie przez jeden podmiot i obowiązywać
wszystkich przewoźników na rynku kolejowym w Polsce!
Zmuszanie przewoźników do posiadania własnych przepisów, ich nieustannego uaktualniania w
związku z ciągłymi zmianami w UE, czy PKBWK, czy UTK, to horror!!!
Gdy przychodzi kontrola UTK, to wiecznie coś znajduje w przepisach, a naprawdę prawie nie ma
nikogo, kto by się znał na rzetelnej aktualizacji przepisów!!!

Jeszcze raz: PRZEPISY KOLEJOWE POWINNY BYĆ JAK KODEKS DROGOWY ---- NARZUCONE WSZYSTKIM
PRZEWOŹNIKOM JAKO JEDNOLITY I NIE PODLEGAJĄCY WEWNĘTRZNYM MODYFIKACJOM WZÓR!!!
2015-12-18 08:09:29 Autor: plejer
---.dynamic.gprs.plus.pl
To na własnej bocznicy nie będę mógł jechać tak jak mi się podoba?

Do pasażera:
Na liniach z ects/ects2 maszybista nie jest do niczego potrzebny w pociągach towarowych. W
pasażerskim to może do zamknięcia drzwi i dla lepszego samopoczucia ludzi, którzy są zacofani i
boją się automatyzacji.
Wy się tutaj cieszycie, a rząd zmarnjje kolejne pieniądze.
2015-12-18 08:18:22 Autor: optymista
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Patrzą na komentarze mam wrażenie, że PO nadal nie może poradzić sobie z porażką. Przecież
to od 2010r. postępuje upolitycznianie stołków w PKP, zatrudnianie kolegów niezależnie od ich
wiedzy, umowy z firmami znajomych itd. Przedstawiony plan będzie można ocenić, kiedy autorzy
przedstawią jego operacjonalizację. W aktualnym kształcie cele są jak najbardziej szczytne
reszta zależy już od wykonania. Pozdrawiam wszystkich, którzy potrafią tylko krytykować i
oskarżać - rozumiem, że te podejrzenia o przekręty to na podstawie własnych poczynań.
2015-12-18 08:25:20 Autor: gość
---.dynamic.chello.pl
Nowy Manifest PKWN?

Szkoda, że nikt nie napisał o podstawowym aspekcie, mianowicie pasażerach. Skąd ich wziąć?
Wolą samochody i zawsze samochód będzie lepszy od kolei na niektórych trasach.

A poza tym:

Od nowego roku tańszy import używanych aut

http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,18001909,Od_nowego_roku_tanszy_import_uzywanych_aut.html
2015-12-18 08:29:27 Autor: inzynier
---.43.99.218
"utworzenie rządowej agencji ds. kolei"

O to to to! Tak! Zdecydowanie potrzebujemy nowej rzadowej agencji i stolkow dla nowych kolesi!
Popieram ten pomysl.
2015-12-18 08:34:07 Autor: krzysztof rytel
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Avatar
krzysztof rytel
Jak miło zobaczyć, że ktoś czyta materiały CZT (i je podchwytuje).

Patrz np. tutaj (wspólny bilet, z uzależnieniem zwrotu za ulgi od wejścia do systemu, likwidacja
PKP SA, przekształcenie PLK w agendę rządową):
http://www.czt.org.pl/aktualnosci/kolej/dworce/polska/niezbedne-kierunki-zmian-w-transporcie-kolejow
ym-w-polsce

Średnia częstotliwość (11 pociągów w Polsce, 22 w UE):
http://www.czt.org.pl/publikacje/porownaj/czestotliwosc-pociagow-w-polsce-2-razy-nizsza-od-sredniej-
unijnej
2015-12-18 08:54:55 Autor: Lukasz_Paschala (lukasz.paschala@o2.pl)
---.dynamic.gprs.plus.pl
Avatar
Lukasz_Paschala
Brawo, w końcu jakieś mądre pomysły. My, rail-freak'i czekamy na rozwój zdarzeń i gorąco
kibicujemy żeby się udało.
2015-12-18 08:59:52 Autor: Lukasz_Paschala (lukasz.paschala@o2.pl)
---.dynamic.gprs.plus.pl
Avatar
Lukasz_Paschala
Brawo, w końcu jakieś mądre pomysły. My, rail-freak'i czekamy na rozwój zdarzeń i gorąco
kibicujemy żeby się udało.
2015-12-18 09:08:00 Autor: Obiektywny
---.75.36.179.host.citystrada.pl
Do pasażer: Autorzy tego programu zaplanowali i rozpoczęli w latach 2009 - 2012 wszystkie
inwestycje jakie widzisz teraz na kolei: pociągi, dworce, systemy sprzedaży. Trzaska, Malinowski
czy Ryczek mieli w czasach PRL-u po 18 lat wiec nie wiesz do końca o czym mówisz, ale nie mam
wątpliwości że gdybyś urodził się wczasach PRL-u to na pewno zapisałbyś się do partii.
2015-12-18 09:39:31 Autor: Hmmm
---.play-internet.pl
Brakuje mi jeszcze w tym planie ukłonu w kierunku przywrócenia szkół kolejowych conajmniej
średnich niekoniecznie pod egidą ministerstwa lecz być może przyzakładowych.
Luka pokoleniowa wszak coraz większa....
2015-12-18 10:32:32 Autor: altruista
---.icpnet.pl
"IInicjatorem stworzenia projektu był Andrzej Wach, ale impuls wypłynął z kręgów PiS. Choć
grupa ekspertów zastrzega, że nie jest to program ministra Adamczyka, to zaznacza że minister go
zna i popiera."

Naczelnik Państwa plany pokrzyżował, rzucając Tchórzewskiego na energetykę i górnictwo -
inaczej mówiąc, do wycięcia! Małe to i złośliwe.
2015-12-18 10:48:08 Autor: ciekawski
---.adsl.inetia.pl
Kiedy wreszcie zostanie wyrzucony zarząd Przewozów Regionalnych?
2015-12-18 11:21:06 Autor: losiu
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
No to tylko patrzeć, jak będą jeździć pociągi złożone z lokomotywy i 1 wagonu, bo tak było
za rasowych kolejarzy Wacha, Celińskiego bodajże w roku 2011. Jak przyjechał do Zawiercia Górnik
złożony z 1 jedynki i 2 dwójek to padłem na łupież. Tyle potrafią kolejarze
2015-12-18 11:27:50 Autor: Piotr Kazimierowski
---.kwidzyn.mm.pl
Fajnie jak „samozwańczy eksperci PiS” czytają istniejące opracowania i wykorzystują je w
swoich dokumentach.

Miło jest przeczytać skopiowane i zmodyfikowane własne projekty na uzdrowienie kolei
(opublikowane 12 listopada 2015 roku na:
http://kolej.com.pl/fakty_i_opinie/niezbedne-kierunki-zmian-w-transporcie-kolejowym-w-polsce.html )

Szkoda że ich autorzy nie podają źródłom – bo trąci to plagiatem :)

Pytanie tylko jaki jest cel lansowania się tych byłych prezesów oraz lobbystów za nimi
stojących?

Pewnie jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze. Bardzo duże pieniądze!

A w tle posprzątanie do końca tych „trupów” leżących w szafach spółek kolejowych.

Dziwie się tylko że PiS, mimo swoich obietnic „tworzenia doliny kolejowej” oddaje jeden ze
strategicznych obszarów naszego kraju ludziom związanym z UB, PZPR, SB, farbowanym biznesmenom i
lobbystom mającym nieodparte parcie na szkiełko.

Pni Premier!, Panie Ministrze! Czas na pokolenie 40 latków! A nie weteranów wojen partyjnych!

Zamiast słuchać tych pielgrzymek lobbystów niech pan postawi na ludzi bez żadnych układów
partyjno-politycznych!
2015-12-18 11:46:17 Autor: gośc
---.dynamic.chello.pl
do wypiszwymaluj.


Czy charakterystyka PW to WYBORNA charakterystyka czy tylko Wyborna?
2015-12-18 14:06:24 Autor: pasażer.
---.netia.pl
@Obiektywny(sic !)
Urodziłem się w PRL, dlatego też coś o nim wiem i pamiętam też kolej z lat 80tych i początku
90tych.
Nim ktoś odbudowywał w iście heroicznej i nowoczesnej (patrz: nie mówimy na łapówka -
łapówka tylko nazywamy to postępowo - prowizja) formie, dzięki której Sławomir N. powiększał
swoje zegarkowe hobby o nowe modele, to wcześniej ktoś bardziej fanatycznie niż Armia Czerwona
wycinał kolej i linie kolejowe. Ktoś stworzył jej sztuczny dług, którego spłacenie odbywało
się wyprzedażą spółek kolejowych czyli realnym dobrem. Jak ktoś chce być obiektywny warto
opowiadać historię od początku a nie od środka.
Ironią losu jest to, iż model który zaimplementowano na kolei - patrz wirtualny dług, który
kolej musi spłacać implementuje się dla całych państw w ramach Konsensusu Waszyngtońskiego.
Zrozumie to ten kto zna historię najnowszą. Kto wie, iż tzw plan Balcerowicza był planem
Sorosa-Sachsa. Ten kto wie jakie reperkusje dla emisji pieniądza w Polsce ma art. 220
neokolonialnej konstytucji w Polsce.
Polecam np przeczytanie ksiązki prof. Kieżuna "Patologia Transformacji" może po tym klapki z oczu
wreszcie spadną ostatnim pogrobowcom Sorosowej polityki otwartych społeczeństw i konającego
neoliberalizmu.
PRL w zakresie partyjniactwa nie różni się wiele od PRLbis czyli III RP, tyle tylko że tu dla
zmylenia ciemiężonego ludu mamy dwie większe partie spełniające tę samą funkcję co kiedyś,
nietrafiony więc to strzał.
2015-12-18 14:20:27 Autor: kinobambino
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
"Program zaprezentowali dziś w Warszawie jego autorzy: były prezes PKP Andrzej Wach (obecnie PORR
Polska Construction), były prezes PKP Intercity Janusz Malinowski (Łódzka Kolej Aglomeracyjna),
były prezes PKP Polskie Linie Kolejowe Zbigniew Szafrański (Instytut Kolejnictwa), były prezes
Cargospedu Daniel Ryczek (RailLogix B.V.) oraz były prezes PKP Informatyka Marcin Trzaska"

A którzy z wyżej wymienionych to ci "związani z PiS eksperci". Czy PiS już o tym wie?
2015-12-18 16:24:45 Autor: RL
---.146.74.253.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
"Jedną z bolączek obecnego systemu wskazanych przez Zbigniewa Szafrańskiego jest to, że na sieci
obowiązują oddzielne instrukcje wszystkich podmiotów kolejowych i trudno sprawdzić ich
spójność."
Nareszcie ktoś to zauważył, że dotychczasowy system pisania własnych instrukcji, to jakaś
paranoja i igranie z bezpieczeństwem ruchu. Należy to zmienić i to szybko...
2015-12-18 16:40:23 Autor: Dedete
---.dynamic.chello.pl
W odpowiedzi na post wdr:
"Brak kluczowej zmiany. PLK nie powinna być spółką, ale agendą rządową t.j GDDKiA."
Pierw bym przeglądnął ile osób tam jest od pierdzenia w stołki (posady słupy) a ile faktycznie
od myślenia i ile od robienia. Gdyby to w pełni była spółka to już dawno by się zmniejszyła
liczebność kadry myślących, a zwiększyła kadry robiących. :)

Ale co racja to racja. PLK jako agenda. I infrastruktura jako całość, a nie za druty ci , za tory
tamci, za szafy siamci, za tłuczeń owamci.....
2015-12-18 17:34:45 Autor: gryff (slaw68-8@wp.pl)
---.dynamic.gprs.plus.pl
Bardzo dobry program, oby tylko nie skończył swego żywota na papierze. Sławomir Raflewski
2015-12-18 18:55:19 Autor: Radko
---.dynamic.chello.pl
Połączenie PKP PLK i PKP SA w Nowe PKP to dobra decyzja, ale oprócz tego powinno się połączyć
jeszcze wszystkie spółki grupy PKP w jedno PKP jeśli mamy mówić tu o wspólnej kolei. Nareszcie
ktoś zaczął myśleć, ale jeszcze do sukcesów daleko, jak już coś łączyć to łączyć to z
głową
2015-12-18 20:16:55 Autor: civic
---.icpnet.pl
Avatar
civic
amatorszczyzna
2015-12-18 20:22:32 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl
Avatar
Olgierd_Jedlina
Autoekshumowany Wach doradza jak rozwiązać problemy, które sam tworzył. Paradne...
2015-12-18 20:56:11 Autor: civic
---.icpnet.pl
Avatar
civic
To żeś go dowartościował. On problemów nie tworzył, po prostu był... 6 lat, za rządów SLD,
PiS i Grabarczyka z PO.
2015-12-18 21:20:09 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl
Avatar
Olgierd_Jedlina
Ale był. I realizował politykę trwania na stołku. Co zresztą nie ma znaczenia: młodsi mikole
(sztuk 300) są zachwyceni, starsi (sztuk 300) zniesmaczeni. Więc żadnych wyników wyborów to nie
zmieni. Ino gimby Orgnu Adriana bedą podgrzewać atmosferę. Bo klikalność i te rzeczy.
2015-12-18 22:19:13 Autor: Zniesmaczony
---.dynamic.chello.pl
Dokładnie tak jak Panowie wyżej napisali. Zniesmaczenie to jednak trochę zbyt lekkie
określenie.

Dobra zmiana czyli wraca stare. Nieudolne i pasywne. Stawiając na Wacha i spółke, Adamczyk
ewidentnie pisze wyrok na swój ministerialny stołek. Pytanie tylko kiedy zostanie on wydany. Wach
i autorzy tego miernego opracowania zrobią to co wcześniej, tj. stworzą sieć
towarzysko-rodzinnych zależności w spółkach PKP i będą wegetować do wyborów kryjąc
wzajemnie własne błędy i zaniechania. Następnie spróbują urobić nową władzę a jak się nie
uda to przecież i tak już emerytura. Dług PKP wróci ponownie do historycznych rozmiarów, no
cóż po nas choćby potop.

Dodać do tego polityczny koszt powołania kolejnych ludzi o rodowodach PZPR i skażonych
współpracą z PO. Jaki wyborca ma to zaakceptować? Ministrze Adamczyk, kończ waść...
2015-12-19 15:04:59 Autor: Kolejarz raelista
---.dynamic.mm.pl
Ktoś czyta jakieś materiały CZT - co to takiego ?. Znowu jakieś szemrane towarzystwo
pseudofachowców ?
2015-12-19 17:59:18 Autor: SREBRNY47
---.dynamic.chello.pl
CAŁKOWICIE POPIERAM. CI SAMI LUDZIE ZA NIC MIELI KOLEJARZY. a już p. M. Pawłowski jako Prezes PKP
S.A TO SZCZYT. CZŁOWIEK KTÓRY BYŁ UWIKŁANY W UKŁADY I UKLADZIKI A LUDZI W PLK NISZCZYŁ. SWOIMI
POOBSADZAŁ STOŁKI DYREKTORSKIE
2015-12-19 20:18:41 Autor: Bieda
---.7.178.98
Stara klika wraca władzy!!

Wach będzie teraz bohatersko rozwiązywał problemy, które sam stworzył podczas swojej
szcześcioletniej prezesury.
Właściwie zgadza się to z jego PZPRowskimi korzeniami.

Gdzie są związki? Już zapomnieliście co się działo podczas jego rządów i przyjaźni z
Grabarczykiem? Co ten człowiek wie o przewozach towarowych? Przecież to ELEKTRYK który objął
stanowisko z politycznego nadania SLD - POSTKOMUNISTÓW.

Kompletna porażka tyle powiem. Adamczyk wydaje się pierwszym ministrem do dymisji.
2015-12-21 14:10:59 Autor: Gdzie
---.play-internet.pl
Gdzie jest 20 mld środków unijnych niewykorzystanych na kolei klakierzy Grabarczyka?!
2015-12-22 17:00:25 Autor: ABC
---.dynamic.chello.pl
To nie są eksperci PIS, raczej SLD i PO. PIS to nie ich bajka- trzeba się ustawić . Gdzie ta
dobra zmiana, Wyrzucali ludzi PIS z pracy i wracają na kolej. To przykre bo wskazuje, ze ktoś
nie ma kompletnego rozeznania i republika kolegi jednego z Ministrów, który obsadza kolej swoimi
poplecznikami. Kwitną ludzie mianowani za czasów SLD, i Pupilki PO oraz wyrzucami przez PO, bo
się nie sprawdzili .
Szkoda czasu i szkoda ludzi kolei i szkoda wyborców PIS. Robi się ich w bambuko. Nie będzie
dobrej zmian na kolei. To raczej pewne.
2015-12-22 18:43:18 Autor: członek partii PISz terenu
---.dynamic.chello.pl
Pełna zgoda, jako członek partii uważąm, Moja partia robi mnie w konia. Tacy ludzi i ich kolesie
nie powinni mieć możliwości powrotu, a Mój Minister za te nominacje powinien podać się do
dymisji. Tacy ludzie zawsze byli przeciwko PIS czy tego nie widzą kolejarze. Przecież 6 lat
zarządzał jeden, drugi mniej i wyszło z tego nic, wielkie nic, a ich kolesie z zespołu
tłamsili ludzi związanych z PIS. Gdzie są związki, Gdzie Solidarność, Czas postawić się
Ministrowi. Jest mi wstyd za mojego Ministra.
  •  Koleje Mazowieckie wjechały do Krakowa (zdjęcia)

    Koleje Mazowieckie wjechały...

  •  IC Hutnik - pierwszy Flirt w PKP Intercity [zdjęcia]

    IC Hutnik - pierwszy Flirt...

  •  Dworzec Kraków Płaszów otwarty, będą kolejne inwestycje

    Dworzec Kraków Płaszów...

  •  Wagony Talgo w Warszawie (zdjęcia)

    Wagony Talgo w Warszawie...

  •  Prace na linii radomskiej przyspieszają [zdjęcia]

    Prace na linii radomskiej...

 
nie ma
 
Newsletter